Voor een 2e kind vanaf oktober 2015

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Roosje24, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    #1301 Stokstaartje86, 6 jul 2016
    Laatst bewerkt: 6 jul 2016
    @Keef: pff weer een rare cyclus dus. Wel vervelend dat je net tijdens je vakantie dan ongesteld moest zijn....blegh. Ik ging ook altijd gewoon zwemmen tijdens mijn ongi hoor, maar ik gebruikte ook altijd tampons. Maandverband kreeg ik alleen maar jeuk van en irritatie en vond het stinken....Wel flink balen dat het toch niet raak was ondanks dat je al het gevoel had dat het niks kon zijn deze ronde.....En wat fijn dat het vliegen voor de eerste keer voor K zo goed is verlopen! Zou je cyclus ook anders kunnen worden door het cambridge dieet? Hou je het een beetje vol? En heb je al wat resultaat geboekt?

@Jaydee: Balen dat het bij jou ook weer niet raak was. Soms is het idd goed om even afstand te nemen hoor. Gewoon doen als je dat zelf even nodig bent! Net als de druk er af te halen door niet meer te plannen en het los te laten. Al heb ik makkelijk praten natuurlijk...enneh klagen mag altijd he! Het is niet dat je hier alleen maar goed en leuk nieuws mag delen! Ook teleurstelling en frustraties mogen hier geuit worden!!!

@All: waauuw ben ik meer dan een week niet online geweest zijn er maar zo weinig berichten bij gekomen hahaha. Jaydee en keef alweer op weg naar hun ei...spannend of het deze maand wel lukt! Eigenlijk heb ik best veel te vertellen haha....

@Babykamer: de babykamer is een heel stuk opgeschoten. Alle muren zijn gestructuurd, alle muren en plafond zijn gewit eeeennnn.....de kleur zit er op!! En het is zoooo mooi geworden. Ik heb heel lang gezocht naar de juiste kleur en veel getwijfeld. Had een kleur voor ogen die ik niet op de kleurstalen kon vinden. Uiteindelijk voor een bepaalde kleur paars gegaan die ik dan het mooiste vond. En dat is zo goed uitgepakt!!! Nu moet ik de gemorste verf nog van de kachelbuizen, kozijnen en vloer halen en kan het kamertje gesopt worden qua meubels en de ramen. Verder moet manlief de gordijnrails aan het plafond maken en kunnen de gordijnen er voor, meubels op de plek en kan ik lekker gaan freubelen. Kleertjes uitzoeken of ik ze nog leuk vind, of ze nog goed zijn en alles wassen en kasten weer indelen/inrichten :D:D Heb nog foamdingen gekregen van een van de oma's die elke maand een cadeautje geeft in de zwangerschap hihi met elfjes. Die moeten nog even op de muur. Wil ook graag nog een andere lamp daar, maar daar moet ik nog naar op zoek. En verder zie ik wel of ik nog tegen wat decoratie aan loop.

@Dochter: dochterlief kwakkelt nog steeds met de gezondheid helaas. In de loop van de week leek ze weer wat op te knappen, want ze ging minder hoesten en snotteren en tegen het weekend leek dat weg te zijn op af en toe een loopneus na en ze ging ook weer beter slapen. En toen ging ze ineens nog slechter eten...lees liefst helemaal niet en drinken gaat ook erg moeizaam. Maandagavond opgemerkt dat ze koorts had 38.5 Volgende ochtend niets, maar in de loop van de dag weer verhoging en 's avonds weer 38.2. Maandagavond voor het slapen zetpil gegeven en heeft ze de hele nacht geslapen. Afgelopen nacht heeft het helaas niets uitgehaald. Voor mijn gevoel heb ik de hele nacht elk kwartier niets anders gehoord dan gehuil/gejammer en getrapt te worden van ongemak. Geen idee of ze dan wakker was of het in haar slaap deed. Kortom mijn slaap is er nog steeds niet beter op geworden....Vanmorgen weer geen koorts, maar eten wil ze haast niet. Heb echt geen idee waar ze nu weer last van heeft.....maar dat ze niet lekker is en dat er nog steeds wat speelt in haar lijfje is wel duidelijk door de koorts. Alle tanden en kiezen heeft ze al dus dat kan het niet zijn. Ze heeft ook afwisselend steeds gewone en dan weer vormloze ontlasting. Dus misschien wel last van een buikgriep ofzo....

