Wauw mam!! Gefeliciteerd!! Wat een knaller! Wanneer zou je nu uitgerekend zijn? Eind september? Leuk hoor! Werveltje, gefeliciteerd met de verkoop van het huis! Fijn zeg! Cupcake, wat lekker dat je ei nog niet geweest is! Hier denk ik wel een verspilde ronde. Ik denk dat mijn ei afgelopen woensdag/donderdag was en manlief kwam vrijdag thuis. Toen wel gelijk het bed ingedoken haha. We zien wel, ik verwacht er iig niks van. Vooral ook omdat ik de vorige twee zwangerschappen juist in de dagen voor mn ei zwanger ben geworden. Hoe is het met jou stokstaartje? Wanneer heb je die afspraak?
Bedankt meiden, phoe ik besef het nog steeds niet echt.. Jaydee ben inderdaad eind september uitgerekend dan! Vanochtend gelijk manlief gebeld na de test, moest het echt kwijt! Wilde eigenlijk ook al langs mijn ouders gaan vanavond, maar ze waren er helaas niet en wil het wel persoonlijk doen! Bij mijn dochter wisten ze het ook dezelfde dag nog!
sodeknetters zeg! ik open het topic en daar knalt me toch ineens een knaltest in de ogen dat ik mijn zonnebril er bij op moest zetten. Van harte Mam!!!
♡ Zwanger ♡ 9 juni: Mellebel | 27 jaar | tweede kindje 15 Juli: Ntje | 27 jaar | tweede kindje ? Juli: Amani | 22 jaar | tweede kindje 23 Juli : Roosje24 28 jaar | tweede kindje Juli/Augustus: Smiley30 ? jaar | tweede kindje 27 September: Mam207 | 24 jaar | tweede kindje ♡ Nod Lijst ♡ 20 Januari: Dormouse ronde 3 | 24 jaar | tweede kindje 23 Januari: Stokstaartje ronde 3 | 29 jaar | tweede kindje 26 Januari: Werveltje ronde 4 | 30 jaar | tweede kindje 27 Januari: Jaydee ronde 4 | 26 jaar | tweede kindje 1 Februari : CupCake88 ronde 4 | 27 jaar | tweede kindje ?: Keef85 ronde 3 | 30 jaar | tweede kindje ?: Kaatje87 ronde 4 | 28 jaar | tweede kindje ?: Noralie87 ronde 2 | ? jaar | tweede kindje ♡ Afspraken ♡ 28 december: Roosje24 | eerste echo 8 januari: Roosje24 | termijnecho
@Werveltje: hoe zwaar was je meisje? Groeit ze een beetje goed? YEAH in principe dus jullie huis verkocht!!! Dezelfde man of die man die er binnen 8 weken in wilde?? @Cupcake: YEAH nog op tijd dus!!! @Mama; YEAH gewoon een dikke vette knaltest! Hopelijk volgen er snel meer meiden van ons hihi @Jaydee: jammer dat hij net te laat thuis lijkt te zijn gekomen! @All: hier zaterdag een hele hele drukken dag gehad, maar was wel erg gezellig. Ineens lag er weer sneeuw dus zijn ondanks dat we er eigenlijk geen tijd voor hadden toch even met onze dochter de sneeuw in gegaan om lekker te sleeën! Hierdoor hadden we nog geen blokje kaas gesneden toen de visite er was, maar ja hoe vaak ligt er in NL nou sneeuw haha. Mw is erg verwend hahaha. Dus nu eerst maar weer eens de speelgoedkast uitzoeken en een deel opbergen. Dan over een paar maandjes weer omwisselen zodat ze toch met alles speelt, maar niet onze hele kamer vol staat haha. Verder doet mijn cyclus weer een beetje anders dan anders. Eerste 3 dagen redelijk wat en donkerrood bloedverlies met stukjes en toen ineens 3 dagen niets!!! Gisteren ineens weer wat lichtrood en vandaag ook weer. Ik dacht ja hoor zul je zien heb ik mijn afspraak en houdt het ineens op en is alles goed. Gelukkig kreeg ik de dag van de afspraak weer wat bloedverlies...Heb ook gewoon helemaal niet het idee dat ik zwanger zou kunnen zijn. Eerst dacht ik nog van hmm wat nou als ze een uitstrijkje willen doen, maar toen het bloeden weer begon na de eisprong had ik dat niet meer totdat ik een paar dagen niets had. Maar toen het weer begon dacht ik zie je wel toch maar goed dat ik de afspraak heb. @Gyn: ik heb me echt ONTZETTEND druk lopen maken. Hoe dichter ik bij de afspraak kwam hoe erger het werd. Sinds dat ik bij mijn dochtertje steeds niet serieus werd genomen ben ik tegenwoordig heeel erg bang geworden dat mensen me niet serieus nemen en me weer met een kluitje het riet in sturen. Gelukkig bleek het deze keer niet nodig te zijn en werd ik wel serieus genomen. Heb alleen wel kleine leugentjes om bestwil gedaan. Gezegd dat ik al half jaar gestopt was met de pil i.p.v. 4 maanden en gezegd dat ik geen borstvoeding meer geef. Ben nu toch aan het afbouwen en gaf nog maar 2-3 voedingen op een dag dus stelde al niet zoveel meer voor. En ook dat ik deze cyclus een paar dagen geen bloedverlies heb gehad Ze hebben een vaginaal onderzoek gedaan. Daarbij een kweek en een uitstrijkje gemaakt. Wat een gek gevoel is dat zeg. