Voor een kindje vanaf september!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Emm27, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Het zal nu niet lang meer duren voor de eerste baby van dit groepje er is! Leuk :)

Wij hebbe gekke ziekenhuisweken gehad....
    Mijn dochter heeft al 4 weken koorts, maar er wordt maar geen oorzaak voor gevonden. Haar ontstekingswaarde zijn erg hoog en lopen telkens wat op. Wij hebben een paar dagen in het ziekenhuis gelegen en veel onderzoeken gehad. Helaas geen duidelijke oorzaak gevonden, we wachten nog op een paar resultaten.
    Vandaag gelukkig wel weer naar huis, het is alleen te hopen dat er geen nieuwe symptomen bijkomen, dan moeten we terug.

Bij mij nog hetzelfde verhaal, moe misselijk en bekkenpijn.

Afgelopen maandag heb ik weer een mooie echo gehad. Met die kleine gaat alles prima...

Bijgevoegde bestanden:

2. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Wat een mooie echo Anemdo!
    Jeetje, het lijkt me echt ontzettend zwaar om zo'n zwangerschap te hebben en dan ook nog de zorgen voor jullie kleine meid. Hoop dat jullie nu thuis kunnen blijven en ze een oorzaak gevonden hebben!

Heb jij je urine al laten checken Ciprilla?
    Inleiden gaan ze volgende week in het ziekenhuis naar kijken. Dan heb ik daar weer een controle en als hij dan nog steeds in de lage groeicurve zit, mag ik niet te lang zo doorlopen. Kleine baby's mogen niet te lang overtijd, aangezien je placenta na 40 weken iets minder schijnt te werken.

Sinds dinsdag is het wat aan het rommelen. Af en toe aardig aanwezige voorweeën. Ik hoop dat ze al wat voorwerk aan het doen zijn! Voel me nu aardig goed en ben er klaar voor :). Vanavond weer controle bij de vk.

3. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Anemdo, sterkte met je meisje. Wat naar dat ze niet weten wat er aan de hand is. Gelukkig ben je weer thuis, zal voor jou ook wel erg zwaar zijn allemaal. De echo ziet er echt al super schattig uit, ik vind hem heel duidelijk.

Bien, nog even meid. Het is nu een kwestie van dagen in plaats van weken. Doen de voorweeen erg pijn? Of had ik dat al gevraagd, haha.. ik ben gewoon nieuwsgierig.
    Mijn urine is gecontroleerd, geen blaasontsteking. Controle verliep goed alles zag er netjes uit. Ze ligt al met een stukje hoofd in mijn bekken. Over 2 weekjes hebben we huisbezoek dan gaan we de bevalling bespreken. Spannend :)

4. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Ik vind ze niet echt pijnlijk, maar ik ben extreme menstruatiepijn gewend. Moet me er even op concentreren en dan is het prima te doen.

Bloeddruk was weer een stuk gedaald, opluchting! Kleine lag al helemaal klaar voor een bevalling, hopelijk komt het één deze dagen opzetten.

Fijn dat je geen blaasontsteking hebt! Wat leuk dat ze aan huis komen bij jullie. Je zit nu ook echt langzaamaan in de laatste fase, zo spannend!
    Hoe is het nu met je griep?

5. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Oke dus je merkt wel duidelijk dat het voorweeenn zijn dus. Ik heb daar allemaal nog geen last van dus ik weet echt niet wat ik kan verwachten. Gelukkig is je bloeddruk iets gedaald. Rust nemen is dan toch echt goed voor je lichaam. Kan elk moment gebeuren, lijkt me zo spannend. Je gaat zeker ook niet echt veel meer van huis nu?

Ja huisbezoek is wel fijn, extra stukje service. Griepje is redelijk snel over gegaan, nog wel beetje verkouden. Maar voel me niet meer zo slap als een vaatdoek gelukkig. Meteen gisteren even de woonkamer weer schoongemaakt, ondanks de nesteldrang verslof ik wel alles.

6. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Oh dan moet je mijn huis nu niet zien. Het kost me al alle energie om de basisdingen te doen en mn man ziet het niet zo snel (dit is toch nog schoon?!), dus voor mijn doen is het rommelig ;).

Fijn dat je griep redelijk snel weg was, is toch iets dat je er niet bij wilt hebben.

