Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten...

Discussie in 'De lounge' gestart door Linana, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Klopt en dat vind ik met recht voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Ik vind dat sommigen hier te simpel doen over dat alles wat tweedehands is, (bijna) niets mag kosten. Er is wel degelijk een verschil tussen iets dat veel gebruikt en minder goed uitziend tweedehands en bijna als nieuw uitziend nauwelijks gebruikt tweedehands. Tuurlijk, het blijft tweedehands, dus je kan er niet de hoofdprijs voor krijgen maar omgekeerd het voor een stuiver willen hebben is ook niet terecht.

Jouw voorbeeld geeft goed weer hoe het er kan aan toe kan gaan op MP. Als ik de verkoper was, zou ik dat jasje ook niet willen verkopen voor 13,50. Gewoon, omdat ik niet het gevoel wil hebben dat ik een slechte deal heb gesloten en dat er geprofiteerd wordt. Dan geef ik het liever weg op mijn eigen voorwaarden, zodat ik weet dat het goed terecht komt. Op MP gebeurt ook nog eens vaak dat mensen het opkopen om zelf veel duurder weer ergens anders door te verkopen.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Sommige mensen op MP neem ik echt niet serieus. Ik heb nu een heel leuk jasje op MP staan, hij was nieuw 30 euro, ventje heeft hem echt maar 2x aan gehad omdat ik toen een nieuwe had gevonden en dan bied men 2 euro. Ja sorry hoor, voor een jas die nog zo goed als nieuw is en 30 euro nieuw kostte vind ik 10 euro een mooie prijs. Ik reageer niet eens op zulke biedingen ;)

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    Ik zit graag en vaak voor een dubbeltje op de eerste rij. En heb er dan echt plezier van.
    De verkoper hoeft het toch niet te verkopen voor weinig? Als ik een laag bod doe en ze negeren t of wijzen t af, lig ik echt niet huilend in mijn bedje hoor. Dan begrijp ik t.
    Maar als ze akkoord gaan, dan ben ik echt blij en heb ik een leuk koopje.

Ik begrijp t nooit zo goed als mensen daar boos om worden?

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat is toch alleen maar fijn als je weet hoeveel het nieuw heeft gekost? Dan kun je aan de hand daarvan zelf toch een bod uitbrengen?

Mensen zeiken tegenwoordig gewoon teveel vind ik. Ik verkoop meer op de verkoop hoeken van Facebook dan op Marktplaats, ik zeg altijd dat de meeste krenten op Marktplaats zitten en dat is ook gewoon zo ;)

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Precies.... 25 euro vind ik een beter bedrag daar voor. Mensen willen echt belachelijke bedragen hebben. 2e hands is 2e hands. Je moet het niet kopen omdat je weet dat je er nog meer dan de helft voor terug wilt. Maximaal 1/3 van de prijs vind ik eerlijk.

6. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland
    Het is gewoon irritant en komt bij mij dom over als ik voor de zoveelste keer een bieding krijg onder de mom nooit geschoten is altijd mis en misschien is de verkoper gek en gaat ie akkoord (ook al staat er duidelijk bij de advertentie dat onder de richtprijs bieden geen zin heeft). Ben nu ook alweer een poosje gestopt met MP omdat ik die gekken zat ben.

7. Moli

Moli Niet meer actief

je kunt wel zeggen dat mensen die onder de richt prijs bieden "gekken" zijn maar misschien ben jij wel gek met een belachelijke hoge richtprijs ;);) dat werkt natuurlijk twee kanten op.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind het altijd irritant dat ze er dan een reden bij moeten geven waarom ze de prijs zo omlaag willen halen: ik heb het niet breed, december is een dure maand, etc. Dat doet er toch niet toe?

9. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland
    Dat ben ik niet. Vraag gangbare prijzen, doe altijd eerst onderzoek naar wat gemiddeld is. Maar al zou ik dat zijn, als ik advertentie instel op "bieden vanaf" en in de advertentie zet dat eronder bieden geen zin heeft (in mails), dan heb je een bord voor je kop en kom je in ieder geval bij mij niet al te snugger over als je het dan toch probeert.

Ik ben ook weleens koper op MP. Als iemand teveel vraagt in jouw ogen, dan laat je die advertentie toch links liggen.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Verschrikkelijk inderdaad, soms krijg je echt de zieligste verhalen ;)

Dan krijg je het bij mij dus helemaal niet hahaha, werkt hier alleen maar averechts.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Precies, ik heb ook wel eens gezegd: nou voor mij is het geen dure maand hoor. Of: blijkbaar toch niet zó duur als je dit kan/wil kopen...

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou het zou niet voor het eerst zijn dan ik het uit boosheid nog liever gratis weg geef.

Zo staat onze duren houten loopfiets (van 75€) op het kdv nadat ik mailtjes kreeg dat het belachelijk was om 10€ te vragen voor een loopfietsje dat nooit buiten is geweest.
    (Zo'n kleintje met 3 wielen voor kinderen die net lopen... Ding zag eruit als nieuw.. En het is niet alsof het slijt in onze woonkamer)
    En ik denk dan altijd.. Als je er al geen 10€ aan wil uitgeven vermoed ik dat je er toch een stuk minder zuinig op bent dan wij.
    Heb hem aan het kdv gegeven. Daar kunnen veel meer kindjes er op spelen en staat hij gewoon op de gang voor algemeen gebruik en wordt er normaal mee gespeeld.
    4 jaar later... Ziet hij er nog steeds prima uit en wordt er nog dagelijks op gespeeld.
    Nou... Dan maar geen 10€ :)

En ja, ik kon die 10€ best gebruiken maar geloof dat 5€ het hoogste bod was. Met bijpassende maik dar het belachelijk was. Nou, go f* yourself... Ik maak liever iemand er echt blij mee dan.
    Gegadigden genoeg hoor :cool:

13. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

dat zie je dus echt heel veel!
    Ken iemand die ook toegaf veel merkkleding te kopen zowel nieuw als tweedehands omdat ze er zoveel voor kon vragen op mp bij doorverkopen. Vaak speelt ze quitte en heeft ze gratis kleding gedragen.
    Heel veel advertenties waarbij nieuwprijs wordt genoemd en mensen er ook zeker de helft nog voor willen hebben.

