Is dit wel leuk?

Discussie in 'Babynamen' gestart door PandaBeertje, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Heeeeeee,

We zaten te denken om ons volgende kindje als het een meisje is Janice te noemen... Iets aparts, wat ook niemand zomaar raad, maar leuk, toch apart. Onze dochter heet Eline.

Wat vinden jullie ervan? Uitgesproken als (JANIES).
    Ene kant twijfel ik héél erg, want ik vidn het opzich wel een leuke naam, maar of ik mijn dochter echt d'r hele leven deze naam wil geven? Wil ik uberhaupt mijn kind zo noemen? Ondanks dat ik het wel een lueke naam vind! Ik viind het denk ik eerder een leuke naam voor iemand anders, niet iets wat bij ons past, maar aan de andere kant ook weer wel.. hmmmm

Liefs, PandaBeertje <3 xxx

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik vind het niet zo bij Eline passen, daarnaast denk ik dat veel mensen het zullen uitspreken als Djennis.

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Als je er zo overdenkt, is het niet DE naam!

4. Alva

Alva Niet meer actief

Ik zou hem ook uitspreken als Djennis.
    Vind hem leuker ook in het Engels dan als Janies.

Misschien Janine ?

5. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Hmm, nee dat is niet wat ik wil, dat mensen hem gaan uitspreken als Djenies, en dat ik continu moet uitleggen dat je het als Janies uitspreekt. En misschien heb je wel gelijk Caithy, misschien is het dan niet DE naam! Nou één ding scheelt, ik ben voorlopig nog niet zwanger...

6. BabyCoco

BabyCoco Lid

11 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Eens met de anderen, ik zou Janice ook uitspreken als Djannis.
    (Maar stel dat jullie een jongetje krijgen, dan is Yannis misschien een optie?)

7. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Zou inderdaad kunnen, maaaar... dan zitten we aan iets héél anders te denken, namelijk Jens!

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Volgens mij is de uitspraak die je wil geen 'natuurlijke' uitspraak. Vanuit het frans is het sjanies (net als Janine - sjanien) en vanuit het engels djennis (net als Alice - ellis). Als je zelf de uitspraak janies mooi vindt denk ik dat je dat steeds moet uitleggen en je toekomstige dochter ook ;)

9. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Jaa je hebt inderdaad gelijk.. Denk dat ik die naam maar niet moet doen en hem uit het hoofd van m'n man moet praten! xD

10. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    "Ik vind het opzich wel een leuke naam" komt op mij niet erg enthousiast over om eerlijk te zijn. Ik zou het dus niet doen.

Janiek dan? Of is het de -ies wat je leuk vindt? Marlies?

11. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Wel leuk, maar je zult de uitspraak vaak moeten corrigeren. Sommige mensen vinden dat helemaal niet erg. Dus je zult voor jezelf (en je kind) moeten beslissen of jij dat erg vindt of niet.

Anders misschien :

Félice
    Carice
    Florice

12. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik kan die naam niet meer los zien van Friends, de ex van chandler. Mijn associatie is dus niet heel erg positief, sorry..

13. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Bij de naam Janice denk ik meteen aan Janice Dickinson, verschrikkelijk persoon vind ik. En de uitspraak is verwarrend, ik zie het meer als een Amerikaanse naam dus zou het uitspreken als Djenies.

14. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Waarom schrijf je het dan niet gewoon op zn Nederlands? Dus letterlijk als Janies?

15. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Dat is inderdaad wel een goede tip Micera! Maar is dat niet vreemd?

16. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Nou jaaa wat grappig, ik ken iemand die heet E.laine en haar zus heet.... D.anice! Ligt wel dichtbij jullie keuze!
    D.anice vind ik een leuke naam! Janice klinkt voor mij een beetje gepuzzeld, alsof je iemand wilt vernoemen?
    Danice vind ik duidelijk, mooi en stoer. Zeker een naam die een heel leven lang kan. Enige is dat sommige Da-nie-su zeggen, maar het overgrote deel zegt het goed: Danies.
    Succes!

17. Veera

Veera Niet meer actief

Janice zou ik ook als Djennis uitspreken, wel mooie naam. Als Janies vind ik hem minder maar past wel weer beter bij Eline.
    Ik zou verder kijken :p

18. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Als jullie er weg van zijn, dan zou ik gewoon de schrijfwijze aanpassen inderdaad. Dus gewoon Janies

19. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind 'm wat de verwarrend (lees 'm in eerste instantie in het Engels) en vind dat 'nies' niet zo mooi. En de associatie met Janice Dickinson heb ik ook, verschrikkelijk... En Janiiice uit Friends inderdaad...

20. Aatje1979

Aatje1979 Lid

8 dec 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je zo twijfelt over de naam dan denk ik dat het voor jou/jullie niet dé naam is. Ik zou nog ff verder zoeken.

Personlijk vind ik Janice meer Engels klinken en Eline Nederlands en ik vind het altijd mooi als ze een beetje bij elkaar horen, dus bij. Dezelfde taal.

Deel Deze Pagina