Hoii, Ik heb een dochter van bijna 2 die nog borstvoeding krijgt. (Voornamelijk avond en nacht) Wij hebben een wens voor een tweede. Ik heb een onregelmatige cyclus. Die had ik voor mijn eerste zwangerschap al. Ik ben in januari pas weer ongesteld worden voor het eerst door de borstvoeding. Sindsdien zijn mijn cyclussen 35-42 dagen. Nu, hebben mijn man en ik 16 en 25 mei gemeenschap gehad.(die dagen daartussen was hij op zakenreis) 28 mei heb ik een inwendige echo gehad (cyclusdag 26) en we gynaecoloog zei dat ik mijn eisprong gehad heb. Toen ik vroeg hoelang geleden ongeveer , zei hij dat kan ik niet weten. Weet iemand hoe lang dat te zien is op een echo ? Kan ik bv een eisprong tussen 16 en 25 mei gehad hebben en dat dat na zoveel dagen nog te zien is? Of is het echt maar een paar dagen te zien en heb ik mijn eisprong na de 25ste gehad ??
Goeiemorgen, mag ik weten waarom jij 1 inwendige echo gehad hebt? Wat ze zien op de echo is of je wel of geen grote follikel meer hebt.. Meestal doen ze meerdere echo’s (vandaar ook mijn eerste vraag) , ze controleren eerst net na de menstruatie hoe dik het slijmvlies is vervolgens om de x aantal dagen om te zien hoe de follikels groeien. De laatste echo kunnen ze meestal zien dat de grootste follikel weer weg is en daar aan kunnen ze zien dat de eisprong geweest is. dit is wat ik ervan weet. Dit is bij mij echt een tijdje geleden gedaan. Maar ik denk echt dat ze dat niet zo snel kunnen zien aan alleen 1 echo.
Dag 26 kan, wanneer die is geweest kunnen ze niet zien. Het kan zijn dat je BMS dik was en dat hij/zij het op basis daarvan heeft gezegd of omdat er een follikel te zien was welke niet meer mooi rond was. Op basis van 1 echo kun je weinig concluderen.