Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten...

Discussie in 'De lounge' gestart door Linana, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Heb het er toch voor gekregen.
    De koper zelf had zelfs nog gezegd dat ik er meer voor had kunnen vragen ;) dusja

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    sommigen doen het ook wel heel erg vind ik. zo ik wat erop staan voor 225 bieden ze 40 .... nou daar reageer ik niet eens op. moet ook wel zeggen dat ik dus altijd extra al dingen hoger erop zet hoor. en als mensen verstandig zijn doen ze dat ook want iedereen wil toch handelen zo heb jij wat je ervoor wilt hebben en de koper heeft het idee dat hij een goede deal heeft hihihi allemaal blij dus.

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Twee vrienden van mijn man hebben ook via mp een xbox one gekocht. Ook voor 400€. Ik zou het er zelf niet voor geven, ik zou hem überhaupt nog niet kopen, maar het is wel een reëel bedrag. Zeker als het een speciale editie is, er een extra controller bij is, een spel en evt andere dingen.

4. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Precies ja. Ik had er 2 Controllers bij,Kinect,een maand lang gratis Xbox live goud abbonement en een spiksplinter nieuw spel die maar net uit was en alleen voor de Xbox is. dusja. :) Maar als ik dan mails kreeg van dat ze hem voor 150/200 komen ophalen ging er bij mij niet in.

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik snap niet hoe mensen dit zo kunnen communiceren of denken te kunnen onderhandelen.
    Het is niet eens netjes een vraag, maar gewoon een mededeling.

Ik zou toch uit beleefdheid nog vragen of de verkoper het goed vind als ik het voor een bepaald (lager) bedrag mag overnemen.

6. angel229

Ik ben het volledig met je eens! Maar heel veel mensen hebben die fatsoensnormen niet.
    Het is ook nog maar de vraag of het 'vanavond' wel uitkomt. Ik vraag zelf altijd wanneer komt het uit. Probeer me dan zoveel mogelijk aan de verkoper aan te passen. Ik kijk zelf bij ophalen ook altijd even of man thuis is, ligt de kleine meid dan niet net in bed of is het bijna bedtijd etc etc.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ach die gebruikt nog een zin. Ik heb ook wel eens een mail gehad met alleen 60euro.

8. angel229

Controller kost al 60€, de kinect is ook erg prijzig. Weet niet wat die nu kost, goud abbo valt wel mee en voor een spel kun je ook 60 euro rekenen. Dus 150-200 is echt idioot! Goed dat je dat niet gedaan hebt.

9. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dat zie ik hier ook! Ik zet een kledingpakket voor 10 euro op MP en dan willen mensen het voor nog lager hebben!

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Merk hier inderdaad ook dat mensen veel voor weinig willen hebben. Maar ik irriteer me toch meer aan mensen die te veel vragen voor spullen. Bijvoorbeeld een jurkje van Mim pi dat erg gewild is voor meer geld verkopen dan het in de sale kostte. En het dan thuis ontvangen en zien dat het zo verkleurd en gepild is dat ik het mijn hond niet eens aan zou trekken. Ik koop zelf ook absoluut geen kleding meer via marktplaats. Zeggen dat het zo goed als nieuw is en dan lelijke verwassen kleding krijgen.

Zelf ruim ik elk seizoen de kasten van de kids op, haal eruit wat kapot is of erge vlekken heeft, of zo vaak gedragen dat het te zien is. Dan maak ik van de rest een leuk (merk) pakket wat ik vervolgens voor een leuke prijs verkoop. Als iedereen dat zou doen zou het tweedehands kopen leuk blijven.

11. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Dan een vraagje voor de dames die het leuk vinden om af te dingen, en daar dan soms idd mazzel mee hebben...
    Wat als het afdingen dan niet lukt? Ben je dan boos/teleurgesteld eender wat, of heb je dan ook zoiets van "Okay niet geschoten is altijd mis" ... ? Tuurlijk kan je altijd afdingen, is ook niks mis mee, maar blijf je dan evengoed wel realistisch in je bieding, of ga je echt ver onder de vraagprijs zitten? Gewoon nieuwsgierig hoor..