@Groeiecho: 27ste heb ik weer controle gehad bij de verloskundige met een groeiecho. En het is nog steeds overduidelijk een meisje. Ik was toen precies 26 weken zwanger. Het hoofdje kwam overeen met 25+5 (dus 2 daagjes korter), buikje kwam overeen met 26+2/26+3 (dus 2 a 3 daagjes langer) en de bovenbeenlengte kwam overeen met 26+5! (Dus 5 dagen langer!) Oftewel een mannequin met heule lange benen hahaha. Ze woog ook al 961 gram wat volgens de verloskundige meer overeen kwam met een zwangerschapsduur van 27 weken. De meting kwam toen uit op een zwangerschapsduur van 26+5. En verder leek alles weer goed te zijn gelukkig....

@Pretecho: afgelopen zondag hadden we een uitgebreide 4D pretecho gepland. Had hem liever een weekje later gehad, want nu zat er maar 6 dagen tussen de 2 echo's. Nou het werd bijna een week later! Mw had er geen zin in! Ze lag met het hoofd naar beneden kijkend naar mijn rug, maar toen ze in 3D wilde gaan kijken bleek dat mw haar BEIDE BENEN en een ARM voor haar gezicht had liggen hahaha. Hoezo rare houding haha. En er was ruimte en vruchtwater genoeg dus deze houding was niet omdat het moet, maar omdat het kan hahaha. Maar daardoor zagen we niks! Geport, gesprongen, andere houdingen aangenomen en NIETS hielp....eigenwijsje hahaha. Net toen we hadden besloten dat het maar een andere keer weer moesten proberen, ik helemaal schoon was gemaakt van de gel, voel ik ineens bovenin mijn buik een paar schoppen.....dus toch nog maar weer gekeken en ja hoor mw had zich bedacht. Nu lag er alleen nog maar 1 armpje een beetje voor het gezicht hahaha. Maar nu konden we wel wat zien!
    Zwangerschapsduur: 26+6
    Hoofdomtrek: 25+6, maar ze heeft een lekker bolle toet en voor de groei kijken ze voornamelijk naar buikomtrek en bovenbeenlengte omdat dat accurater is dan de hoofdomtrek.
    buikomtrek: 27+2
    Bovenbeenlengte: 27+4!
    Gewicht: 1133! Dus in 6 dagen tijd 172 gram gegroeid! Ik vond het veel haha zij heel normaal
    Berekende zwangerschapsduur: 27+4
    Lengte van de voetjes: 5.83 cm, die moet normaal ongeveer gelijk zijn aan de lengte van het bovenbeen en die was 5.30 dus ze heeft niet alleen lange benen maar ook nog eens grote voeten hahaha. Geschat geboortegewicht is 3750....dus een flinke baby mits ze zo door groeit als nu....Ze had ook al haartjes 0.4 mm hihi. Heb de echofoto's vergeleken met haar zus en het lijkt op die foto's dat je toch wel kunt zien dat ze zusjes zijn en een beetje op elkaar lijken. Ben benieuwd naar hoe ze in het echt er uit ziet haha. Ze is in ieder geval zwaarder dan haar zus. Ze zat nu op 76.2% van de groeicurve (50% is de gemiddelde lijn) en afgelopen maandag op de 65% dus het zal daar tussenin zitten. Haar zus zat toen (echo op 27+2 en gemeten op 27+1) op 42.3% dus net onder het gemiddelde. En uiteindelijk zat ze net boven het gemiddelde toen ze geboren was...Dus klein zusje is nu bij een kortere zwangerschapsduur al groter en zwaarder dan haar grote zus haha. Hoop niet dat ze net als zus 200 gram zwaarder is dan voorspeld hihi.

