Hey meiden! Wat zouden jullie doen als een goede kennis is bevallen van een meisje en ze heeft haar kindje nou net de naam gegeven hoe jij je dochter ook wilde noemen? De kennis is geen vriendin, zal het ook nooit worden, maar ze komt weleens aanwaaien voor een bak koffie (eens in de 2-3 maanden). Ik ben in April uitgerekend en onze kindjes zullen kwa leeftijd niet heel veel schelen en misschien in de toekomst samen spelen. Ben benieuwd naar jullie reacties. Groetjes, Marleen
Dat zou ik heel vervelend vinden.. Maar wat ik zou doen, ik heb geen idee..Toch wat anders verzinnen denk ik, tenzij vernoemd en dezelfde naam als diegene.
Wij hebben dit ook gehad, met kennissen. Zij beviel 3 weken voor ons. Zo wat baalde ik, maar we hebben de naam wel gegeven
ik zou een andere naam kiezen, zeker als ik nog maar net zwanger was, het is me namelijk gebeurd dus ik weet dat ik dat zou doen
Balen natuurlijk. Wist ze van te voren wat de naam zou worden als het een meisje zou zijn? Ik zou haar gewoon de naam geven die je verzonnen had. Je ziet haar niet zo vaak toch?
oei lastig!!! als het echt iemand is die je eigenlijk helemaal niet ziet zitten (aangezien je duidelijk aan geeft dat het nooit een vriendin zal worden) dan zou je de naam denk ik nog wel kunnen geven, als het is dat je die persoon toch regelmatiger gaat zien wordt het lastig... maja aan de andere kant, stel, over een jaar ofzo zien jullie elkaar helemaal niet meer dan ga je weer spijt krijgen dat je de naam niet gegeven hebt! Ik denk dus dat je goed moet nadenken over de relatie tussen jou en die kennis ook voor de toekomst.
bij die kennis van jou zou ik zeker de naam houden. ik denk bij een vriendin zelfs ook want voor ons heet het kindje dan al zo en dan kies ik dus geen andere naam, pech!
Het is natuurlijk niet leuk maar als je ruim voor de bevallingsdatum al tegen iedereen de naam roept, neemt zij misschien wel een andere naam.
Ik had het met m'n achternichtje. Haar naam stond ook op ons lijstje maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik Emma haar een naam wilde geven die nog niet in de familie voor kwam. En we zien m'n achternichtje ook met enige regelmaat. En achteraf blij dat we Emma Emma hebben genoemd. Maar de naam zit nog wel in achterhoofd dus vandaar dat ik hem niet noem.
Ik zou dan toch die naam geven. Later kun je wel uitleg geven aan de kennis toch dat jullie ook diezelfde naam al in gedachten hadden. Ik denk dat als dat in de familie zou gebeuren, ik wel een andere naam zou kiezen, of het overleggen met de betreffende familielid wat te doen.
Maar wat ik ervan begrijp, is dat je net 7 weken zwanger bent. En als het eventueel een meisje zou zijn, zou je haar de naam willen geven die een vage kennis ook aan haar pasgeboren dochter heeft gegeven? Allereerst zou ik eerst even afwachten of je uberhaupt een meisje krijgt. Dus dan zal over een week of 10 wel bekend zijn, zo ja dan pas een keuze gaan maken. Wellicht dat je in de tussentijd wel verder kan kijken naar andere meisjesnamen. Ik zou me er nu niet zo druk over maken!
In dit stadium zou ik me daar ook nog niet druk om maken, weet niet of je wil weten wat het wordt anders kan je daarop wachten en wie weet kom je nog een andere naam tegen... Wij hebben een reservenaam omdat een bevriend stel eerder bevalt, ook van een jongen en het is de neef van m'n vriend dus hij zal ook nog dezelfde achternaam krijgen...beetje teveel van het goeie
Ik heb ooit met mezelf de pact afgesproken dat ik voor niemand de naam verander behalve broers/zussen. de rest jammer dan
Bedankt voor jullie meningen! Blijf het toch een lastige situatie vinden. De naam heb ik eigenlijk al jaren in gedachten voor het geval ik ooit een meisje zou krijgen. Het scheelt wel dat ze een kennis is, ipv een vriendin of een familielid.. Maar toch, wil niet de indruk wekken dat ik de naam van haar afpak. Mocht ik besluiten toch dezelfde naam te gebruiken zal ik het haar uitleggen. Groetjes, Marleen
Als een kennis van mij haar kindje dezelfde naam geeft als wij ons kindje willen geven. Zou dat geen reden zijn om ons kindje een andere naam te gaan geven. Of boos te zijn, omdat iemand dezelfde naam gebruikt. Ik zie het ook niet als afpakken van de naam. Een naam is niemands bezit. Die ander vindt het gewoon ook een mooie naam.
Al was het mn beste vriendin! Ik geef de naam die ik bedacht had voor mn kind. Ik heb het toevallig gehad met een bekende en ik heb er geen nacht van wakker gelegen hoor. ZOu ik dan maar een andere (mindere) naam moeten kiezen omdat zij toevallig eerder bevallen is? Dacht het niet.
Mijn zus gaf haar zoontje zeven weken voor de geboorte van haar zoontje de naam Bram. Wij hebben ook getwijfeld maar Sam toch gewoon Sam genoemd. Ik merk nu dat de opa's en oma's ze nogal eens door elkaar heen gebruiken maar goed... ik sta nog steeds achter onze beslissing. Overigens heb ik mijn zus wel meteen na de geboorte van Bram (zonder dat daar iemand bij was) ingelicht, zodat zij in ieder geval op de hoogte was. Nu was dit niet dezelfde naam en zijn het neefjes van elkaar, dus eenzelfde naam had echt niet gekund, maar goed... gelukkig hoefden we niet enorm te veranderen. Als ik nog maar zo kort zwanger zou zijn geweest, hadden wij misschien een andere naam genomen. En je weet maar nooit: wij hadden al maanden een meisjesnaam klaar liggen, maar in de laatste twee weken hebben we geswitcht .
Ik zou haar bellen of even bij haar langs gaan en haar vertellen dat jij die naam ook heel mooi vind en vragen hoe zij het zou vinden als jij je dochter ook zo noemt. Ik heb hetzelfde gehad met een vriendin en die vond het niet erg,zelfs wel leuk. Heb mn dochter trouwens toch anders genoemd maar niet om die reden. Er zijn tenslotte meer hondjes die fikkie heten.