Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten...

Discussie in 'De lounge' gestart door Linana, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Njah ik zet ook weleens wat op marktplaats. En om eerlijk te zijn? Ik ben blij als iemand anders er blij mee is. Zodra je iets koopt, heeft het gewoon geen nieuwwaarde meer, en dan kun je proberen om er je slag nog uit te slaan, maar eigenlijk zou je blij moeten zijn met iedere cent die je krijgt voor jouw afgedankte spullen.

Als ik de indruk heb dat iemand heel hebberig is, en het voor de handel wilt hebben, dan vraag ik ook meer. Meer dan wanneer ik denk dat ik iemand er gewoon blij mee maak.

Uiteindelijk ben ik degene die ergens vanaf wilt.

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Gelukkig ben ik dus niet de enige die zich er dood aan ergert. Wij hebben hier zo'n facebook-ruilsite. Speelgoed van de kruidvat (denk 5 euro nieuw) ruilen tegen een kilo kaas....uh dat is 7 euro? Of shirtjes van de hema, ruilen tegen 3 pakken autodrop???? Ik ben er van af gegaan.

3. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Ik kan me eerder ergeren aan dingen, die dan aangeboden worden, gewoon gratis, adverteerder zegt nog "Bij veel reacties loot ik vanavond", en een enkele zet er nog bij "Alleen ik loot graag mee" is voldoende. En dan nog mensen, die allerhande zielige dingen erbij MOETEN vermelden. Kom op zeg. Bijna de helft word naderhand weer op een andere site tegen een bedrag verkocht. Maar oh je zou pietje of marietje er zo blij mee maken.

Of mensen die geen geduld kunnen hebben, en verwachten dat de adverteerder met zijn/haar computer leeft en verder niks te doen heeft.

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zit graag voor een dubbeltje op de eerste rij.

Vaak lukt het niet maar nog vaker lukt het wel en heb ik een heel mooi koopje :).

Ik hou ook van afdingen dus dat doe ik ook regelmatig!

5. Koon

Koon Niet meer actief

Andersom moet ik ook vaak hard lachen om de prijzen die mensen nog voor hun oude meuk vragen. Echt schaamteloos soms.

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dat vind ik inderdaad veel erger. Ik verkoop zelf veel via Marktplaats en niet voor de hoofdprijs, maar wat sommige mensen voor hun oude rotzooi durven te vragen?! Hilarisch! Wees blij dat je van je zooi af bent en dat je het niet weg hoef te brengen naar de vuilstort.

Laatst vroegen ze op de rommelmarkt 3 euro voor een puzzel die nieuw nog geen 10 euro kost. Dat vind ik dus belachelijk.

7. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Haha jullie zijn mij nog niet tegengekomen op MP, 2 4zits banken Engelse stijl vp 200 had 100e geboden en gekregen. Hier in de familie altijd lachen wat ik allemaal op de kop tik voor een prijsje. Vorig jaar alle meubelen in de woonkamer heeft me max 300e gekost.

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Als ze het bij mij doen verwijder ik de mail of het bod gewoon als ik het nisk vind.

Zelf wel, bod van 3,50 op een rok van 10e. Sommigen willen het op een gegeven moment toch wel kwijt, dat heb ik zelf ook weleens.

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Pffff! Ik gister kreeg ook van die mailtjes.
    "Ik kom hem vanavond voor €70 ophalen".

Gaat om een iPhone 5S.
    En dan nog het lef hebben om er bij te vragen of ik het doosje, oordopjes en bonnetje bij heb.

10. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Haha klopt maar ik gun het ze gewoon niet ;)

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Maar is dat dan gierigheid/hebberigheid of hebben jullie gewoon heel weinig te besteden? :(

Dat laatste kan ik begrip voor opbrengen natuurlijk, mogen de mensen het zo gratis van mij komen afhalen. Het eerste vind ik een hele nare karakter eigenschap en zal ik ook nooit aan meewerken. :)

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Bij de deka markt kon je in het voorjaar sparen voor Artis zegels. Dan kon je gratis naar Artis. Je kreeg ze gewoon bij bepaalde producten, in mijn ogen goede aanbiedingen. Ik kwam 4 of 5 zegels van mijn derde kaart te kort. Dus op mp gaan zoeken. Er was een vrouw die echt een belachelijk hoog bedrag per zegel wilde hebben, dan kon ik nog beter gewoon de entree maar betalen. Ik heb haar een vriendelijke mail gestuurd dat het belachelijk is dat ze gratis verkregen zegels aan zo'n hoog bedrag verkoopt! Die durfde niet meer te reageren en de extra zegels heb ik niet nodig gehad. Zijn voor dochters 3e verjaardag al geweest.
    NB: ik had niet gratis gehoeven. Had er best 2,50 voor willen betalen, maar ook echt niet meer!

13. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh erg hè! Weet je wat mijn (briljante vind ik zelf :D:D) reactie is, bij mensen die echt een belachelijk bod doen: nog even doorsparen!!!
    Meer dan ook niet, en hebben ze dan nog commentaar of gewoon als afwisseling: je kan het niet eens meer kopen!
    Echt word zo moe van sommige mensen. Ik snap dat je echt geen hoofdprijs kunt vragen voor 2e hands dingen maar je kan wel een beetje naar waarde bieden. Dat doe ik in ieder geval ook of vraag wat ze er zelf voor willen hebben

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Wat????? :$:$:$:$:$

Wat een achterlijke .......

15. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Heb een tijd terug een Xbox one gewonnen, stond hier maar stof te happen alleen 1x uit de doos geweest nooit aan geweest dus spiksplinter nieuw. Had de winkelprijs opgezocht was over de 500 was ook nog een special edition met een Nieuw spel erbij namelijk. En ik vroeg er al minder voor,voor 400 mochten ze hem ophalen.
    Kreeg emails van: voor 150 kom ik hem ophalen. :( :$

16. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Omdat ook ik lekker afding, heeft niets te maken met hebberigheid of gierigheid nog met onze bestedingsruimte. Ik heb alles hier in huis maar vind het leuk om regelmatig te veranderen. Ik doe ook geen helemaal achterlijke boden, op een bankstel zal ikgeen 10e bieden als de vraagprijs 1000e is maar als de vp 200e is en het in de advertentie uitschijnt dat ze er snel vanaf willen ben ik niet te beroerd als een soort van openingsbod 100e te bieden. Soms gaan we dan via email over tot een compromis zij blij ik blij en gaat het niet doorgeen probleem ik zit niet op de grond. Een bod is doe ik op basis van wat ik het gebodene waard vind. Als het te laag bevonden word voor mij geen probleem dan zoek ik gewoon verder.

17. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik wordt er gek van dat ik nu dingen zelfs uit frustratie maar gratis op MP heb gezet nog moeilijk gaan lopen doen...niet komen opdagen etc.

Ik twijfel ook echt wat ik nu moet doen...goede spullen maar weggooien...

Heb het echt gehad met MP...grr

18. EdelHertje

Heeft eigenlijk met geen van beide te maken.

Ik vind het gewoon een soort sport om mooie dingen te kopen voor weinig. Ik zal op iets van 100 euro geen 10 euro bieden maar ik begin bij 50 en soms heb ik dan mazzel dat ze akkoord gaan :).

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja oke, maar dat vind ik dan idd anders omdat je geen 'achterlijke' biedingen doet en dan soms nog tot een compromis komt met verkoper. ;)

Ik bedoel echt diegenen die achterlijk lage biedingen doen zoals het voorbeeld van die iPhone hier eerder in dit topic genoemd. ;)

20. EdelHertje

Ik vind 400 een belachelijk hoge prijs voor een tweedehands Xbox!
    Ookal is hij bijna nieuw!

Deel Deze Pagina