Voor een kindje vanaf september!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Emm27, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Hi, mag ik me hier aansluiten? Is het eerste groepje wat ik tegen kom met een behapbaar aantal reacties :)

Wij willen heel graag een 2e kindje. Omdat ik nog niet ongesteld ben geweest sinds mijn zwangerschap heb ik geen idee wanneer ik een nod kan verwachten.

Tijdens mijn zwangerschap ben ik alleen maar afgevallen, 9 maanden lang extreem veel gespuugd. Een week na de bevalling was ik 10 kg lichter dan voor de zwangerschap. Nu probeer ik mn gewicht stabiel te houden, maar door de borstvoeding blijf ik nog steeds afvallen. Nooit cravings gehad trouwens!

2. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @anemdo: Hoi welkom, gezellig :)
    Wat leuk dat jullie al zo snel voor een tweede willen gaan.

Pff heftig zeg zoveel afvallen van een zwangerschap.. Ben wel benieuwd naar hoe je dat deed met je werk bijvoorbeeld als je dan zoveel moest spugen?

Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt :)

3. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Werken ging dus echt niet @ciprilla. Met week 7 lag ik alleen maar plat op bed, met de kleinste beweging kon alles er weer uit komen. Mijn contract werd helaas niet verlengd.
    Om mijn lijf een kans te geven om te herstellen ben ik nu gewoon lekker thuis. Voorlopig hoef ik over werken niet na te denken :)

4. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @anemdo: Jeetje ja kan me voorstellen dat je dan gewoon thuis blijft. En wat fijn dat je nu ook lekker thuis kan blijven bij de kleine :)

5. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    Hoi allen, even een snel berichtje van mij. M'n bruiloft was fantastisch, wat is dat leuk om te doen! Nu nog 2 dagen honeymoon te gaan en dan weer naar NL en vrijdag m'n spiraal eruit!! Leuk dat er hier is door gekletst. Als ik thuis kom ga ik alles rustig even bij lezen.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hoi Meiden en welkom anemdo! wat leuk dat je ook voor een 2e kindje wil gaan:D!

heftig zeg zo veel moeten spugen en afvallen, hopelijk blijft het je volgende zwangerschap bespaard!

fijn dat je nu gewoon thuis kunt blijven!

spannend blue lady!! fijn dat je genoten hebt van je bruiloft!!

Ik heb hier toch ovulatietesten gekocht omdat ik toch wilde weten waar ik aan toe was en gister voor het eerst een licht tweede streepje gezien. ben benieuwd of het oploopt.

alleen nu zit ik een beetje met een dilemma, ik heb per volgende maand waarschijnlijk een nieuwe baan! ben ik heel blij mee maar nou weet ik niet of we niet toch beter nog even kunnen wachten, al wil ik dat eigenlijk niet.

7. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Blue lady: Leuk dat je even een berichtje achter laat. Genietse nog even met je man!

@Ntje: Kon je het toch niet laten, de ovulatietesten hihi. Ben benieuwd! Ik zit trouwens een beetje in het zelfde schuitje met werk. Deze maand begonnen met een nieuwe baan maar ook begonnen voor een kindje. Vond het ook moeilijk maar uiteindelijk gaat onze kinderwens voor. Bij deze baan moet ik een jaar volmaken doe ik dat niet moet ik per maand een bedrag terugbetalen. Maar dat heb ik er voor over. En wie weet maak ik het jaar wel af want je weet nooit van tevoren wanneer het raak is natuurlijk. Voor mij was het ook makkelijk de knoop doorhakken omdat ik nadat de baby er is ik stop met werken voorlopig. Maar als je je baan wilt behouden snap ik dat je geen 'gedoe' wilt op je werk.

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    nee ik wil zeker wel blijven werken, daarom. ze gaven ook aan dat het echt om een vaste baan gaat en iemand voor langere tijd in dienst willen hebben, maar er werken wel (bijna) alleen maar moeders dus ik hoop ook wel dat er begrip is.

snap het van jullie kant ook wel, helemaal als je na je bevalling toch wilt stoppen met werken. en wie weet kun je het jaar bijna afmaken en dan incl. zw verlof een jaar vol maken of bijna volmaken en dan aslnog niet hoeven terug te betalen.

9. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Blue lady, gefeliciteerd! Fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad!

Ntje veel succes, nu maar hopen op een duidelijk resultaat op de test!

Het lijkt me heel lastig als je net een nieuwe baan hebt. Misschien dat even wachten metzwanger worden wat rust geeft. Hoewel ik ook snap hoe groot die wens kan zijn! Maar als je je collega's wat beter kent weet je ook beter wat je van hun kan verwachten.

10. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    De laatste 3 weken heb ik telkens menstruatie achtige klachten. Rommelige buik vage rugklachten, misselijk, rozige afscheiding, hoofdpijn. Nu de laatste dagen ben ik erg misselijk en heel erg gevoelig voor luchtjes. Buikkrampen lijken wel weeën
    Oja, raar symptoom. Mijn dochter heeft een bloedende tepel, volgens de huisarts door mijn hormonen, volgens haar ga ik ongesteld worden. 1,5 week geleden voor het eerst.