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen, want hoorde hem praten tegen de Co-assistent over baarmoedermonderosie dus daar heb ik uiteraard al uitgebreid op gegoogled. Verder een inwendige echo gehad. Daar leek alles goed op. qua eierstokken, baarmoeder en baarmoederslijmvlies. Vergeten te vragen naar de dikte dus daar heb ik de assistente vandaag nog even voor gebeld. Die was 7 mm dus op zich oke zoals ik op internet lees (zei de gyn ook, maar ben het vertrouwen in medici een beetje verloren afgelopen jaren). Verder ben ik vandaag bloed gaan prikken voor de progesteronwaarde. Dus eigenlijk alles wat ik graag wilde is gedaan....volgende week woensdag een belafspraak voor de uitslagen. Schijnbaar verwachten ze dus niets ernstigs en als het nodig was kon ik weer komen op het spreekuur. Hij vond mijn LF van 10 niet te kort, maar heb vandaag gelezen dat een kortere (te korte) LF komt door een progesteron tekort. Ben wel een beetje bang voor de uitslagen. Ene kant ben ik bang dat er niks uit komt en dat ze dan niet verder gaan kijken. Aan de andere kant ben ik bang dat er wel iets uitkomt, want ja je wilt natuurlijk niets mankeren. Ook ben ik bang dat als het progesteron een grensgevalletje is dat hij niets er aan wil doen ofzo...aargh gek word ik van mezelf...nog 4 dagen dan is mijn NOD met een LF van 10 dagen. Eerder testen heeft toch geen zin dat geeft ergens wel rust, ook het feit dat ik helemaal niets verwacht deze ronde. Toch merk ik dat ik wel ergens hoop uit probeer te halen ofzo, maar meestal help ik dat zelf weer om zeep omdat ik weer bloedverlies heb... @Huis: wij zijn vanuit een huurhuisje ons eerste huis gaan kopen. Toen we aan het kijken waren zag ik ineens het huis staan waar ik eerder zelf had gewoond met mijn vader. Was nieuwsgierig hoe het er nu uit zag en het was grappig genoeg het enige huis wat voldeed aan AL onze eisen in de omgeving en die we konden betalen dus zijn gaan kijken. En ja raad het al we hebben het ook nog gekocht ook haha.
sorry voor het lange verhaal. moet het even van me af schrijven. Kan er met niemand over praten, omdat ze er dan ook achter komen dat we bezig zijn voor een tweede kindje
Wat fijn dat alles onderzocht wordt stokstaartje! Begrijp je zenuwen van tevoren. Wel lekker dat je nu goed geholpen werd en dat voor de rest alles er goed uitzag. Ben benieuwd wat eruit komt. En juist fijn dat je hier je verhaal kwijt kunt. Of dat lange of korte verhalen zijn... Maakt ons niet uit!! Dat helpt in het hele proces. *knuf*
Hihi leuke reactie Stokstaartje, thanks. Ik was ook stom verbaasd dat het gelijk een knaller was! Geeft helemaal niks dat je je verhaal hier doet hoor. Hoef je geen excuses voor aan te bieden. Wel fijn dat alles zo goed onderzocht is. Soms mag een leugentje om bestwil ook wel eens. Nu maar afwachten wat eruit komt. Snap je onzekerheid en de verschillende kanten.. Je kan nu helaas niets anders doen dan afwachten.. Als je het niet eens bent met de uitslagen/adviezen die je krijgt kun je altijd terug gaan toch?! Dus daar moet je je niet te druk over maken hoor meid!
Wauw Mam, gefeliciteerd!! Wat een knaltest zeg!! Werveltje, ook gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Heerlijk om er vanaf te zijn en zekerheid te hebben! Keef, fijne vakantie! Hoe vind K het in de sneeuw?? Stokstaartje fijn dat je serieus genomen werd en er onderzoeken gedaan worden.. Heb het ook meegemaakt en het is inderdaad heel dubbel en spannend. Sterkte! Hier is het ei-tijd! Yess!!
