Voor een kindje vanaf september!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Emm27, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Gefeliciteerd Medinilla!

2. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd Medinilla, dat is nog vlot gegaan.

Fijn Anemdo, dat je nog zoveel hulp hebt. Maar jammer dat je op deze manier niet van je zwangerschap kan genieten.

Bien, die dingen hebben wij toevallig ook in ons geboorteplan staan. Binnenkort gaan we die met de vk bespreken. Ik had verder ook niet veel specifieke wensen. Ik vertrouw ook volledig op de vk, dus dat is wel fijn.

3. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    waaauw gefeliciteerd Medinilla! Geniet er van :)

Wel echt heftig hoor Anemdo. Ik heb ook wel bekkenklachten maar ik kan gewoon nog wel mijn dingen doen en alleen opletten dat ik niet te veel til of buk. En zo vroeg ook al in de zwangerschap. Ik hoop dat ze iets kunnen betekenen voor je. En anders gewoon een andere zorgverlener opzoeken!

Klinkt goed Bien en Ciprilla, jullie zijn er al klaar voor zo te horen :) En van die mannen echt te lief!! Mijn vriend is ook heel lief en heeft er ook zin in! Het kan niet snel genoeg gaan wat mij betreft!

Rustiger aan doen gaat wel iets beter. Pak iets meer mn rust en probeer minder te plannen. De weken dat ik naar school moet kan ik mijn werkneemster vragen om een dag over te nemen dus dat is erg fijn. 17 oktober heb ik een weekje herfstvakantie dus kan ik even bijkomen!

4. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier dames?

Met mij gaat het goed, op de lichamelijke klachten na dan. Maar daar kan ik steeds beter mee omgaan. Ik ben vd week op kraambezoek geweest, wat was dat leuk. En wat was die baby klein. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik over een paar weken ook zo'n kleintje in huis heb. Vind het wel een beetje eng hoor, zo klein en dan helemaal afhankelijk van jou. Mijn vriend vond het geweldig en die begon op de terugweg in de auto meteen over een tweede. Maar dat kan die voorlopig nog wel even vergeten :D

5. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Laat je vriend eerst maar eens het eerste halfjaar met een baby doorkomen, al over een 2e praten terwijl de 1e nog moet komen, haha

Wij hebben vandaag een mooie echo gehad, kleine groeit precies volgens de planning <3

6. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Super Anemdo. Toch wel fijn die echo's als bevestiging.

Hahaha hij is wel heel enthousiast Ciprilla! Ben inderdaad benieuwd hoe hij het vindt na een paar weken met zo'n mini baby. Het is inderdaad een raar idee he dat je dan zelf de hele tijd zo'n kleintje bij je hebt. Wel vervelend om te lezen over je klachten. Nog steeds je rug enzo?

Hier rommelt het aardig. Ben sinds deze week echt bizar snel moe. Kan niet eens meer fatsoenlijk boodschappen doen. Iedereen om me heen is superbeschermend, dat is wel heel lief. Kleine zit al met zn hoofdje vast in mn bekken en ik krijg steeds meer harde buiken en oefenweëen. Het eind begint echt in zicht te komen nu, heel spannend.

7. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Spannend Bien!

8. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Haha leuk ciprilla! Waar heb je last van?

Klinkt goed anemdo! Wanneer ben je uitgerekend?

Heel spannend bien! Hoe voelen die oefenweeen?

Ik heb veel last van krampen en steken in mn buik. Heb morgen maar een dag vrij genomen om deze week fatsoenlijk door te kunnen komen. Dan een weekje rusten

9. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Fijn een goede echo anemdo!

@bien, spannend.. het kan gewoon ieder moment gebeuren.

@didi, goed dat je naar je lijf luistert. Gewoon je rust nemen als dat nodig is hoor.

