Na hoeveel dagen na iui testen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Twijfelaartjes, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twijfelaartjes

Twijfelaartjes Actief lid

18 okt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Twijfelaartjes, 18 okt 2013
    Laatst bewerkt: 18 okt 2013
    Lees al jullie verhalen en hier zitten we in het zelfde schuitje... ons eerste wonder ook geboren na een eerste IUI behandeling!:) Nu 3 jaar later, zitten we weer in de MMM omdat ik helaas zelf geen eisprong heb en te dik slijmvlies waardoor de zaadjes een "duwtje" nodig hebben zoals ze het zeiden in het ZH.:D
    Op 11-10 weer de eerste IUI gehad na gebruik van puregon en pregnyl.. Vorige maand de 19e ongesteld geworden, dus dat zal morgen al zijn.. vandaag getest of de pregnyl uit mijn lichaam was en de test was erg negatief:(... hoopte toch stiekem op iets positiefs.. nu alle hoop weer verloren deze maand..Maar het zh zei dat de test na een paar dagen toch positief kan worden? hebben jullie hier ervaring mee?
    Hoe ervaren jullie de MMM? ik vind het persoonlijk best slopend en ben er in mijn hoofd echt veel mee bezig,...

Groetjes een erge twijfelaar.. :)

2. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Hi Twijfelaartje,

Wat een gevoelens en emoties komen erbij kijken he :( Ik heb zelf nu twee IUI pogingen gehad waarna we even een pauze hebben genomen. Volgende maand poging 3. Om op je vraag te reageren, ik werd zelf de eerste poging 15 dagen na IUI ongesteld en de tweede ronde 13 dagen. In principe betekend een negatieve test na 8 dagen bij mij alleen dat de Pregnyl uit m'n lichaam is, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders, al vind ik het bij jou wel een hele korte periode..

Maar goed, geen bloed geeft moed meid! Nog even volhouden :) Ik weet hoe lastig het is, maar je weet het pas zeker als je of ongesteld wordt of positief test. En we gaan natuurlijk voor de positieve test! Ik zal aan je denken :) Sterkte de komende dagen!

3. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Wat moeilijk he die onzekerheid. Ik heb zelf 4 IUI's gehad en mocht pas testen op dag 18. Jij zou nu op DPO 7 zitten toch?, dus nog veels te vroeg om positief te testen. Ik zou zeker nog even hoop houden!

Je weet nu zeker dat de Pregnyl uit je lichaam is, dus die onzekerhied is in ieder geval weg.

Heeeeeel veel sterkte en succes de komende dagen. Ze zijn slopend.

4. Twijfelaartjes

18 okt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!
    Ja zeker wel slopend ja,... je hoopt toch op een wondertje..
    En bij jullie? Jullie zijn toch ook al wel even bezig...

Het wachten vind ik zelf het ergste..
    Ze raden mij aan na ongeveer een week te testen zodat je weet dat de pregnyl je lichaam uit is, maar nu die negatief was, maakt het in je koppie alleen maar moeilijker..

Maar we houden moed!
    Jullie ook weer succes he!!

5. Twijfelaartjes

18 okt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    @prettymuffin,... succes de laatste daagjes.. lees het net!!

En @lonneke1980 wauwie... jij bent al ver.. en via iui?

6. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Ik heb de eerste ronde na 12 dagen getest, maar toen die negatief was wist ik al gelijk hoe laat het was :p Maar hier is het net zo slopend hoor. Vandaar ook de pauze. Wel gewoon seks gehad natuurlijk, maar even niet mee bezig geweest. Lekker bezig geweest met de verhuizing en de bruiloft :) Deze ronde voor het eerst weer een beetje gericht gesekst en nu voel ik meteen weer van alles (a)

Hoort er een beetje bij, moet zeggen dat ik het sinds de pauze wel veel meer los kan laten allemaal, erg fijn :)

7. Twijfelaartjes

18 okt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat kan ik me voorstellen!! Gewoon het doen wanneer je het wilt en niet wanneer het "moet".
    Dat vind k wel echt slopend hoor!
    We slim zo'n pauze, zelf ben ik bang dat ik het dan ook misschien maar helemaal goed vind en stop.. maar onze wens is nog zo groot!
    Mhh.. over een paar dagen nog eens testen.. en duimen..

