Aan de ene kant fijn dat ze het zo goed in de gaten houden. Ik heb zelf om de groeiecho gevraagd maar ze vonden het totaal niet nodig. Ik snap ook niet dat ze zonder echo de groei van het kindje in de gaten kunnen houden, maargoed. Zou me er ook niet druk om maken en die echo gewoon als een extraatje zien, nog een keer spieken. Ja echt leuk zeg van die haren. Ik vind dat zo schattig! Was het een gewone echo geen 3d? Dan ga ik toch over 3 weken wel even extra goed opletten Ja ik heb er ook zoveel zin in. Geduld raakt ook een beetje op hoor, ik ben er al helemaal klaar voor. Op een paar praktische zaken na dan. Gelukkig geen constante pijn, heb soms goede dagen. Dan neem ik het ervan alleen heb ik dan bijvoorbeeld savonds wel weer last. Moet er gewoon rekening mee houden. En veel pauzes tussendoor, voordeel is dat ik nu al huismoeder ben he, dus ik heb alle tijd om alles op mn eigen tempo te doen. Ik heb alleen wel echt last van die nesteldrang, als ik 1 stofje zie word ik gek. Maar dat is zegmaar niet tegen te houden.
Groeiecho is leuk om te spieken, maar na 30 weken in principe niet meer of minder betrouwbaar dan met de hand de baby voelen en schatten. Zou mij denk ik alleen maar onnodige onzekerheid geven die waarschijnlijk toch nergens op gebaseerd is lastig bien
Bedankt meiden! vervelend van je rug Ciprilla! indd goed aan je zelf denken en goed afwisselen met poetsen en rusten Bien als ze zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken is het vast goed leuk indd die extra echo's, maar niet als ze je zorgen geven. Die haartjes klinken echt cute!! Ja het duurt inderdaad lang het wachten. 40 weken is gewoon lang haha! Anemdo voel jij je al beter? Ik had gister even de verloskundige gebeld, had sinds dinsdag avond tot woensdag middag een harde buik en op een gegeven moment ook pijn in mijn bovenbuik erbij. Conclusie ik ben te druk en moet rustiger aan doen. Ik heb dat serieus al van 6 mensen gehoord gister.. Maarja lastig als je gewoon fulltime werkt en een cursus doet en ook last heb van nesteldrang.. maar goed ik denk maar zennn Vandaag is de stucadoor de babykamer aan het stucen. Muur kwam erg slecht onder het behang vandaan. Dan een muur kleurtje uitzoeken en schilderen. heb er zin in 19 oktober komen de meubels dus wel hebben nog even. Bien en Ciprilla kunnen jullie een fototje uploaden van de babykamer, ik ben benieuwd
Didi, je lichaam geeft altijd heel goed aan wanneer het teveel is. Ik heb dit ook gehad maar de pijn kan ook door het groeien komen hoor. Ik had dat volgens mij ook rond dat termijn heel erg last van mn banden. Blijf je tot je verlof fulltime werken? Wat leuk dat je aan het kamertje gaat beginnen. Ben je al compleet met spullen? Prenatal heeft aankomende week hoge kortingen. Als ik de kamer opgeruimd heb zal ik wel een fotootje plaatsen. Ik ben nog aan het rommelen om alles een plekje te geven. Nesteldrang is hier zo erg... ben alles aan het opruimen. Alle kasten krijgen een beurt en ook de keuken is niet veilig.. haha ruimt wel lekker op zo M'n vriend zit af en toe vol verbazing te kijken. Zo ga ik gerust om half 1 snachts nog een keukenkastje opruimen. Hoop niet dat dit nog 10 weken duurt hoor.
Dat zou ook zeker goed kunnen! Ja wil tot 36 weken doorwerken dan kan ik precies van de kerst- tot meivakantie met verlof. Heel leuk indd! Ja ben al zo goed als compleet! Hebben alleen nog geen babyfoon. Jullie wel? En nog geen isofix base, maar miss doen we gewoon met de gordel. Leuk ben benieuwd!! Haha erg he! Indd wel goed voor t huishouden maar als t zo lang duurt miss wel gekmakend haha! Om half 1 nog oeps 🙈
Zo pfoe knap hoor tot 36 weken doorwerken. Maar daarna wel lekker lang verlof Ga je dan weer fulltime werken of partime? Babyfoon moeten wij nog kopen ja, we willen de luvion essential. Ook moeten we nog een box maar die gaan we deze week halen. Oh en ik moet nog 2 kruiken, verder ben ik volgens mij compleet. Isofix doen we niet, gordel werkt ook. Doen jullie een boxmatras? Ik heb daar nog nooit mee gewerkt maar kwam t toevallig tegen. Ik denk dat ik een plastic boxkleed nog koop en dan een dikke erboven. Ik heb een gebreidde van jollein die lekker dik is. En box is om te spelen niet om te slapen vind ik.
