Hey Stokstaartje, hoe was de echo... vertel vertel vertel!!! Mooi buikje Roosje!!!! Lekker is dat he? dat getrappel in je buik.. heerlijk! @jaydee: hier nog niet op het wachtbankje, maar wel in hetzelfde NOD topic! Als dat niet goedkomt deze maand voor ons *knuf*
Sluit ik me helemaal bij aan Keef!! Gezellig in hetzelfde topic, kan geen toeval zijn toch? 😉 Ik duim heel hard voor ons!!!'
Dankjeewel meiden. Jaa voel hem nu elke dag, super hoor Nou spannend zeg voor jullie, hoop dat het raak is voor jullie. Duim duim duim
Het kan inderdaad geen toeval zijn Jaydee... Mocht het deze ronde niet raak zijn, denk ik dat ik een pauze inlas
Haha Keef!! We zullen zien... Vind dat wachten nu alweer moeilijk! Stokstaartje, waarom houd je ons toch altijd zo lang in spanning na een echo 😄
@Keef: en heb je je eisprong kunnen benutten?? En wat mijn werk betreft....het is net een soap....ga je echt een pauze inlassen als het deze ronde niet raak is? @Roosje: dat is zeker een mooie buik. Hier ook al een flinke buik. Durf soms niet eens te vertellen hoe lang ik zwanger ben omdat ik altijd de reactie krijg zowel in woorden als in blikken....zoo ben je al aardig dik. Laatst was er zelfs iemand die zei....ach beter dik zijn en een goede zwangerschap dan dun en een zwangerschap die niet goed gaat. Was naar aanleiding van dat het bij iemand anders mis was gegaan dus ze bedoelde het goed natuurlijk en ben het ook wel met haar eens, maar de woordkeuze....dik zijn vind ik niet zo leuk maar dat komt omdat ik al te dik ben van mezelf. En ben nog steeds maar 1.5 a 2 kilo boven startgewicht. Hangt beetje van mijn vochthuishouding af want ik hou al lekker vocht vast uiteraard. In totaal ben ik dus nog maar 3 a 3.5 kilo aangekomen en ben al bijna op de helft. Dat is voor mij echt een enorme prestatie aangezien ik heel makkelijk aankom en bij mijn dochter op deze termijn er al zo'n 13 kilo aan had!!! Gaat snel he nu. Heb ook ineens zoiets van oei ik ben alweer bijna 20 weken hahaha. Ik voel de beeb ook al een tijdje elke dag, maar wat een verschil zeg met waar je de placenta hebt zitten. Nu voel ik al keiharde bonken terwijl ik de vorige keer wel duidelijk wat voelde maar lang niet zo hard. Nu placenta aan achterwand, vorige keer aan de voorwand... @Jaydee: ben benieuwd of het helpt die aspirine! Ik duim in elk geval voor jullie... @Jaydee/Keef: dat is wel heel erg toevallig...ik duim voor jullie!!! @Echo: sorry dat ik jullie zo lang in spanning heb gehouden! Alles wat aanwezig moet zijn is aanwezig. Alles waarvan ze de werking kunnen controleren lijkt het goed te doen. De groei gaat mooi op schema. Alles lag zelfs een dagje voor. Ennnn.....(tromgeroffel)....het is weer een MEISJE!!! Het is nu goed hoor en het klinkt heel stom, maar vlak na de echo waren we toch een beetje een soort van lichtelijk teleurgesteld, omdat we allebei dachten dat het een jongetje was en hoopten dat we van bovenaf beloond zouden worden met een jongetje om het goed te maken dat ons zoontje van de miskraam niet bij ons mocht blijven. Maar we zijn nu superblij hoor. We moesten alleen even omschakelen. Volgende ronde nieuwe ronden nieuwe kansen hahahaha.....mocht het ons weer gegund zijn dan willen we sowieso graag 3 kindjes en misschien zelfs wel 4 hihi.... @Werk: nou en toen bleek dus dat ze niet akkoord gingen met de optie dat ik thuis bleef me beter meldde en betaald kreeg tot einde contract....zucht. En nu....nu weet ik nog steeds niets! Voel me zo aan het lijntje gehouden. Heb nu echt even mijn gevoel en emoties laten zien en mocht vandaag in overleg thuis blijven en de hoop dat er vandaag antwoorden zouden komen. Helaas weer geen antwoorden, maaar mag nu ook aankomende werkdag thuisblijven (dinsdag, normaal maandag maar door pinksteren verplaatst) En dan gaat het daarna nog om 4 werkdagen....ben benieuwd of er dinsdag antwoorden zijn en er eindelijk duidelijkheid komt na 2 weken....afwachten is nu wel minder erg nu ik thuis ben.