@Suikertest: Enige minpuntje was dat ik zelf de suikertest moest aankaarten bij de controle. We waren al aan het afscheid nemen toen ik ineens zei, moet ik niet voor die test, want kan me herinneren dat dat voor de 28 weken moet en bij de volgende afspraak ben ik al verder dan dat? Ow ja inderdaad zegt ze, goed dat je het zegt....Door mijn BMI moet ik tussen de 24 en 28 weken een glucosetolerantietest doen om te kijken of je zwangerschapsdiabetes hebt waar je meer kans op hebt als je overgewicht hebt. Dus afgelopen vrijdag de test gehad. 4.1 was de nuchtere vingerprik....dus konden we verder. Bloed uit de arm afgenomen nuchter en daarna het heerlijke (blegh) drankje ingenomen en 2 uur lang misselijk zitten wezen hahaha en daarna weer bloed uit de arm afgenomen. Nuchtere waarde uit de arm was 4.0 en 2 uur na het drankje was de waarde 4.9. Super goede uitslag, want doordat het bijna niet gestegen is weet mijn lichaam dus heeeeel erg goed wat het met suiker moet doen!

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    En nog maar weer een update!

Vandaag met dochterlief naar de dokter geweest, omdat we een keelontsteking vermoeden. Rechteroortje was rood, keel was rood en geirriteerd, maar geen pus. Beetje wittige tong en een vieze geur uit het mondje. Dokter dacht toch dat een virus de oorzaak was en wilde vandaag nog even aankijken. Als ze vanavond weer koorts had kreeg ze morgen antibiotica....even afwachten dus wat de thermometer zegt als ze naar bed gaat. Eten en drinken gaat nog steeds barre slecht dus das een beetje ruk.

Vanmiddag heb ik de overtollige verf schoongemaakt en vanavond heeft vriendlief de gordijnrails opgehangen. Dus nu kan alles schoongemaakt en alles op zijn plekje. Whaah het begint er nu echt op te lijken hihi....vandaag heb ik superleuke boekensteunen besteld voor grote zus...

3. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    en toen stonden we alweer op pagina 2! Dat kan niet he dames hihi. Dan moet ik maar weer wat schrijven haha. Dochterlief had geen koorts, dus niet meer gebeld naar de dokter. Verder ontzettend last van nesteldrang pff....ALLES moet schoon.

Keef en jaydee, jullie zullen nu wel in de vruchtbare dagen zitten. Zet em op meiden ;)

4. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Wat leuk al die echo's stokstaartje!! En ach die cijfertjes zeggen ook niet alles. Dochter opgeknapt? Oh en top dat je geen suiker hebt!

Ik lees verder nog bij, wilde alleen even iets met jullie delen. Test van vanavond...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      5,6 KB
      Weergaven:
      0
  5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    JAAAAAAAH WHOEHOE *doet een vreugdedans door de kamer* wat een prachtige test!!!! Van harte gefeliciteerd meis!!!!

6. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Dank je wel ☺️
    Ik ben nog vol ongeloof!
    Hoop zo dat jij me volgt Keef!! 🍀

7. Keef85

Keef85 Bekend lid

12 feb 2013
    816
    14
    18
    Regio Rotterdam
    WOOOWWW JAYDEEEE!!!!!!!!
    Wat ontzettend gaaf en gegund meis!!!

Echt heel gaaf!
    Hier dinsdag/woensdag ovu gehad.
    Kleine man heeft oorontsteking, dus was hier even hectisch.
    Toch maandag nog even gezellig gemaakt, dus hopen dat het voldoende is.
    Vanochtend nog even getest, maar test was heel erg licht.
    Maandag was hij al redelijk donker, dus heb het gelijk benut.
    Nu weer op dat stomme wachtbankje!

