supplementen of kruiden voor mannen !!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zonnetje2013, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2013

23 mrt 2013
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames

ik vroeg mij af of er ook kruiden of supplementen zijn voor mannen die het zaad kwaliteit kan verbeteren en ik vroeg mij af of hier mensen ervaringenb mee hebben met resultaat en welke supplementen dan
    !!!!

ik hoo iets te horen !!!

2. Melkchocolaatje

Melkchocolaatje Bekend lid

4 apr 2013
    543
    0
    0
    Sociotherapeut bij GGZ instelling
    hoge noorden ;)
    leest nieuwsgierig mee!

3. migske

migske Niet meer actief

hoi hoi!
    mijn vriend slikt momenteel selenium+zink tabletten en om de dag ook een pilletje foliumzuur ;) dit op aanraden van onze HA.
    Weet nog niet wat het effect is want ben helaas nog niet zwanger maar de HA heeft verteld dat het eerst goed is voor de bewegelijkheid en hoeveelheid van het zaad bevorderd en foliumzuur is goed voor de vruchtbaarheid van de man (eigenlijk beide pilletjes ;)) Het is niet officieel bewezen dat het werkt hoor maar baad het niet schaad het niet zeg ik altijd :D
    Succes!

4. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

10 aug 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was er ook naar aan het kijken en geef hem nu elke dag een tabletje zink en vitamine C. En dat slikt ie braaf;) Selenium ga ik dan ook maar is voor kijken.. En dan ga ik hem ook om de dag foliumzuur geven!
    inderdaad baadt het niet dan schaadt het niet.

5. zonnetje2013

23 mrt 2013
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké maar heb je dat niet in 1 tablet las ook iets over semenax of d daddy ? Iemand ervaring mee

6. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Mijn (bijna)man slikt iedere dag foliumzuur en twee zink/selenium tabletten. Hij is van 700.000 zaadcellen naar 7 miljoen zaadcellen gegaan. De lage eerste uitslag kwam overigens niet door ziekte. Sinds de tweede uitslag slikt hij z'n tabletjes braaf iedere dag!

7. migske

migske Niet meer actief

Niet dat ik weet helaas, onze ha heeft dit aangeraden, selenium+zink is 1 tabletje en die is gewoon verkrijgbaar bij de kv en dat foliumzuur is er ook 1 het zijn maar kleintjes dus mijn vriend heeft er geen problemen mee.
    Van die andere kan ik je helaas niet mee helpen geen ervaring mee.
    succes!

8. migske

migske Niet meer actief

Jij zegt 2 tabletjes van selenium+zink is dat echt beter dan? want dan brengen we deze dosis gewoon omhoog hihi:)

9. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    hoi dames...ik lees hier ook ff mee ;) ik heb voor mezelf al zoveel maar wil voor mijn man ook ff kijken wat we zouden kunnen proberen ;) hihi...mss heeft t wel effect!!! :p ik heb nog foliumzuur maar haal ook selenium/zink bij de kv voor mijn man!!! ben benieuwd...

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn man slikt ook selenium+zink.
    In februari zaad laten testen en dat was boven gemiddeld :D geen idee of die tabletten ermee te maken hebben, maar hij slikt ze gewoon door :D

11. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Beste allemaal
    Ik heb onlangs een topic geopend omdat het zaad van mijn flink verbeterd is de afgelopen maanden. Nu is dit niet alleen door vitamines gekomen, maar voornamelijk (waarschijnlijk) door minder drank en losse boxers.
    Maar ik zal even opnoemen wat hij aan vitamines heeft:
    selenium/zink, vitamine D, Magnesium/calcium
    als je "googled" vindt je over voornamelijk zink en vitamine d veel artikelen

12. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Manlief slikt hier multi extra man van axium, daarin zit ook selenium en vit e etc. Tijdens de iui mee begonnen. Aangezien toen maandelijks zijnnkwaliteit werd gemeten konden we zien dat het effect had. Hij is van 2 miljoen naar uiteindelijk 20 miljoen gegaan in die 6 maanden (aantal is na opwerking). Is zowieso een vitmainepreperaat voor mannen en dus ook gewoon goed voor hem. Koop je gewoon in het vitamine/medicijnenschap bij kv of etos.

13. migske

migske Niet meer actief

Er is al ff niet gepost hier maar wilde wel ff zeggen dat deze 1e ronde met vitamine's voor mijn lief dus echt een vruchtbare ronde is geweest:) toeval of niet maar ben wel zwanger :D
    Dus of het aan de vitamine's ligt geen idee maar wel apart haha

14. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Dat zal niet aan de vitamines hebben gelegen migske ;) Verbetering in zaadkwaliteit kan je pas na 3 maanden zien. Maar in ieder geval gefeliciteerd!

15. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Ik ga dit toch onthouden....morgen moet mijn ventje zijn staal binnen doen en de 17de afspraak bij de gyne om alle resultaten te bespreken. Dus als daar een slechter resultaat uit komt dan wil ik dit toch ook wel proberen.

Mijn dokter (accupunctuur) is ook op de hoogte van onze onvervulde wens en die heeft testos compositum voorgeschreven. Ook een homeopatisch middeltje maar deze vitaminen zijn wel makkelijker te verkrijgen.

Leuk topic :D!

16. arabesk

arabesk Actief lid

12 mrt 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    mijn vriend heeft vitamine ace met selenium en zink geslikt. en in de tweede ronde was ik al zwanger

17. migske

migske Niet meer actief

Haha nee dat denk ik ook niet hoor maar was wel grappig toevallig;)
    Dank je wel :D

18. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Voila, dit gaat nuttig zijn voor ons :D.
    Het resultaat van zijn staal was:
    -17.000.000 zwemmers
    -65% goed beweeglijk
    -maar 0,5% in goede vorm :(

We mogen IUI maar gaan het eerst met deze tips proberen :p.

19. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Zijn er niet meer vrouwen die hun ervaring kunnen delen met voedingssupplementen voor onze mannen?
    Ik zou graag wat resultaten kennen ;).

20. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn man probeer ik elke dag vitamine B complex, selenium+zink en magnesium te voeren. Hij neemt ze als ik het hem geef, maar de laatste tijd ontbijten we steeds niet samen, dus kan ik ze hem ook niet geven. Zelf zou hij ze namelijk niet pakken. Of het een positief effect heeft, zullen we volgende week zien, dan moet hij ook getest worden ;)

In het boek 'Making babies' (met een 3 maanden actieplan voor maximale vruchtbaarheid ;)) worden bovengenoemde vitamines genoemd. Eigenlijk alle vitamines zijn belangrijk volgens dat boek, maar zink is het allerbelangrijkste.

Deel Deze Pagina