Geniet nog even van jullie pauze he.. en wie weet brengt het jullie geluk als jullie weer de molen ingaan! Ik duim mee!

8. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Hier in de pauze tussen IUI 4 en 5 spontaan zwanger geworden na 3,5 MMM. Er is dus hoop! Ze hebben bij ons nooit echt iets kunnen vinden, waardoor de frustratie alleen maar groter werd.

Ik vond het heel zwaar de behandelingen. Je leeft zo tussen hoop en teleurstelling. Heeft bij ons echt nog een tijd geduurd voordat we konden genieten van deze zwangerschap. En ik kan gewoon nog niet indenken/geloven dat we over een paar weken een wondertje in onze armen hebben.

Ik begon altijd al op dag 12 met testen. Moet hierbij wel vertellen dat het toen ook 1 keer op een grote teleurstelling is uitgelopen. Ik testte namelijk op DPO 12 licht positief. Helemaal in de wolken, maar op DPO 14 werd ik alsnog ongesteld.. Een biochemische zwangerschap noemde ze het. Daarom adviseerde ze bij ons pas op dag 18 te testen. Maar jaaa, ik kon nooit het geduld opbrengen.

Ik heb voor jullie nog alle hoop! Je ziet, kan zomaar ineens gebeuren!

Heeeeel veel suc6!!!

9. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    @Twijfelaartjes Ja denk dat het 'moeten' seksen nog wel het ergste is van dit hele avontuur. Pauze beviel hier super goed, denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je dan helemaal opgeeft, het is toch je grootste wens? Bij ons heeft het echt rust gegeven. Alles op een rijtje kunnen zetten, verloofd en nu gewoon weer vol goede moed aan de slag :) Dankjewel voor het duimen! Morgen ongesteld worden, maar heb totaal andere symptomen dan normaal, dus het is zowaar weer eens spannend! Zal wel gewoon ongesteld worden, maar het is leuk om weer eens echt te kunnen hopen :)
    Hoe is het daar nu?

@Lotteke dat geeft de burger moed! Geniet ervan!

10. Twijfelaartjes

18 okt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja we blijven zeker hoop houden, maar vandaag toch licht bloedverlies.. dus nu hopen op een innesteling...en anders maandag zh bellen voor ronde twee :)

Wel fijn te horen dat het vaak wel goedkomt dat geeft zeker moed!
    Ben ook niet meer zo teleurgesteld! Mijn wens is het tweede wonder, dus maakt het ook niet uit wanneer... deze maand of een andere!

Ja,...Lonneke1980 zo bizar hoe zo'n klein mensje zich vormt in je he? Wel een geweldig gevoel vond ik het!
    En..prettymuffin,.. wie weet wat jullie pauze heeft gedaan;)
    Als het anders voelt dan anders.. ik ga duimen!!!

11. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Hier ook bloedverlies, dus ik ga woensdag weer beginnen met spuiten :(
    Jij moet dan denk dinsdag starten of niet?

12. Twijfelaartjes

18 okt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen bellen naar het ziekenhuis,..ik krijg dan eerst een uitgangsecho en als die goed (schoon) is dan gelijk gaan spuiten..
    Denk inderdaad wel dinsdag..

Balen weer he..
    We gaan er weer voor! Vanmorgen wel weer even een dipje, maar dat hoort er even bij denk ik..
    Nu proberen de volgende maand er iets minder mee bezig te zijn:$ maar hoe moet dat??hihi

Moet jij ook weer eerst een echo?

13. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Ik heb geen uitgangsecho's. Waarvoor is dat precies?

Ik moet woensdag weer beginnen met spuiten, heb maandag de 28ste eerste echo en ik verwacht dat ik die vrijdag al inseminatie heb. Gaat altijd lekker snel bij mij gelukkig :) Hoeveel dagen zit jij meestal?