Jaaaaa super dat alles goed was stokstaartje!! En heel leuk een meisje... Een zusje voor je dochter, hoe gaaf! Ik snap dat je even moest schakelen. Een voorkeur hebben mag en heeft iedereen wel een beetje denk ik. Wij zouden juist meer neigen naar een tweede meisje Wat rot die opmerkingen over je buik! Ik vind sowieso dat mensen daar eens mee moeten kappen. Houd het gewoon bij "mooie buik" en klaar. Als je zwanger bent moet je al die opmerkingen maar oke vinden, nou en dat in combinatie met je hormonen... Hier zei de vrouw van de balie toen ik voor mijn CTG kwam in het ziekenhuis omdat ik 4 dagen overtijd liep en weinig beweging voelde:" oh ik zie het al, je komt voor de 20 weken echo, dat is op afdeling B1" Uhh... Ik was juist zo trots dat mijn buik eindelijk goed zichtbaar was en dan zo een opmerking net voor je gaat bevallen... Dus ik zeg verbieden die opmerkingen Ben ook erg benieuwd naar Keef en mezelf deze maand. Zit nu 4/5 DPO. Veel te vroeg voor symptomen, maar toch denk je dan weer van alles te voelen he haha. Nog een ruime week wachten...
pff ben blij dat je mijn woorden goed opvat jaydee. Ben altijd zo bang dat als je iets zegt over je voorkeur voor geslacht dat mensen het meteen opvatten alsof het kindje met het "verkeerde" geslacht dan ongewenst is ofzo. En bij sommige is dat misschien ook wel zo, maar in nederland mag je vaak in het openbaar niet echt een voorkeur hebben lijkt het wel.. Ja die opmerkingen zijn soms wel wat vervelend ja. (lichtelijk uitgedrukt hihi) Het lijkt soms wel dat als je zwanger bent je ineens publiekelijk bezit bent. Dat mensen zomaar aan je mogen zitten en alles maar tegen je mogen zeggen en doen ofzo. Of lekker ongegeneerd hun mening geven over hoe je dingen moet aanpakken en opvoeden enzo. Laat me dat even lekker zelf bepalen zeg
Ben benieuwd wie er binnenkort mij komt versterken met het roze geslacht hihi. Ik voel me wel een beetje remy alleen zo haha ♡ Zwanger ♡ 9 juni: Mellebel | 27 jaar | tweede kindje | Jongen 15 Juli: Ntje | 27 jaar | tweede kindje | Jongen ? Juli: Amani | 22 jaar | tweede kindje | Onbekend 23 Juli : Roosje24 28 jaar | tweede kindje | Jongen Juli/Augustus: Smiley30 ? jaar | tweede kindje | Onbekend 20 September: Mam207 | 25 jaar | tweede kindje | Jongen 3 Oktober 2016: Stokstaartje | 29 jaar | tweede kindje | Meisje 4 Oktober : Werveltje | 30 jaar | tweede kindje | Onbekend 17 Oktober: CupCake88 | 27 jaar | tweede kindje | Jongen 20 Oktober: Noralie87 | ? jaar | tweede kindje | Jongen 10 December: Ladyw ronde 2| ? jaar | tweede kindje | Nog onbekend ♡ Nod Lijst ♡ 23 Mei: Jaydee ronde 7 | 26 jaar | tweede kindje 30 Mei: Keef85 ronde 6 | 31 jaar | tweede kindje ♡ Afspraken ♡ 26 Januari: Roosje24 | Geslachtsbepaling 8 Februari: Roosje24 | controle verloskundige 15 Februari: Mam207 | Intake + Echo 17 Februari: Stokstaartje86 | Intake + Echo 29 Februari: Werveltje | Intake + Echo 29 Februari: CupCake88 | Echo 2 Maart: Stokstaartje86 | VK + Echo 3 Maart: CupCake88 | Intake 7 Maart: Roosje24 | 20 Weken echo 7 Maart: Mam207 | 12 Weken echo 16 Maart: Mam207 | VK 16 Maart: Stokstaartje86 | VK + Echo 22 Maart: Stokstaartje86 | Combinatietest 22 Maart: CupCake88 | intake + echo EMC 8 April: CupCake88 | nekplooimeting + termijnecho 13 April: Stokstaartje86 | Controle + echo (en even naar geslacht spieken) 26 april: CupCake88 | Geslachtsbepaling 2 Mei: Mam207 | 20 Weken echo 9 Mei: Stokstaartje86 | 20 Weken echo 3 Juni : CupCake88 | 20 Weken echo 4 Juni: Stokstaartje86 | Controle
Jaaa een meisje, leuk Stokstaartje! En helemaal super dat alles helemaal goed was. Dat blijft het belangrijkste! Spannend Keef en Jaydee. Ik duim voor jullie meiden! Hier alles goed, maar erg moe. Nog 8 weken werken en dan zomervakantie, zwangerschapsverlof ennn ouderschapsverlof. Uitrusten komt dan hopelijk wel een beetje 😉
@Stokstaartje: Leuk een meisje!!!! Hoop je snel te komen vergezellen hoor. Begrijp het goed hoor, die lichte teleurstelling. Ik wil ook graag een meisje, maar ben met een jongen net zo blij hoor! Maar toch heeft meisje een lichte voorkeur hihi. Vooral omdat nummer 2 definitief echt de laatste zal zijn. Lekker Mam, bijna een lekkere lange periode vrij! Wat schiet het dan al op he ineens? Hier weer op het wachtbankje... Gisteren eisprong gevoeld geloof ik. Dinsdagochtend en gisteravond geklust, dus moet goed zijn. Van t weekend waren we kamperen, dus toen kwam het er helaas niet van, want we lagen 1,5 meter van zoonlief af haha! Die sliep erg onregelmatig en heeft waterpokken!!!
Spannend Keef! Afwachten en duimen maar weer! Ik had een meisje natuurlijk ook leuk gevonden maar ik had al heel lang het gevoel dat het een jongen zou zijn dus vind t nu ook extra leuk! Lekker de kleertjes van L opzoeken/uitzoeken en nog een keer kunnen gebruiken.. En bij ons is een 3e niet uitgesloten, dus wie weet komt er ooit nog een meisje bij!
