Heeeeeee, We zaten te denken om ons volgende kindje als het een meisje is Janice te noemen... Iets aparts, wat ook niemand zomaar raad, maar leuk, toch apart. Onze dochter heet Eline. Wat vinden jullie ervan? Uitgesproken als (JANIES). Ene kant twijfel ik héél erg, want ik vidn het opzich wel een leuke naam, maar of ik mijn dochter echt d'r hele leven deze naam wil geven? Wil ik uberhaupt mijn kind zo noemen? Ondanks dat ik het wel een lueke naam vind! Ik viind het denk ik eerder een leuke naam voor iemand anders, niet iets wat bij ons past, maar aan de andere kant ook weer wel.. hmmmm Liefs, PandaBeertje <3 xxx
Ik vind het niet zo bij Eline passen, daarnaast denk ik dat veel mensen het zullen uitspreken als Djennis.
Ik zou hem ook uitspreken als Djennis. Vind hem leuker ook in het Engels dan als Janies. Misschien Janine ?
Hmm, nee dat is niet wat ik wil, dat mensen hem gaan uitspreken als Djenies, en dat ik continu moet uitleggen dat je het als Janies uitspreekt. En misschien heb je wel gelijk Caithy, misschien is het dan niet DE naam! Nou één ding scheelt, ik ben voorlopig nog niet zwanger...
Eens met de anderen, ik zou Janice ook uitspreken als Djannis. (Maar stel dat jullie een jongetje krijgen, dan is Yannis misschien een optie?)
Volgens mij is de uitspraak die je wil geen 'natuurlijke' uitspraak. Vanuit het frans is het sjanies (net als Janine - sjanien) en vanuit het engels djennis (net als Alice - ellis). Als je zelf de uitspraak janies mooi vindt denk ik dat je dat steeds moet uitleggen en je toekomstige dochter ook
Jaa je hebt inderdaad gelijk.. Denk dat ik die naam maar niet moet doen en hem uit het hoofd van m'n man moet praten! xD
"Ik vind het opzich wel een leuke naam" komt op mij niet erg enthousiast over om eerlijk te zijn. Ik zou het dus niet doen. Janiek dan? Of is het de -ies wat je leuk vindt? Marlies?
Wel leuk, maar je zult de uitspraak vaak moeten corrigeren. Sommige mensen vinden dat helemaal niet erg. Dus je zult voor jezelf (en je kind) moeten beslissen of jij dat erg vindt of niet. Anders misschien : Félice Carice Florice
Ik kan die naam niet meer los zien van Friends, de ex van chandler. Mijn associatie is dus niet heel erg positief, sorry..
Bij de naam Janice denk ik meteen aan Janice Dickinson, verschrikkelijk persoon vind ik. En de uitspraak is verwarrend, ik zie het meer als een Amerikaanse naam dus zou het uitspreken als Djenies.
Nou jaaa wat grappig, ik ken iemand die heet E.laine en haar zus heet.... D.anice! Ligt wel dichtbij jullie keuze! D.anice vind ik een leuke naam! Janice klinkt voor mij een beetje gepuzzeld, alsof je iemand wilt vernoemen? Danice vind ik duidelijk, mooi en stoer. Zeker een naam die een heel leven lang kan. Enige is dat sommige Da-nie-su zeggen, maar het overgrote deel zegt het goed: Danies. Succes!
Janice zou ik ook als Djennis uitspreken, wel mooie naam. Als Janies vind ik hem minder maar past wel weer beter bij Eline. Ik zou verder kijken
Ik vind 'm wat de verwarrend (lees 'm in eerste instantie in het Engels) en vind dat 'nies' niet zo mooi. En de associatie met Janice Dickinson heb ik ook, verschrikkelijk... En Janiiice uit Friends inderdaad...
Als je zo twijfelt over de naam dan denk ik dat het voor jou/jullie niet dé naam is. Ik zou nog ff verder zoeken. Personlijk vind ik Janice meer Engels klinken en Eline Nederlands en ik vind het altijd mooi als ze een beetje bij elkaar horen, dus bij. Dezelfde taal.