Minder mee bezig zijn riep ik ook altijd, maar lukte me nooit. Tot na die eerste twee IUI pogingen. Toen had ik opeens de kracht om het gewoon even te laten gaan en het heeft nu veel minder invloed op ons. Al zal dat wel veranderen vanaf woensdag hoor :p Blijft lastig!

14. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    hoi hoi

Ik heb 9 okt .. mijn 5e i.u.i gehad en mag woensdag pas testen 14 dagen na de i.u.i .. dus denk dat je tevroeg getest hebt ;) ...

van cyclus dagen kun je nie uit gaan dat kan heel erg verschillen nu door de hormonen ...

Heel veel succes. ;)

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    @PrettyMuffin; een uitgangsecho is een controle of alle follikels van de laatste ronde goed zijn afgevoerd zodat er geen verwarring komt als je opnieuw gaat spuiten en ze dan dingen zien groeien.
    Ook kijken ze of het bms goed afgevoerd is/wordt.

16. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    @Nephthys, zijn er redenen waarom sommige mensen dat niet hebben? Zal er eens naar vragen als ik de 28ste de eerste echo weer heb.. En dankjewel voor de snelle uitleg!

17. Twijfelaartjes

18 okt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, die echo is inderdaad om te kijken of alles schoon is enzo...
    Zo klaar, gelukkig. Geen idee waarom de een het wel heeft en de andere niet eigenlijk.. maar vind toch wel dat je heel vel verschillende verhalen hoort over de voor behandelingen van IUI. Verschilt echt per ziekenhuis!

Oh PrettyMuffin wat groeien jou eitjes snel!!
    Ik krijg na een week inderdaad ook de eerste echo, maar afgelopen maand groeide het zo langzaam dat het bijna twee weken duurde voor de iui! Vandaar dat mijn yclus nu na een week na iui al weer voorbij was en ik alweer ongesteld werd.. hopelijk groeien ze deze maand sneller!
    Maar eerst weer spuiten...

Oh Sankyra! Spannende dagen voor jou dus!! We duimen weer mee en hopen natuurlijk op heel goed nieuws!! Dat geeft ons weer moed :) Ja denk wel te vroeg getest, maar heb nu toch ook al wel 2 dagen echt bloedverlies helaas:(

18. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    :(:( minder van de bloed verlies ...

Ik heb wel gevoel dat ik gewoon mega ga worden maar we wachten af ....

als woensdag nog niks is mag ik sochtends vroeg testen .. dus van mij mag weg blijven maar dat zegt iedereen ;) en der word maar niet naar ons geluisterd ....

ik moet ook altijd op dag 3 uitgangs echo kijken ze of je geen cyste hebt en nog meer dingen ... ;) ...

mijn duimen gaan voor jullie ook weer draaien ... ;)

xxx

19. Twijfelaartjes

18 okt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Sankyra!! duim mee dat het echt wegblijft!
    Morgen mag ik weer voor de echo.. en dan weer beginnen met spuiten..
    En het rare is.. toch hoop houden dat ze iets zien met die echo..

Succes he...de komende twee daagjes..

20. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    @Sankyra spannend bij jou! Voel je al iets? Bijna morgen :)

@Twijfelaartjes Gaat bij mij inderdaad heel snel, wel fijn :) Ik ga duimen dat ze deze keer bij jou ook lekker snel groeien! Hoe was de echo vandaag?

Ik ben alweer klaar met ongesteld zijn :s Snap er helemaal niks van. Normaal ben ik altijd dik 5 dagen ongesteld en dan nog een paar dagen bruin verlies, nu heb ik zondag normaal verloren, gisteren alweer weinig en vandaag alleen nog een klein beetje bruin.. Moet vanavond beginnen met spuiten, maar twijfel nu dus of ik niet eerst nog even een testje moet doen. Heb ook helemaal geen puisten, normaal altijd super veel en heb nog steeds last van m'n buik :s
    Wat vinden jullie?

Deel Deze Pagina