@Jaydee: Dankjewel! Wat zonde dat jouw ronde verspild is Maar misschien was je nog op tijd! Als je er gewoon vanuit gaat dat het niks is deze maand, is de teleurstelling ook wat minder @Mam: Heb je het inmiddels al verteld aan je ouders? Ben zo blij voor je zeg!! @Stokstaartje: Ze weegt 8670 gram nu, groeit keurig tussen de gemiddelde en +1 lijn. Ze heeft haar lage geboortegewicht goed ingehaald (2880 gram) Fijn zeg dat alle onderzoeken erop zitten. Nu wachten op je uitslagen en dat ze je verder kunnen helpen @Cupcake: Veel plezier met eitjes zoeken
Dames jullie zijn lief!! @Keef: ik ben ook erg benieuwd wat er uit komt. Aan de ene kant hoop ik dat ik niks mankeer, maar ja wat is er dan aan de hand he...En waar ik heel erg bang voor was is dat mijn slijmvlies te dun was door het bloeden. Maar dat viel me reuze mee, al denk ik wel dat als ik niet bloed het misschien nog wel wat dikker zou zijn geweest. Dat denk ik omdat er ook regelmatig wat stukjes/sliertjes weefsel meekomen. Hebben jullie een leuke vakantie (gehad)? @Mam: hoe voel je je? Begin je al een beetje klachtjes te krijgen? Ja ik kan altijd nog weer terug dat is waar. @Cupcake: whoehoe aan de klus dus!! @Werveltje: dat heeft ze zeker goed ingehaald! Fijn he als ze gewoon goed groeien! @All: beetje onzeker hier. Probeer me echt niets in mijn hoofd te halen, maar toch is het lastig. Ik voel niks en toch als ik denk dat ik wat voel hoop ik dat het van een zwangerschap is. Zelfs het bloedverlies en temperatuur zijn onduidelijk. Woensdag duurt nog zo laaaang. en al helemaal omdat ik weet dat voor mij de belangrijkste uitslag (waar ik het meest nieuwsgierig naar ben) al bekend is. En dat is de progesteronwaarde. Dingen die door mijn hoofd gaan momenteel zijn: - Niks voelen is ineens een symptoom omdat ik anders altijd van alles voel en dan niet zwanger was wat beetje versterkt is doordat Mam zwanger is en eigenlijk niets voelde haha - bloedverlies bleef wat minimaal, maar nu toch weer meer, maar ook weer niet en weer bruin, maar wel met weefselsliertjes dus dat kan dan in mijn ogen weer niet goed zijn... - temperatuur was de eerste maand (alleen na ovulatie getempt) niet hoger dan 36.9 gekomen, meestal 36.8. Vorige maand op 7 DPO 37.1, 8 DPO 37, 9 DPO 37 10 DPO 36.8 11 DPO 36.8 12 DPO 36.8 + ongi Deze maand op 7 DPO 37.1 8 DPO 37 9 DPO 37 10 DPO 37.1! (vandaag) terwijl ik juist verwachte dat het over was en hij weer gezakt zou zijn..nou ja hoopte omdat ik dan gewoon duidelijkheid heb dat ik weer niet zwanger ben. - een prima dikte van baarmoederslijmvlies is natuurlijk mooi, maar je hebt er niets aan als het niet mooi klaar gemaakt wordt in te nestelen (wat progesteron dus ook doet). - volgens fertility friend heb ik mijn eisprong de dag na de positieve test elke keer dus ligt volgens hun mijn LF op 11 dagen. Maar ik ga zelf uit van de tweede dag na de ovulatietest dus dat is dan 10 dagen. De temperatuur DPO's zijn volgens fertility friend. zou het liefste morgen gewoon naar de assistentes bellen van de gyn, maar ze geven mij die uitslag toch niet van de progesteron
AArgh mijn lichaam, is weer lekker bezig hoor 36.9 vanmorgen, maar was wel bijna 2 uur eerder omdat mijn dochter wakker werd. Ongeveer 2 uur later huilde ze weer en heb ik weer getempt (normale tijd, maar wel al uit bed geweest naar mijn dochter en wc en daarna meteen getempt, omdat partner vorige keer was geweest en toen was het 37.1 Beide tempen zijn eigenlijk niet betrouwbaar omdat de ene na het opstaan was en de andere 2 uur eerder zucht..... wat wel weer opmerkelijk is is dat ik vandaag eigenlijk nagenoeg geen bloedverlies heb gehad. Alleen wat doorzichtig licht bruinige afscheiding...Ik merk dat ik weer hoop begin te krijgen, omdat ik normaal de dag voor de ongi al rood bloedverlies heb en mijn temp nog discutabel is. Heb weleens eerder getempt voor en na het opstaan en zat er maar een tiende verschil in. Dat zou beteken dat mijn temp 37 zou zijn terwijl die normaal nu al 36.8 is, maar als 36.9 wel klopt is het eigenlijk al een besliste zaak. Ik merk dus nog niets van een naderende ongi, maar ja wat merk ik daar anders van dan het bloedverlies haha. Ja erge buikkramp, maar dat neem ik dan als cyclusdag 1. Mijn lichaam voelt alleen heel stil aan. Normaal voel ik altijd van alles dus. Durf ook helemaal niet te testen uit angst dat mijn LF ineens wel langer is geworden ofzo. Zondag ben ik 12 DPO. Als ik dan nog niet ongesteld ben ga ik misschien wel een testje doen. Hebben jullie nog wijze woorden voor me haha.