Ik heb heel erg last van mn rug waardoor huishouden en gewoon een bezoekje aan de supermarkt erg belastend zijn. Maarja ik doe het gewoon allemaal op mijn tempo. Verder hier een grote ruzie met iemand die me erg dierbaar is dus dat geeft weer veel stress. Maarja ik blijf positief en denk vaak aan mn kleine meisje die bijna komt. Vrijdag groeiecho, ben zo benieuwd.

10. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Wat vervelend Ciprilla. Ik ga altijd over dat soort dingen malen, heb jij dat ook? Gelukkig houdt de kleine meid je positief. Vrijdag kan je weer even naar haar kijken. Vermaak je je verder nog een beetje thuis ondanks het echt eigen tempo aanhouden?

Rustig aan doen Didi! Krampen en steken zijn vaak een teken dat je te veel doet. Oefenweeën voel je als een soort golf opkomen. Moet je je ook even op concentreren. Het blijft wel een vaag verschijnsel hoor.

Dit weekend een vals alarm gehad. Zaterdagmiddag begon ik met opbouwen van weeën en er zat vrij rap een regelmaat in. Warme douche hielp niet. In de avond toch maar even gebeld omdat we gigantisch begonnen te twijfelen of dit nou oefenen was of begin van. Was niets aan de hand bleek. Voelde me echt stom. Het blijft nu wel echt rommelen, dus ik hoop wel dat het enig effect heeft op de baarmoedermond. Vanavond weer controle..

11. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Wat vervelend die oefenweeen Bien. Ik heb dat met mijn dochter ook eeg gehad. Ook een paar keer voor niks de verlos gebeld.
    Uiteindelijk werd ik met 39 weken ingeleid en toen had ik al 3cm ontsluiting, daardoor ging dat hele process een stuk soepeler.
    Veel succes!

Didi, ik ben midden mei uitgerekend :)

12. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Take it easy girls... de laatste loodjes kunnen pittig zijn, maar straks heb je je energie nodig voor jullie kleine wondertjes! Op tijd rust en geef het aan als je hulp nodig hebt :)

13. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Bien, dat is even schrikken zeg. Maar al het voorwerk wat je nu hebt, helpt je alvast een stukje op weg voor het echte werk. Zo moet je maar denken :) Ik ben nu wel benieuwd hoe die voorweeen voelen.. was t al erg pijnlijk? Hoe gaat t nu met je?

Ik merk dat ik het nu minder goed kan loslaten, ik neem het mee naar bed en sta er helaas mee op. Heeft even tijd nodig denk ik dan. Ik vermaak me eigenlijk heel goed, ik doe niet zo veel maar ik verveel me nooit gelukkig. Als ik naar de supermarkt ben geweest, heb ik mn uitje al gehad die dag hahah. Ik ben snel tevreden gelukkig.

14. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Dat is wel fijn Ciprilla. Dan kom je je dagen gewoon prettig door.
    Wel naar dat je het voorval minder goed los kan laten nu, hoop dat het inmiddels wat gezakt is.

Het voorwerk was niet echt pijnlijk, ik ben ergere menstruatiekrampen gewend (heb daar altijd erg veel last van). Ik heb nu vooral nog heel veel harde buiken en druk op mn bekken, maar geen regelmaat meer.

Het gaat hier matig verder. Gister controle gehad en mn bloeddruk zit op het randje met wat ze toelaatbaar vinden. Begin ook wat klachten als hoofdpijn/misselijkheid te ontwikkelen. Zit nu aan de paracetamol. Zodra ik meer klachten krijg moet ik meteen bellen. Voor zekerheid ook even kijken of ik blaasontsteking (denken ze niet overigens) heb en of dat daardoor mn baarmoeder zo actief is. Moet daarnaast ook naar de gynaecoloog voor een groeiecho. Kleine man zit nu onder de groeicurve. Als dit zn eigen tempo is is het prima, maar aangezien ik op p35 begon en nu op p10 zit willen ze het toch even controleren.

15. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Spannend zeg Bien!! Die druk is irritant! Ik heb dat ook af en toe heel laag, heb al een paar keer gecheckt of ik blaasontsteking had maar was niet het geval. Is je bloeddruk te laag? Spannend die groeiecho! Hoop dat alles goed is :)

Balen Ciprilla, dat soort dingen zijn nooit leuk :( en je klachten zijn ook vervelend! Indd goed naar je lichaam luisteren en je rust pakken!

Leuk anemdo :) hoe voel je je?

16. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Mn bloeddruk is wat aan het stijgen. Had gelukkig geen eiwitten in mn urine. Wel een blaasontsteking blijkt (dinsdag was er nog niets te zien in mn urine, gisteren in het ziekenhuis wel), dus zit aan de antibiotica nu. Kleine is inderdaad aan het achterlopen op zn groeicurve, maar is niet zodanig klein dat ik nu meteen overgenomen moet worden door de gynaecoloog. Over 10 dagen krijg ik weer een echo in het ziekenhuis en dan gaan ze kijken of het nodig is om een datum te plannen voor inleiden. Mag niet te ver over tijd gaan als hij zo klein is. Tot die tijd gewoon onder controle bij de vk en rust houden.

Van mij mag hij aankomende week wel uit zichzelf komen ;)

17. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Gelukkig houden ze je goed in de gaten Bien. Balen van je bloeddruk. Had je niet door dat je een blaasontsteking had? Hoe groot wordt de baby nu geschat dan?
    Wel spannend zeg, zo op het laatste al die controles.

Ik heb vrijdag een groeiecho gehad, ze werd geschat op 2300 gram. Allemaal prima dus, heb wel t idee dat het ietsje zwaarder is maar ik was als baby zijnde ook flink. Heb helaas nu een griepje dus dat zit niet echt mee. Maar daarintegen vallen mn zwangerschapsklachten nu wel minder op. Woensdag controle ga maar is vragen of ze al helemaal ingedaald is. Op de echo was dat wel te zien maar ze kon niet zeggen of ze volledig was ingedaald, ik ben benieuwd.

18. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Nee ik had nergens last van Ciprilla ;). Nog steeds niet trouwens. Hij werd nu zo'n 2700 gram geschat. Probleem was vooral dat hij van p35 naar rond de p14 was gezakt. Dat schijnt niet te mogen (kan duiden op placentaproblemen), maar aangezien alles er perfect uitzag verder is het toch geen probleem.
    Voel me nu al wel weer een stuk beter, zolang ik maar echt die rust houd.

Wat vervelend dat je een griepje hebt nu! Het is al wel fijn dat ze met haar hoofd naar beneden ligt. Ben benieuwd of ze al goed naar beneden zit :). In ieder geval fijn dat de groeiecho goed was! Het begint nu voor jou ook echt dichterbij te komen, zo leuk!

Hoe is het met de andere dames en de kwaaltjes?

19. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Oke, ja zit er ook aan te denken om mijn urine morgen te laten checken. Ik heb normaal ongeveer 2x per jaar blaasontsteking. Heb ook niet echt symptomen, maar ga wel vaker naar de wc.
    Bij mij hebben ze het nooit over p lijnen gehad. Snap je zorgen, je schrikt toch. Maar gelukkig ziet alles er goed uit. Dus inleiding is ook van de baan?

Ja griep is nu wel wat heftiger, ik kan gelukkig veel rusten. Vannacht 11 uur geslapen en nog redelijk goed ook, dus dat zal ook wel helpen. Ja komt zeker dichterbij. Nog veel familie vragen of we langs komen, ik zit steeds maar te denken maar misschien komt de baby dan al haha. Ik heb t idee dat ze eerder komt maar misschien is dat wel omdat ik het gewoon graag wil. :)

20. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Blij dat er geen grote problemen zijn Bien!! Gewoon lekker rusten en dan mag de kleine man komen :)

Vervelend ciprilla! Beterschap! Heb je ook koorts? Ik ben super erg verkouden.. ben je t al zat? Jij bent ook bijna tegen t einde :)

Ik kijk uit naar de babys :)

Deel Deze Pagina