Ik ga inderdaad niet zoveel meer van huis, heb daar ook niet de energie voor. Als ik voor dinsdag nog niet beval hoop ik nu toch wel dat het ziekenhuis snel overgaat tot inleiden. Ik ga lang zo doorlopen niet echt volhouden denk ik...

7. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Mooie echo anemdo!! Gaat het beter met je dochter! Hoop dat tegen de 12 weken de misselijkheid wat minder wordt!

Leuk ciprilla! Jij mag ook echt aftellen!
    Bien nog maar een paar dagen! Hoop dat de kleine snel komt!

8. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Bien, mijn vriend ziet die dingen ook niet inderdaad. Is het nog steeds aan het rommelen? Lijkt me zo spannend die laatste dagen, wetende dat het elk moment kan gebeuren.

Hoe is het met jou didi?

Hier gaat alles goed, ben wel wat moe. Kleine meisje is nog lekker actief, daar geniet ik nog elke dag van. Volgende week krijg ik een gipsafdruk van mijn buik, ben benieuwd.

9. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Leuk ciprilla! Lijkt me gaaf!
    Ja heb een week rust gehad in de vakantie en dat heeft me goed gedaan! Vandaag wel echt ineens een obstipatie aanval inclusief perskrampen gehad dat is echt zo naar. Maar goed we gaan rustig door. Mannetje beweegt lekker de hele dag door en word en snachts ook wel eens wakker van. Maar geniet er volop van!

10. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Didi, obstipatie is erg vervelend. Ik had daar heel erg last van in het tweede trimester. Fijn dat je zo tot rust hebt kunnen komen in je vakantie. Nu lekker aftellen tot je verlof :) Hoe ver ben je met het kamertje?

Hier is de nesteldrang ineens veel minder, heb er gewoon geen puf meer voor. Ben echt aan het aftellen, ik zit mezelf enorm in de weg.

Al nieuws Bien? Ben zo benieuwd :D

11. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Is het nu beter? Ja t ging eigenlijk best goed met de zakjes vezels etc maar nu weer even een dag slecht.
    Ja nog 8 weekjes werken! In de week van 7 nov komt er iemand een muurschildering maken. Alleen nog wat plintjes leggen en accesoires neerzetten dan. Maar er waren wat onderdelen van de meubels verkeerd/beschadigd dus daar moeten we nu op wachten.. heb een fototje bijgevoegd van wat we tot nu toe hebben.

Lekker uitrusten dan ciprilla! Vermaak je je nog een beetje? Ligt de beeb er al klaar voor? Die van mij ligt nog met zn hoofdje boven, maar hij kan nog alle kanten op.

Bien hoop dat je ons snel kan verblijden met mooi nieuws!

Bijgevoegde bestanden:

12. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Hoi meiden!

Ik heb nieuws: onze kleine man is geboren!
    Maandag 24 oktober is het spontaan begonnen. Het was enorm heftig en onverwachts. Ik ben in 4 uur naar volledige ontsluiting gegaan en heb de kleine er in een klein uur uit geperst. Achteraf had ik een verloskundige die compleet ondersteboven was van de bevalling, want het is me gelukt om een sterrenkijker er zonder hulp en pijnstilling uit te krijgen (thank god dat ik in bad mocht blijven in het ziekenhuis, ik werd helemaal gek en had het warme water echt nodig). Ik heb hierdoor wel rupturen, maar deze lijken erg goed te genezen tot nu toe.
    De kleine was door de heftige bevalling een tijd misselijk en had hoofdpijn, waardoor de borstvoeding iets moeilijk op gang kwam. Dit is nu gelukkig helemaal rechtgetrokken en meneer is alweer bijna op zn geboortegewicht. Ik ben zo verliefd op hem<3.

Ik had een paar dagen nodig om deze hele dag te verwerken. Ze waren ook wel even bezorgd of ik wel weer terugkwam tot mezelf zegmaar. Gelukkig kwam er na een paar dagen een omschakeling, kon ik eindelijk de emoties uiten en ik voel me nu echt stukken beter!