Persoonlijk probeer ik natuurlijk ook wel eens af te dingen. En soms kom je hele leuke dingen op MP tegen, waar geen vanaf prijs bij staat, dus ja, je begint relatief laag. Om vervolgens een mail terug te krijgen, met "Ik wil er xx bedrag voor hebben" ... Dan denk ik ook, zet dat er dan bij... Maar soit...

12. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Had ik hier vandaag nog. Heb een hele vuilniszak vol kleren van zoontje op mp gezet voor 50 euro. Zitten 70 kledingstukken in. Waaronder veel merk en meerdere jassen. Krijg ik een bod van 25... ;)
    Dan denk ik 50 euro is al veel minder dan een euro per kledingstuk..

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ook irritant, advertenties met als titel "Bijna gratis" en dan staat er bij de prijs 25 euro.... ?

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh ik doe ook wel afdingen hoor haha. Laatst een luchthaven van duplo, nieuw 100 euro. Dus ik bied 40 euro. Stond richtprijs 55,00. Mailt de dame, nou toe dan maar.... Bij het afhalen zei ze nog een keer dat het eigenlijk veel te laag was. Heb haar vriendelijk gezegd dat het haar eigen schuld is, dank je voor de verkoop, en een fijne dag :)

Daar is MP toch ook een beetje voor?

15. angel229

Dan had ze je bod niet moeten accepteren, want misschien had ze die duplo uiteindelijk wel voor die 55€ verkocht.

Ik heb ooit eens op duplo geboden, wel achterlijk laag, maar dacht probeer het... Een flinke krat vol voor € 5,-! Ze ging akkoord, was iemand die echt niet wist wat duplo waard is. Ben dezelfde dag nog naar Maastricht gereden om het te halen, iets wat ik normaal al niet doe, is me te ver voor speelgoed.

Ik ben niet boos als ik iets niet krijg voor de prijs die ik in gedachte heb. Soms wil ik wel mee gaan voor wat meer, maar dat ligt aan hetgeen wat verkocht word.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.400
    113
    Andersom vind ik ook irritant. Een mimpi jas (normaal 100 euro ongeveer) gebruikt aanbiedrn en dan bieden vanaf 75? Dan koop je toch een nieuwe?

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dat had ik met een houten spoorbaan. Een heel krat voor 15 euro. Blijkbaar wist de Mw ook niet dat je daar nieuw net 8 stukjes voor hebt :) Ik bood. En binnen 3 minuten accepteerde ze het bod. Dan spring ik ook in de auto :)

18. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Gisteren nog een actie.

Krijg een mail voor de maxi cosi.
    'Zit er een voetenzak bij?'
    'Nee die zit er niet bij'
    'Dan bied ik €25'
    'Sorry dat bod vind ik te laag'
    'Wat is uw laagste prijs?'
    '€60' ( maxi cosi pebble 2013)
    'Voor €40 kom ik hem morgen halen, ik moet namelijk nog een voetenzak kopen.

Pffff mens dat is toch niet mijn probleem. Met dit soort mensen wil ik mijn prijs niet eens aanpassen.

Ook mensen die zeggen, nee heb ik geen geld voor ik moet ook nog reizen. Bied dan niet!

19. moon78

moon78 Actief lid

15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Ik had ook iets op mp staan, echt niet duur ( 5 euro). Krijg ik een mail van iemand waarin staat: bel me ff...

Huh? Moet ik als verkoper iemand gaan bellen voor 5 euro? Dacht het niet ;)

20. Linana

Linana Niet meer actief

Sommige reacties hier zijn echt om te janken :p
    Ik heb besloten mijn pakket kleertjes maar gewoon te ruilen via zo'n fb pagina, of gratis weg te geven.
    De overige meuk ben ik nog niet over uit. Ik wil niet alles meenemen als we gaan verhuizen ;)

Deel Deze Pagina