Leuk dat een derde niet uitgesloten is Cupcake! Al mijn hoop is nu op jou gevestigd Keef, hier gisteravond al ongesteld geworden 4 dagen eerder!! Word er zo langzaamaan tureluurs van
Mijn controle datum aangepast. Had verkeerde datum hihi. En NOD's aangepast. ♡ Zwanger ♡ 9 juni: Mellebel | 27 jaar | tweede kindje | Jongen 15 Juli: Ntje | 27 jaar | tweede kindje | Jongen ? Juli: Amani | 22 jaar | tweede kindje | Onbekend 23 Juli : Roosje24 28 jaar | tweede kindje | Jongen Juli/Augustus: Smiley30 ? jaar | tweede kindje | Onbekend 20 September: Mam207 | 25 jaar | tweede kindje | Jongen 3 Oktober 2016: Stokstaartje | 29 jaar | tweede kindje | Meisje 4 Oktober : Werveltje | 30 jaar | tweede kindje | Onbekend 17 Oktober: CupCake88 | 27 jaar | tweede kindje | Jongen 20 Oktober: Noralie87 | ? jaar | tweede kindje | Jongen 10 December: Ladyw ronde 2| ? jaar | tweede kindje | Nog onbekend ♡ Nod Lijst ♡ 23 Juni: Jaydee ronde 8 | 26 jaar | tweede kindje 2 Juni: Keef85 ronde 6 | 31 jaar | tweede kindje ♡ Afspraken ♡ 26 Januari: Roosje24 | Geslachtsbepaling 8 Februari: Roosje24 | controle verloskundige 15 Februari: Mam207 | Intake + Echo 17 Februari: Stokstaartje86 | Intake + Echo 29 Februari: Werveltje | Intake + Echo 29 Februari: CupCake88 | Echo 2 Maart: Stokstaartje86 | VK + Echo 3 Maart: CupCake88 | Intake 7 Maart: Roosje24 | 20 Weken echo 7 Maart: Mam207 | 12 Weken echo 16 Maart: Mam207 | VK 16 Maart: Stokstaartje86 | VK + Echo 22 Maart: Stokstaartje86 | Combinatietest 22 Maart: CupCake88 | intake + echo EMC 8 April: CupCake88 | nekplooimeting + termijnecho 13 April: Stokstaartje86 | Controle + echo (en even naar geslacht spieken) 26 april: CupCake88 | Geslachtsbepaling 2 Mei: Mam207 | 20 Weken echo 9 Mei: Stokstaartje86 | 20 Weken echo 3 Juni : CupCake88 | 20 Weken echo 6 Juni: Stokstaartje86 | Controle
@Mam: heb je je verlof aansluitend aan de zomervakantie? Dat is ook wel lekker. Dan heb je voor je gevoel al wat eerder verlof! @Keef: ja voor ons wordt de hoop op een jongen bij de derde natuurlijk wel steeds groter. Maar heb altijd al gezegd dat ik 3 misschien wel 4 kids wil, mocht het ons gegund zijn!!! Dus wij hebben nog wat mogelijke kansen (hopelijk!) Dat maakt wel verschil idd. En ja zo dicht op je zoon slapen is niet erg prettig voor dat soort bezigheden hihi. Gelukkig was je eisprong wat later waardoor je er nog wel gebruik van kon maken. Je zit goed qua timing in principe! Hoe begon bij jullie de waterpokken? Ik verdenk mijn dochter namelijk van de waterpokken, maar twijfel omdat ze eerst 1 plekje lijkend op een blaasje in haar gezicht had, toen 1 in de nek en toen 1 op haar rechterbeen. Ze sliep ook een paar dagen slecht, maar voor de waterpokken vind ik het zo weinig, maar misschien begint het eerst wel zo rustig en komt later pas de invasie aan blaasjes??? @Cupcake: leuk dat jullie ook een wens hebben voor een derde nog. Wij ook. Ik voel gewoon aan alles dat dit niet de laatste zal zijn als het ons gegund is in elk geval. En misschien is er wel een wensje voor een 4de. Aan mijn vriend zal het niet liggen. Die wil er zoveel als mogelijk haha. Dus ik ben de beslissende factor. @Jaydee: ah nee! En dan ook nog eens te vroeg! Heeft het echt doorgezet? Of zou het ook van een innesteling kunnen zijn??? @Geslacht: ja ben er nu wel aan gewend hoor haha. Vertel al trots aan iedereen dat het weer een dametje is hihi. Zie het al helemaal voor me 2 zussen die samen spelen