Ik heb een boxmatrasje ciprilla. Daar bovenop dan een boxkleed. Is toch net even wat zachter voor de kleine en hij ligt nog even wat hoger (fijn voor mn rug). Ik heb m bij Babydump gekocht voor een paar euro. Box is in principe ook om te spelen hier, maar als hij op me in slaap valt en ik beneden dan leg ik hem er wel in. Zeker als ik slecht de trap op kan. Ik vind doorwerken tot 36 weken erg knap Didi! Wel erg fijn als je in die periode verlof kan hebben. Ik heb wel nesteldrang, maar meer in de zin dat ik thuis wil zijn en mn man om me heen wil hebben. Echt grote schoonmaakklussen heb ik echt geen zin in, krijg zo snel harde buiken... Ik ben nooit een pietje precies geweest met mn huis (zorg dat de dingen als sanitair en keuken altijd schoon zijn, verder ben ik wat minder strikt). Heb wel vd week de deuren staan schoonmaken binnen . Zo maar eens naar de winkel om spullen te halen om een taart te bakken. Morgen ben ik jarig
Gefeliciteerd bien! Wij hebben vandaag de box gekocht en meteen neergezet. Wel gek ineens zo'n ding in je woonkamer. We zijn nu helemaal compleet met de spullen. Vandaag ook controle bij de vk gehad, alles was weer prima. Kleintje ligt al netjes met hoofdje naar beneden een paar weken. Grote kans dat ze dus zo blijft liggen tot de bevalling.
Nog gefeliciteerd Bien!! Hoe was je verjaardag? Irritant die harde buiken. ik ben benieuwd of ik het ga volhouden tot 36 weken. Na mijn verlof ga ik 3 dagen werken, ma di wo. Misschien gaat mijn vriend om de week op vrijdag vrij nemen zodat ik dan bedrijfsadministratie kan doen. Leuk helemaal compleet
Ja heavy hoor Didi, zoveel werken en zwanger zijn. Ik heb op het begin ook nog gewerkt, met kinderen en dat vond ik toen al echt pittig. Mooi dat je het zo hebt kunnen regelen met je werk. Klinkt als een ideale verdeling, vooral als je vriend een dagje vrij kan nemen nog.
Bedankt voor de felicitaties. Heb een leuke dag gehad . Klinkt als een ideale verdeling Didi. Toch wel erg prettig als dat allemaal al duidelijk is voordat de kleine er is. Lukt het je een beetje wat rustiger aan te doen? Gek he zo'n box Ciprilla. Het went snel, de wens dat het babytje wat erin hoort moet komen wordt er alleen maar sterker door . Zou wel echt fijn zijn als de kleine al goed blijft liggen, scheelt weer! Anemdo hoe gaat het nu bij jou? Hier alles verder rustig. Informatie gehad over de bevalling en dergelijke. Maandag weer controle, vanaf dan moet ik elke week een keer langskomen. Nog een week en dan begint de periode waarin de kleine geboren mag worden . Gek idee!
Bedankt voor het vragen Bien! Ik moet elke dag nog wel spugen, maar met medicijnen is het goed te doen. Met mijn bekken gaat het steeds slechter, traplopen lukt bijna niet en ik kan geen fijne houding meer vinden om te zitten of liggen. Met de bekkenband om lukt het nog wel om de hond uit te laten, maar ik vraag me af hoe lang nog.
Bien, mijn vriend zet elke keer de boxmobiel aan en elke keer zie ik hem zo verlangend kijken naar die box. Zo schattig. Ik vind het nog zo onwerkelijk dat daar dalijk een klein kindje in ligt. Wat fijn dat je informatie hebt gehad over de bevalling. Heb je nog speciale wensen? Wij krijgen rond dat termijn een bezoekje van de vk en dan komt ze ook alles uitleggen. Elke week naar de vk lijkt me ineens veel, maar wel logisch de kleine kan zich dan elk moment aandienen. Spannend hoor Anemdo, nog steeds spugen.. wat vervelend zeg. Fijn dat je nog enige steun kan vinden aan de bekkenband. Is fysio niks voor je?
De fysio kom ik al vanaf de week dat ik een positieve test had, het lijkt helaas alleen maar erger te worden
Lijkt me enorm heftig Anemdo. Wel prettig dat de medicijnen helpen met de misselijkheid. Hoe combineer je het met de kleine die je al hebt? Lukt dat allemaal nog wel? Ik had een geboorteplan gemaakt Ciprilla, maar ik weet nu door de infoavond dat ze alles wat ik belangrijk vind al automatisch doen (meteen op de borst leggen, navelstreng uitkloppen, zoveel mogelijk bij je ivm hechting enz.). Het voelt ook zo goed en vertrouwd bij onze vk. Heel erg fijn. Het blijft enorm onwerkelijk. Echt superleuk van je vriend. Ik vind het heel grappig om te zien wat de komst van een baby doet met een man. In mijn geval heel vertederend.
Mijn moeder helpt 2 dagen per week, en mijn dochter gaat 2 dagen per week naar de gastouder. In het weekend is mijn man thuis, dus ik heb maar 1 dag per week de zorg alleen. Eventueel kan ze een extra dag naar de gastouder als het nodig is.
Nou ik ben zwanger blijkbaar ! Morgen maar een clearblue halen,totaal onverwacht dit. Wist zeker dat het niet zou lukken omdat we de ei sprong voor mijn gevoel totaal gemist hebben.
Ik zag je topic gisteravond Medinilla! Gefeliciteerd!!! Heerlijk toch op deze manier Fijn dat je zoveel hulp hebt Anemdo! Ik wens jullie allemaal vast een fijn weekend dames!