Nu twijfel ik of ik toch niet al zwanger ben. Of dat mijn menstruatie eraan komt, zou ook fijn zijn om weer te weten dat het mogelijk is.
    Ik test elke zaterdag, en tot nu toe alleen nog maar omowit testen.

11. Rietje86

Rietje86 Actief lid

17 sep 2015
    342
    167
    43
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal sluit me graag bij jullie aan als t mag.
    Zit in een nod lijstje maar die zijn allemaal al een stuk langer bezig merk toch wat minder aansluiting.

Even voorstellen, ben 29, in juni getrouwd. 26 augustus mijn laatste pil geslikt en 31 aug was m'n eerste menstruatiedag. Als ik dus een cyclus zou hebben van 28 dagen is m'n nod 28 sept. Nog 6 dagen wachten.
    Of er nu al wat zou zijn geen idee. Vast niet. Na 15 jaar gestopt met de pil, wel al een aantal dagen last van m'n tepels en t rommelt bij tijd en wijlen in m'n buik. Deze 'klachten' kan ik opzich ook rijmen aan het wennen aan hormoonhuishouding.

We gaan t zien. Andere dames ook kwaaltjes na stoppen van de pil?
    Spannende tijd zo met elkaar hopelijk kunnen we de komende maanden elkaar feliciteren!

Blue lady gefeliciteerd met jullie huwelijk! En succes vrijdag bij de ha

12. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Welkom @Rietje86 jij ook heel veel succes!

13. Bulb

Bulb Actief lid

23 sep 2015
    123
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

mag ik mij hier ook aansluiten?

Deze maand begonnen met foliumzuur en we hebben het er gelijk maar op gewaagd :D waarschijnlijk heb ik begin oktober mijn NOD. Ik dacht dat ik er nooit zo mee bezig zou zijn, maar dat ik nu nog bijna twee weken moet wachten is erg frustrerend! Herkennen jullie dat?

Groetjes, Bulb

14. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Welkom @Bulb! Ook jij heel veel succes :*

Die spanning van het wachten is zo irritant. Zou het al zo zijn of niet? Is dit kwaaltje wat ik heb een teken van zwangerschap? Om gek van te worden :D

15. Bulb

Bulb Actief lid

23 sep 2015
    123
    17
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel Anemdo! Jij en alle anderen natuurlijk ook veel succes!

Fijn dat je die spanning zo herkent.. Ik wil m'n man er ook niet steeds mee lastig vallen. Als ik het goed heb is het nog maar 13 dagen wachten :$ haha! Komt bij jullie de NOD al dichtbij?

16. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Geen idee! Ben nog niet ongesteld geweest sinds de bevalling, dus ik test nu elke zaterdag :) maakt het extra spannend ;)

17. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Rietje86: gezellig dat je ook mee komt kletsen hier. Spannend bijna je nod. Ik heb nog geen klachten van het stoppen met de pil, tenminste dat denk ik. Wel last van extreem hoofdpijn gehad maar volgens mij was ik gewoon een beetje ziek.

@Bulb: hoi, gezellig! Dat wachten is vervelend hè. .. weet je een beetje wat je cyclus doet? Ik heb geen idee, nog aan het wachten op mn eisprong.

@anemdo: echt elke zaterdag testen? Dure hobby haha, maar snap het wel als je geen zicht op je cyclus hebt.

Hopelijk hebben we binnenkort allemaal een positieve test in handen!

18. Bulb

Bulb Actief lid

23 sep 2015
    123
    17
    18
    NULL
    NULL
    @anemdo dat maakt het zeker spannend :D denk je dat je nog geen menstruatie hebt gehad vanwege de borstvoeding? Wel super fijn dat dat zo lang lukt :)

@ciprilla wanneer ben je gestopt met de pil? Ga je voor je eerste kindje? Spannend wat je lichaam gaat doen, je hoort zoveel verschillende verhalen van ontpillen!

Ik ben zelf al een poos gestopt met de pil en heb een cyclus tussen 28 en 36 dagen! Nu in de vakantie wel de pil gebruikt, dus het is wel weer even afwachten wat mijn cyclus doet. Eigenlijk heb ik nooit echt moeten ontpillen..snel redelijke cyclus en geen klachten!

Ik hoop dat jullie snel een eisprong hebben :)

19. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    @Ciprilla, ik ben pas net begonnen, dus voor nu vallen de kosten nog mee. Grote hoeveelheden kosten in verhouding veel minder.

Zijn jullie partners er ook zo mee bezig?
    Als ik mijn man zeg dat ik trek heb in druiven vraagt ie 'ben je zwanger?' als ik boos word omdat hij witte druiven meeneemt ipv blauwe weer 'ben je zwanger?'
    Mijn hormonen zijn al zo lekker door de war, krijg ik dat ook nog 20x per dag!

20. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Bulb: Ik heb 10 september mijn laatste pil ingenomen dus ben in ronde 1. Voor een eerste kindje :)

@anemdo: Mijn vriend maakt vaak schattige opmerkingen. Dat die benieuwd is naar onze kleine enzo. Het is natuurlijk voor ons de eerste dus zitten samen lekker te fantaseren. Beide geen idee hoe t gaat zijn straks.

Deel Deze Pagina