14. Saskia78

Overigens heb ik er niet iets tegen dat mensen een koopje willen.
    Dat wil ik zelf ook als ik op mp snuffel. Anders had ik het wel nieuw gekocht.
    Maar gewoon de manier waarop is zo vervelend.
    En ga geen kwart bieden van wat iemand vraagt.
    Degene vraagt geen tientje omdat hij graag voor 2€ iets wil verkopen tenslotte.

En afdingen op een artikel van 100€ Dat je er misschien 80€ voor geeft uiteindelijk... Geen 25.

En vervolgens dan heb je eindelijk een bedrag waarvan je denkt... Eigenlijk is het belachelijk.
    Vervolgens stopt er een dikke Mercedes voor de deur om de spullen op te halen....

En soms... Heb ik gelukkig een goed gevoel hoor.
    Dochters bed verkocht aan iemand die het superprinsessigste bed zocht voor haar dochter. Ze bood de vraagprijs en geen gezeur.
    Bij het ophalen heb ik nog wat beddengoed extra meegegeven (gebruiken wij toch niet meer) en dan zijn alle partijen ineens heel tevreden.
    Zo kan het OOK.

En als mensen niet zeuren of klagen... Ben ik toeschietelijk genoeg... Ook bij de verkoop can onze iPad bleek het voor ventje van jaar of 10 te zijn... Toen toch nog gauw even de boel overhoop boven zodat we een hoes hadden voor hem. Scheelt hem toch weer 25€ en hij had hard genoeg gespaard uiteindelijk om precies die iPad van z'n eigen geld te kunnen kopen.

Maar steeds vaker... Gezeur en geklaag... Of bij afhalen ineens spontaan een ander bedrag willen betalen.
    "We hadden toch dit bedrag afgesproken?"
    "Nee dat hadden we niet."

15. Saskia78

Ik word vooral boos om de mails die je daarna krigjt.
    "Nou, je denkt toch niet dat je er meer voor krijgt"
    "Wat een belachelijk bedrag zeg! Ik zou hem gewoon aan mij verkopen hoor!"

Dat mensen iets niet willen betalen moeten ze zelf weten :)

16. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik vind 80 euro geven voor een artikel dat 100 heeft gekost, veel te veel. Ff reactie op Saskia, kan niet citeren.
    Wij zochten een spiegel die nieuw 100 euro kost. Ik bood niet hoger dan 50 euro. Vind het zelf netjes om de helft aan te bieden voor 2e hands spul. Uiteindelijk voor 20 euro mogen overkopen van iemand die er snel vanaf wou.

Ik verkoop de kleding van de kinderen op mp en hoef daar echt niet veel voor te hebben. Ben allang blij dat ik het kwijt ben.

We hadden er een tijd geleden wat spullen op die uiteindelijk 425 euro hebben opgebracht, de mails die we kregen soms: voor 25 euro kom ik hem straks ophalen. Ik reageer er niet meer op.

17. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wat ik ook suf vind is van die mensen die bod mailen inclusief verzendkosten, terwijl je duidelijk in advertentie zet dat verzendkosten voor rekening koper komen. Doen ze al een bod van niks, mag ik dan zelf gaan berekenen wat ik ervan overhoud wat dus helemaal niks is. Niet mijn probleem dat jij niet in mijn regio woont, bied dan lekker bij mensen in je buurt als je verzendkosten niet wil betalen.

18. Valora

Valora Niet meer actief

Ik wou een tentje verkopen, had ik iemand die het eens wou komen bekijken. Prima, afspraak gemaakt, komt er niemand opdagen!
    Stuur ik een mailtje dat het niet netjes is om niets te laten weten als je niet afkomt, had ik beter niet gedaan!
    Ze begon me uit te maken voor dom en lelijk, en weet ik wat nog allemaal.

Zo erg heb ik het toch nog nooit meegemaakt...

19. Je hebt het ook andersom :D Maanden terug stond er een jasje van een bepaald merk op MP, dat ik érg graag wilde hebben. Vraagprijs geboden, maar ze had al een hoger bod gekregen op een andere site. Een paar weken later zag ik het jasje weer voorbij komen, met dezelfde vraagprijs. Weer gemaild dat ik 'm gráág wilde overnemen voor die prijs, maar nee, ze had al een hoger bod gekregen op een andere site. Nu was ik laatst aan het rondkijken op MP, zie ik wéér datzelfde jasje, van dezelfde verkoper en met dezelfde vraagprijs op MP staan. Ze had hem al 3 keer aan me kunnen verkopen, maar tja, die hogere biedingen he.. :p

20. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Zo zie ik het nut van vakantieveilingen ook niet..
    Er zijn mensen die dus 50 euro gaan bieden ( en dan ook nog 5euro aan administratie kosten ) terwijl als je het gewoon op de site koopt of boekt 57 euro koste... Nutteloos?

Deel Deze Pagina