Ik zou het eerst ergens navragen Stokstaartje. Geen idee of dat klopt met je BMI en een bevalbad. Waardoor is het de vorige x niet gelukt? Ik zat net weer bij de huisartenpost. Heb heel erg pijn in mn blaas. Nog geen teken van blaasontsteking dus nu veel drinken om het voor te zijn. Als ik morgenochtend nog zo'n pijn heb dan weer plasje wegbrengen... bah! Kan er ook nog wel bij.. Ik ga het zo toch maar aan mijn zussen vertellen. We hebben zo een verjaardag en zou het vervelend vinden als ze het daar perongeluk horen van mijn dochter met iedereen erbij
@Cupcake: ik vind het vertellen altijd erg leuk en spannend hihi @Mam: ik heb op meerdere plekken op internet gekeken en overal staat dat je met een BMI van boven de 40 onder begeleiding van een gyn moet en bevallen in het ziekenhuis. En met een BMI van boven de 35 onder begeleiding van een VK mag, maar dan wel poliklinisch moet bevallen in het ziekenhuis i.v.m. de risico's. Vind het zo flauw want ik ben idd te dik maar heb niet het idee dat ik zoooooooo dik ben, maar mijn BMI zegt iets anders. Heb een BMI van 36,5 Vorige keer had ik bij aanvang van de intake een BMI van 30,1 en ben ik 25 kilo aangekomen. Mocht gewoon thuis bevallen toen. Lukte toen niet omdat ze vast bleef zitten achter 1 van mijn zit knobbels waardoor ze niet verder het geboorte kanaal in ging. Als ik de risico's lees waar ik nu meer kans op zou hebben zie ik de bui al weer hangen dat het weer een horrorbevalling wordt. Heb wel gelezen dat je soms het eerste deel thuis mag blijven en daarna alsnog naar het ziekenhuis moet. Maar misschien heb je gelijk en moet ik gewoon eerst even de afspraak afwachten wat er gezegd wordt L zegt al heel lang het woordje baby. Alleen wij zijn bezig geweest met de woordjes broertje en zusje. Maar dat was al voor ik zwanger was. Ben ook bang dat ze ergens anders die woorden zal gaan gebruiken, maar mijn vriend had daar wel weer een oplossing voor. Als zij dat zegt dan zeggen we gewoon oo dus jij wilt een broertje of zusje. Nou dan weten we dus wat ons te doen staat....haha @Roosje: fijn dat ze zo reageerden.
Stokstaartje, zou nog reageren op je bericht gisteren maar werd laat en nu zie k het weer dus dacht ow ja. Weet je zeker als je een hoger bmi hebt dat je thuis niet mag bevallen? Ik ging bij mijn dochter in het ziekenhuis bevallen omdat ik dat wilde. Ik ging met 90 kg bevallen en had toen dus een bmi van 32. Ik ging met bijna volledige ontsluiting naar het ziekenhuis maar ze vroeg of ik toen thuis wilde bevallen en ik wou het niet. Maar het is dus dan bmi boven 40? Ik ben ook aangekomen voor mijn zwangerschap. Nu ben ik nog niet veel aangekomen maar heb nog steeds overgewicht. Een bmi van 29. Jammer dat je dan niet in het ziekenhuis mag bevallen.
ja het schijnt om de BMI te gaan die je hebt bij aanvang van de zwangerschap en niet die aan het eind zeg maar. Er schijnt nog wel wat wisseling te zitten in wanneer je in het ziekenhuis moet als je onder de 40 zit. Meestal lees ik vanaf 35, maar hier op ZP las ik ook meiden die pas hoefden als de BMI boven de 37 of 38 was. Dat schijnt dus per regio te verschillen. Ik duim dat die ondergrens hier ook geld want dan kan ik nog net thuis bevallen misschien
Ow dat is idd verschillend dan Ik heb zelf liever een zkh bevalling maar hoop dat jij thuis kan bevallen dan meid
ja hoop ik ook, want als ik nu 5 kilo aan kom in deze zwangerschap ben ik net zo zwaar als de vorige keer met 25 kilo en zou het dan behoorlijk hypocriet vinden als ik toen wel thuis mocht bevallen en nu niet
Dat zou balen zijn Stokstaartje.. Hopelijk is er nog overleg mogelijk! Zo mijn buik is nu al flink opgezet, terwijl dat mn baarmoeder natuurlijk nog niet eens boven mn schaambeen uitkomt. Volgens mij is het deze keer veel sneller te zien.. Ook wel weer leuk!