Ik hoop dat met jullie alles goed gaat. Kamertje ziet er superleuk uit Didi

13. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Super leuk! van harte gefeliciteerd Bien met de geboorte van jullie zoon!! Hoe gaat het nu?? Wil je zijn naam delen? :)
    Heftig verhaal zeg! Bizar hoe het soms kan lopen! Fijn dat je weer terug bent bij jezelf en dat je nu optimaal kan genieten! Hoe voel je je nu?

Hier gaat het goed, bedankt! Kan niet wachten tot onze kleine man er ook is!

14. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Gefeliciteerd Bien!!!

15. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd Bien, ik zat al stiekem op een berichtje van je te wachten. Wat een heftige bevalling meid, en wat heb je het knap gedaan allemaal op eigen kracht! Nu lekker genieten van je mooie zoon.

Didi, leuk kamertje zeg. Heb je het bedje al opgemaakt? Ik twijfel want ik ben bang dat er stof op komt haha, maar ziet er wel leuker uit met het dekentje erop.

Kleintje ligt hier al met dr hoofdje een stukje in mn bekken. Ik heb de afgelopen dagen erg last gehad van krampjes en steken dus ik denk dat ze verder aan het indalen is. Morgen komt de verloskundige langs, even vragen of ze wil voelen.

16. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Spannend Ciprilla! Ben benieuwd wat de verloskundige zegt. Kan je je geduld nog een beetje bewaren zo in de laatste fase?

Hier gaat het een stuk beter. Kleine man is ontzettend lief en voedingen gaan steeds beter. Zit af en toe lekker te brullen met mn man, emoties eruit gooien. Zo gek dat ons mannetje alweer een week oud is. Kraamzorg is sinds vandaag ook niet meer, moeten het nu echt zelf gaan doen. Best spannend!
    Zn naam deel ik liever niet op het forum :)

17. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Nou ik tel de dagen af.. en ik moet nog wel eventjes. Ik hoop echt niet over de 40 weken te gaan. Maarja dat heb ik helaas niet voor het zeggen.

Fijn dat het allemaal steeds beter gaat. Gaat dan hard zeker, hoe heb je de kraamweek ervaren? Kwa bezoek en kraamverzorgster? :)

De klossen staan onder het bed, drama.. Ik ben 1.63 hahaha dus voor mij is het behoorlijk hoog nu.

18. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Even weer een updateje. Huisbezoek gehad van de verloskundige. Bevalling doorgesproken, ben meteen een stuk rustiger nu ik weet hoe en wat. We gaan nog steeds voor een thuis bevalling. Eigenlijk alles wat in mijn geboorteplan staat , vinden ze bij deze praktijk ook erg belangrijk. Kleintje is nog niet helemaal ingedaald, maar wel een beetje. Oh en ze kon voelen dat het geen mager kindje is, dat vond ik wel bijzonder dat ze dat zo voelt aan de buitenkant. :)

19. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Fijn zeg Bien! Lekker genieten! Geen probleem :)
    Nog 4 weken ciprilla!!! Ben ook al aan het aftellen haha! Nog 7 weken werken!
    hahaha die klossen! ik ben 1,62 dus dat wordt indd nog grappig. Wij hebben wel een boxspring en dan is het handiger om een extra matras er op te leggen hoorde ik..
    Ja dat is knap hoe ze dat kunnen voelen! Fijn dat je er klaar voor bent! Mijn vk zei dat ze met zowel echo als met voelen altijd 500 gram er vanaf kunnen zitten. Dus dat het voor de inschatting net zo valide is.

20. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Oh dan ga jij daar ook last van krijgen als je bed zo hoog moet. Erin gaat nog redelijk maar eruit is nog wel eens lastig, vooral 's nachts in het donker. Maar ook dat went weer, het is gelukkig maar voor een paar weken. 7 weken werken gaat ook opschieten hoor.

Ik ben voornamelijk bezig met schoonmaken. Elke dag een klusje dat maakt me rustig. Derest van de dag doe ik niet zo veel, ik plan ook niet veel uitjes in omdat ik daar onrustig van word. Ik heb gisteravond mijn buik laten gipsen, was een leuke ervaring. Na de geboorte gaan we hem ophalen en dan is die helemaal versierd, ik ben benieuwd. Nog een weekje en dan zit ik op de 37 weken, echt een mijlpaal dan mag ze gewoon komen. &#128518;

Deel Deze Pagina