Ja wij gaan ook voor de 2e. Zoontje is nu 3 jaar en 4 maanden. Bewust zoveel tijd ertussen zodat ik lekker kan genieten als hij naar school is. Nu 1e ronde gehad en ik wacht dus nu 'rustig' af hahaha
He meiden, hier alles goed maar drukdrukdruk met ons huis. Maandag worden de foto's gemaakt dus we zijn dit hele weekend bezig met de laatste dingen. Nu eindelijk zitten op de bank. Ik probeer morgen wat uitgebreider te reageren!
Zoooo hier ben ik weer! Terug uit de sneeuw. K vond het de eerste dagen maar raar. Later ging het wel aardig hihi. Wel blij dat ik vannacht om 3 uur weer in m'n eigen bedje lag.. Welkom ladyw, was het bij de eerste snel raak? @stokstaartje: ben zo benieuwd! Lichaam lijkt anders te zin qua temp idd. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan, dus ben niet echt een expert hihi @cupcake: eindeijk even op een andere manier klussen!!! Have fun! @mam: blijf t echt gaaf vinden voor je!!! Fijn dat je nu even lekker op de bank kan zitten. Is dan al gauw vermoeiend he?!
@Ladyw: welkom hier! Ik zal je toevoegen aan de lijst. Grappig dat iedereen er zo anders over denkt hoeveel leeftijdsverschil er tussen kindjes zit. Ik wilde graag 2 jaar leeftijdsverschil dus ik ben al een tijdje overtijd hahaha. Ik zal je even toevoegen aan de lijst. Heb je al een idee wanneer je NOD zal zijn?? @Mam: vermoeiend he al die rompslomp er om heen! Hopelijk heb je een beetje bij kunnen komen.. @Keef: Scheelt dat hier ook wel sneeuw ligt nu (nou ja in provincie groningen dan haha) Heb je een beetje een overgang. Anders moest je er ook weer aan wennen dat er ineens geen sneeuw meer lag haha. ik vond het eerst ook wel een beetje gek hoor dat tempen. Mijn vriend weet wel dat ik het doe, maar doe het wel zo dat hij het niet merkt wanneer ik het echt doe zeg maar hahaha @All: ik val maar meteen met de deur in huis want dit willen jullie toch graag van me weten. Nog steeds geen bloed!!! Vandaag weer een temp van 37! Afhankelijk van mijn temp van morgenvroeg ga ik een test doen. Volgens fertility friend ben ik dan 13 DPO volgens mijn slag om de arm dan 12 DPO. Die dag testte ik ook positief bij mijn dochter. Hopelijk kan ik me morgenvroeg melden met goed niet. Qua luteale fase van afgelopen 2 maandjes ben ik morgen 1 dag overtijd hihi
♡ Zwanger ♡ 9 juni: Mellebel | 27 jaar | tweede kindje 15 Juli: Ntje | 27 jaar | tweede kindje ? Juli: Amani | 22 jaar | tweede kindje 23 Juli : Roosje24 28 jaar | tweede kindje Juli/Augustus: Smiley30 ? jaar | tweede kindje 27 September: Mam207 | 24 jaar | tweede kindje ♡ Nod Lijst ♡ 20 Januari: Dormouse ronde 3 | 24 jaar | tweede kindje 23 Januari: Stokstaartje ronde 3 | 29 jaar | tweede kindje 26 Januari: Werveltje ronde 4 | 30 jaar | tweede kindje 27 Januari: Jaydee ronde 4 | 26 jaar | tweede kindje 1 Februari : CupCake88 ronde 4 | 27 jaar | tweede kindje ?: Keef85 ronde 3 | 30 jaar | tweede kindje ?: Kaatje87 ronde 4 | 28 jaar | tweede kindje ?: Noralie87 ronde 2 | ? jaar | tweede kindje ?: Ladyw ronde 1 | ? jaar | tweede kindje ♡ Afspraken ♡ 28 december: Roosje24 | eerste echo 8 januari: Roosje24 | termijnecho