Hoi Ilse, Kun jij me vertellen wanneer er tijdens het voeden achtermelk komt? Mijn meisje drinkt meestal 20 minuutjes en laat dan los. Ik verschoon dan haar luier en daarna wil ze wel weer wat. Ik vind het lastig of ik haar dan aan dezelfde borst aan moet leggen zodat ze ook zeker bij de achtermelk komt of dat ik haar beter aan de andere borst aan kan leggen Snap je me? groetjes Kim
Hallo Kim, Men spreekt nog altijd wel over voor en achtermelk maar het is niet zo strikt. Er is niet een vakje voor en dan een beetje achtermelk. De voormelk is in principe de melk die nog in demelkkanalen ligt. Op het moment dat de melk gaat stromen (bij het toeschietreflex) dan mengt de melk met de melk uit de melkklieren. Ook wordt er vanaf dat moment steeds nieuwe melk aangemaakt. Hoe leger de borst wordt en hoe verser de melk wordt aangemaakt hoe vetter hij wordt. Na 20 minuten is er zeker achtermelk gedronken. De borst wordt ook nooit helemaal leeg gedronken. Tijdens het voeden wordt de meeste melk nieuw aangemaakt. Je kan altijd nog melkuit de borst "knijpen". Lees meer over voor/achtermelk op : http://www.borstvoeding.com/voorjebegin ... eding.html Ilse
Daar heb je gelijk in! Ik probeer ook alleen maar een link te geven als ik ook werkelijk achter de inhoud sta. Anders wordt je inderdaad helemaal gek gemaakt. Als de inhoud klopt scheelt het mij heel veel typewerk. Nu kost het al heel veel tijd alle berichten volledig te beantwoorden....... Succes verder Ilse