Oh spannend zeg, de meiden waar de eerste echo in zicht komt! Ben benieuwd! He wat naar dat je je daar druk over moet maken Stokstaartje! Hier weet ik niet anders dan dat ze de 100kg grens hanteren. Kom je daarboven, dan wordt het ziekenhuis. Ik vond dat heel flauw tijdens mijn zwangerschap aangezien ik 1.80 ben en al 80kg gewoon weeg. Heb me dus ook heel druk gemaakt toen ik de 100 naderde... Achteraf nergens voor nodig. Ze kijken gewoon per geval apart. Sowieso vond ik die weegschaal altijd het meest irritante gedeelte van de bezoekjes aan de verloskundige. Zit nu op 75 kg en toch blijft dat me bezig houden bij een volgende zwangerschap. Dus ik herken je gevoel. Ik zou het gewoon gelijk bespreken met je vk, anders blijf je er onnodig lang over piekeren. Wat leuk gedaan cupcake en roosje!! Wauw al een hartje zien knipperen, bijzonder weer werveltje! Nou ik zit weer op dat vreselijke wachtbankje... Rond de 23ste NOD. Ben benieuwd. Maak mezelf alweer helemaal gek door te denken wat van krampen rondom mn baarmoeder te voelen.
ja ik zal het maar proberen los te laten...woensdag is de afspraak en dan zie ik wel verder. Zie alleen heel erg op tegen de echo. Ben zo bang dat het niet goed zit. Ik hoor jullie allemaal over opgezette buiken enzo. Die van mij is niet opgezet en kan hem nog niet zo ver intrekken als 2 weken geleden dus dan denk ik meteen weer dat ik een missed abortion heb omdat ik wel symptomen heb als misselijk enzo maar de groei niet doorgaat. Ik weet het ik haal teveel in mijn hoofd
Wat fijn werveltje! En kan je er dan ook een afdruk van maken hihi? Super leuk gedaan roosje en cupcake! @mam: hoe reageerden de zussen? @stokstaartje: Mijn BMI is echt way too high! (Zou t weer eens moeten berekenen...) Ik mocht kiezen toen. Aangezien ik graag in t zkh wilde, heb ik daar toen voor gekozen. Uiteindelijk werd ik ook ingeleid, dus had ik geen keuze. 2e wordt wellicht een geplande ks. Of eerder inleiden als t weer een joekel is haha @cupcake: fijn dat je nu wel voelt dat je lijd t wat aan t doen is hihi @jaydee: wachten duurt lang altijd he? Hier is de ongi net voorbij. Volgende week met m'n verjaardag ovu. Weet ook niet of ik deze ronde ga testen met ovu. (Zeg ik nu heel stoer haha) Nog steeds ziek thuis, voorhoofdsholte ontsteking/verstopping. Leuke Valentijn hoor. Lig alleen maar op bed. K slaapt nu ook, dus weer gelijk bed in gedoken. Vanochtend heeft vriendlief hem bezig gehouden beneden, maar die moest met spoed even naar m'n stiefvader. Die kwam niet uit bed en m'n ma is een weekend weg. (Heeft dubbele hernia)
Keef: Wat was je BMI toen dan als ik vragen mag...fijn dat je ongi weer voorbij is. Dan komen de leuke dagen er weer aan. Zou wel een erg leuk verjaardagscadeautje zijn als je bevrucht wordt op je verjaardag hihi. Kijk als er complicaties zijn en ik in het ziekenhuis moet dan snap ik het, maar nu in mijn geval zou ik het onzin vinden...heb ook nog gekeken op internet verder en zag op de website van de KNOV (koninklijke nederlandse organisatie van verloskundigen) en daar kwam ik in een document alleen de grens van boven de 40 in het ziekenhuis tegen. Voor de rest niks. Denk dat daarom de rest ook zo wisselt. Dat dit meer praktijkafhankelijke beslissingen zijn. Hoop dat je je snel wat beter voelt! @Mam: jij morgen de echo!!! (vandaag, als je het pas morgen leest hihi). Spannend. Hoelaat mag je? @Valentijn: hebben jullie nog wat gekregen voor valentijn? Mijn vriend heeft iets heel moois bedacht en omdat het wat prijzig was eerst mijn mening gevraagd. Hij had een mooi beeldje voor in de tuin gezien. Een kindje met de ogen dicht en engelenvleugels ter nagedachtenis aan onze miskraam... Zooo mooi en lief. Hij liet me de foto zien van het beeldje en vroeg wat ik er van vond. Ik werd meteen emotioneel, omdat ik meteen aan ons ventje moest denken bij het beeldje. En bleek dat hij