Nu ben ik wel officieel de laatste :(

8. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Jaydee: kan me voorstellen dat je het nog niet kan geloven. Maar meis hij staat er echt hoor. En geen tuurstreepje!

Keef: Niet leuk om de laatste te zijn....MAAR kop op meis. Komt goed. Last but not least he! Beste paard van stal en nog een paar van die zinnetjes! Er lagen in ieder geval mankrachten klaar voor je ei gesprongen is dus je maakt hele goede kans meis. Ik duim dat je over een kleine 2 weken hier ook zo'n prachtige test kan komen laten zien!!! Wel vervelend dat ie oorontsteking heeft zeg! Heeft ie er iets voor gekregen?

9. Keef85

Keef85 Bekend lid

12 feb 2013
    816
    14
    18
    Regio Rotterdam
    Ja hij zit aan de antibiotic.
    Had al 4 dagen koorts toen ik bij de huisarts kwam.

Ja, ik ben benieuwd.
    Afgelopen 2 weken heb ik 3 rotberichten gekregen van mensen die zwanger waren..
    Dus ben er (eerlijk gezegd) ook even een beetje klaar mee.
    Dus geen druk ;)

10. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    bedoel je dat er dingen mis zijn gegaan of bedoel je 3 zwangerschapsaankondigingen?

Pff ik weet nog heel goed het gevoel dat ik zo graag wilde en wij er nog niet voor konden gaan dat ik op een gegeven moment helemaal niet meer blij kon zijn voor mensen die vertelden dat ze zwanger waren. Allemaal hadden ze stuk voor stuk wel iets waardoor ik vond dat zij het niet verdienden ofzo....uiteraard was ik wel blij voor ze, maar het stak me zo en het deed me zo'n pijn dat jaloezie er een behoorlijke smet op legde

11. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Wauw, Jaydee super zeg!! Gefeliciteerd!!

Keef,. Mn duimen voor jou blijven draaien!

Wij zijn nu ook begonnen met het kamertje en heb alle babyspullen van zolder gehaald.. Echt leuk om weer mee bezig te zijn!

12. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Bedankt meiden.
    Hoop zo dat jij deze maand ook volgt keef!!

Hier krijg ik wat meer vertrouwen erin na nog twee testen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,7 KB
      Weergaven:
      0
  13. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    super mooie testen meid! Loopt goed op!

14. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hey meiden hoe is het allemaal. Ik zie een positieve test voorbij komen, gefeliciteerd jaydeee

Hoe is het met de zwangere meiden? Nog te trekken allemaal?
    Keef, hoe is het met jou?

Ik wilde even delen dat ik bevallen ben op 12 juli van onze zoon

15. Keef85

Keef85 Bekend lid

12 feb 2013
    816
    14
    18
    Regio Rotterdam
    Wat een knallertesten Jaydee!
    Super!
    Hoop dat ik je snel mag volgen... Hier weer op het wachtbankje!

@roosje: jeeeej wat super leuk!
    Alles goed gegaan? ❤️ Xx

16. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Gefeliciteerd Roosje!! Fijn dat hij er is! Hoe heet hij?
    Hoe vindt je dochter het?

17. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Roosje gefeliciteerd met jullie zoon!!

18. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hey meiden

Hij heet Hamza Eymen.
    Alles gaat goed gelukkig met ons, bevalling is heeel snel gegaan.
    Grote zus is trots maar ook soms jaloers hihi

19. Keef85

Keef85 Bekend lid

12 feb 2013
    816
    14
    18
    Regio Rotterdam
    Ohhh wat leuk Roosje!

Leuke naam!

20. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Mooi hoor Roosje!! Geniet ervan.

Hier gister nog de laatste test opgemaakt en die is positief opgelopen volgens mij. Heb dus de vk gebeld en mag 31 juli al voor een vroege echo :$
    Ben heel benieuwd!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,3 KB
      Weergaven:
      1

Deel Deze Pagina