haha. En als ik 2 meisjes zie als de 2 oudste kinderen smelt ik al een weg in dromenland hihi. We weten dat we wel jongetjes kunnen maken door de miskraam. En voor het shopprobleem heb ik ook al een oplossing gevonden hahaha. Baby wordt natuurlijk in de herfst geboren en mijn dochter in de winter. Dus waarschijnlijk zullen de maten precies anders vallen qua jaargetijde. Ik zal nu waarschijnlijk 62/68 in de winter nodig zijn en daar heb ik alleen maar zomerkleding van hihi. En dan kan de bouw nog anders zijn. Ik heb nu juist allemaal kleding voor een smalle lange dame, maar misschien is deze dame juist wel wat dikker en korter hihi. Dan moet ik ook weer andere kleding shoppen. Erg jammer hihi. En anders verzin ik vast wel weer iets anders waarom ik iets nieuws nodig ben @All: nou eindelijk rust in de tent hier en het probleem met mijn werk heeft zich eindelijk! opgelost. Vanaf afgelopen week zit ik volledig in de ziektewet tgv zwangerschap met mijn bekkenproblemen. UWV is al akkoord. Dit was eigenlijk de optie waarvan ik had verwacht dat het niet zou gaan gebeuren, maar wel de gunstigste optie voor mij zou zijn, want nu kan ik meteen thuisblijven word ik doorbetaald en als mijn contract beëindigd is krijg ik nog steeds 100% van mijn loon i.p.v. 70% Heb er ook flink last van van mijn bekken en dat ik vanmorgen ben gevallen heeft er ook geen goed aan gedaan. Was vanmorgen met een vriendin en haar dochter (5.5) naar de speeltuin en mijn dochter klom op een eng trappetje. Dus ik snel erheen rennen. Bleef ik met mijn voet achter de zandbak haken en BAM daar lag ik! Gelukkig mijn val zoveel mogelijk gebroken met mijn handen en knieën en niet vol op mijn buik terecht gekomen. Geen harde buiken gehad, geen bloed of vochtverlies en heb de baby al een paar keer weer gevoeld dus dat lijkt met een sisser te zijn afgelopen. Toen ik bij dochterlief was stond die net bovenaan de trap dus dat is gelukkig ook goed gegaan...
Hier heeft mijn dochter waterpokken gehad en is nog steeds niet weg. vorige week vrijdag begon het met paar blaasjes idd daarna werd het meer. Kijk maar even aan want moet wel meer zijn geloof ik
Ja ik werk op een basisschool dus ik heb 6 weken vakantie en gelijk daaraan mijn zwangerschapsverlof. Heerlijk!! Zo was wel schrikken dat je viel Stokstaartje, voorzichtig hoor!! Hier denk ik ook niet de laatste. Als het ons gegund is zouden we er ook graag 3 willen. Balen Jaydee!! Is het ook helemaal doorgezet? Aah sneu voor je dochter Roosje.. is ze er erg ziek van? Ik heb het zelf ook nog nooit gehad helaas.. Morgen een vrijgezellenfeest van mijn neef en zijn vriendin. Organiseer het samen met mijn man en andere neef dus weer druk weekend voor de boeg!
@Waterpokken: Er zijn verder nog geen blaasjes bij gekomen geloof ik. En die van mijn dochter zijn ook veel kleiner dan op de foto dus het zullen dan geen waterpokken zijn vermoed ik, maar gewoon toeval. @Mam: ik heb het wel gehad (zegt mijn moeder haha) dus als mijn dochter het zou hebben ben ik gelukkig veilig en daarmee de baby ook. Ja die val was wel even schrikken ja, maar mevrouw heeft het van binnen nog prima. Trappelt er flink op los en papa heeft het vanmorgen voor het eerst kunnen voelen!! Hoe was het vrijgezellenfeest??
Dan is het hopelijk gelukkig geen waterpokken stokstaartje. Mam, ik heb het zelf wel gehad gelukkig. Nee ze is er niet echt ziek van geworden. 1 dagje koortsig en jeuk en daarna was het over gelukkig