precies hetzelfde had toen hij het beeldje zag. Zoo bijzonder...normaal ben ik helemaal niet zo van die beelden en engeltjes, maar deze greep me echt aan @All: vandaag een heftig dagje achter de rug. Helemaal er van overtuigd dat het niet goed zat met de beeb in mijn buik. Geen pijnlijke borsten, minder misselijk (in eerste instantie, later weer volop aanwezig)....heel stom heb ik een test gedaan. Streepje bij het doorlopen al zichtbaar, maar heel erg licht bijna net zo licht als mijn eerste test. Helemaal gek natuurlijk.....al weet ik dat met deze termijn de kans er in zit dat de test het HCG niet meer aan kan...ik allemaal topics afgestruind en de meesten die dit met dit termijn hadden liep allemaal goed af. Kwam nog tips tegen als de test met lichte urine te doen of maar met 2 druppels. Dus ik later op de middag de test gedaan met lichte urine en ja hoor een dikke knaltest....oef....gelukkig. Het moest ook wel zo zijn want toen ik zo'n licht streepje had in het begin kwam die pas laat opzetten en deze keer al meteen tijdens het doorlopen...Nog 3 nachtjes slapen tot de echo
Die was toen 39-39,5 toen ik bij de intake kwam. Uiteindelijk maar 2,5 kilo aangekomen. Nu is m'n BMI 35,3. Nog steeds te hoog, er moet nodig wat af!!!
Overigens nog steeds thuis. Als die kop nou eens wat minder zou worden... Word er echt troosteloos van.
Nou dames hier een update: vanochtend echo gehad en alles was goed! Moest helaas wel inwendig, maar daardoor hebben we wel een mooi beeld van ons kleintje! Ben volgens de echo 8 weken + 3 dagen, dus iets langer dan ik dacht. Kan nog veranderen! Bij de VK was verder ook alles in orde. Mn bloeddruk was gelukkig weer normaal en voel me ook iets beter! Vanavond aan mn schoonouders vertellen!
Wat een lief valentijnscadeautje zeg! Hier hebben we een groot hart van onze dochter gehad. Zelf gemaakt met oma. Wat balen keef! Jaaaa super nieuws Mam!! Ben heel blij voor je! Wat is nu je uitgerekende datum dan?
@Keef: wat vervelend dat je je nog zo rot voelt zeg. Als het te lang duurt misschien toch even weer langs de huisarts. Fijn om te lezen dat jij met die BMI toch nog mocht kiezen waar je wilde bevallen. @Mam: JAAH wat fijn nieuws zeg! Hopelijk kan ik je overmorgen volgen met goede berichten. Ik wist wel dat ze met deze termijn de echo's inwendig doen. Fijn dat de VK tevreden was en je je weer wat beter voelt! @All: vandaag aan het werk geweest en blij dat ik wat tijdverdrijf had om de dag door te komen. Morgen maar eens boodschappen doen. Ben ik weer een dagje verder. Dan woensdag nog doorkomen, want heb mijn afspraak pas om 19.50 uur. Begin echt wel zenuwachtig te worden nu
zo boodschappen binnen! Nu nog even opruimen, maar eerst even wat eten, want anders word ik weer misselijk. Merk ook echt verschil als ik te laat ontbeten heb. Dan blijft de misselijkheid hele dag doorsluimeren. Als ik op tijd ontbijt heb ik bijna de hele dag nergens last van. Zal eerst eens wat eten fabriceren dan daarna de boodschapjes opruimen en wat tv kijken en is de dinsdag al weer om hihi. Morgenochtend opstaan eten en dan douchen met m'n monstertje weer eten haha en dan afspraak met mijn vader om zijn waarschijnlijk nieuwe huisje te bekijken. Dan ben ik de helft van de middag ook al wel weer door. Paar uurtjes forummen eten maken en dan kunnen we haast al weer die kant op. Heb een heel dagprogamma gemaakt om de tijd door te komen!
Yeaaaaah wat fijn dat je een goede echo hebt Mam! Ik wil sowieso in ziekenhuis bevallen, is me vorige keer prima bevallen in de geboortekliniek. Ik heb mn huis definitief verkocht,,heerlijk zeg! Nu uitkijken naar iets anders! Verder onze kleine frummel vandaag weer even bekeken, wat heerlijk! Ik kan er wel foto's van maken ja. Helaas geen afdrukken net zoals bij de vk en gyn. Verder gaat het goed hier, wel erg misselijk. Ken ik niet van mn vorige zwangerschap eigenlijk.