Erge buikpijn door ontlasting?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ik heb nu in twee weken al twee keer gehad dat ik 's nachts erge buikpijn had, een soort menstruatieachtige kramp onderin. Vannacht werd ik wakker omdat ik naar de wc moest, toen ik opstond kon ik bijna niet rechtop staan zo zeer deed het. Had echt het gevoel alsof mijn blaas een enorme voetbal was. Toen ik naar de wc was geweest werd het gelukkig direct een stuk minder maar toen ik weer op bed lag had ik rechts onderin echt buikpijn.
    Ruim een week geleden had ik dit ook maar dan iets minder heftig en meer in het midden van mijn buik.

Beide keren moest ik de volgende ochtend enorm poepen, de eerste keer zelfs twee keer in een paar uur. Zou die pijn hier weg komen? Alles heeft natuurlijk steeds minder ruimte dus kan me zo voorstellen dat als mijn darmen ook nog ruimte gaan eisen het allemaal wat in de verdrukking komt... Wie heeft hier ook last van (gehad)?

2. Alita

Alita Niet meer actief

hmmm toen ik dit had ben ik niet zo lang erna bevallen.....wil je niet bang maken natuurlijk maar zo ging het bij mij...

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb dit al weken. Heb de hele zwangerschap al obstipatie ondanks alle hulpmiddeltjes daartegen, maar toen was er blijkbaar nog enige ruimte in de buik waardoor ik geen pijn had. Nu doet het wel flink pijn, precies zoals jij beschrijft: vooral 's nachts, niet rechtop kunnen staan. Ik heb ook een akelig gevoel in mijn maag soms erbij. Vaak moet ik een paar uur daarna naar het toilet, soms een paar keer achter elkaar.
    Lastig hè, dat je niet meer goed voelt welke pijntje waarvandaan komt... ik heb soms ook pijn en dan moet ik gewoon plassen, voel ik dus ook niet altijd goed aan nu alles in de verdrukking komt.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja op het einde van mn 1e zwangerschap moest ik ook meerdere keren per dag naar de wc omdat je darmen zoooo weinig ruimte hebben! En toen ik bevallen was, kon ik zomaar na 3 dagen pas weer omdat alles weer ruimte had in mn buik. Die buikpijn bij een volle blaas herken ik ook, maar ik heb al wel heel mn zwangerschap ( Ja, 28 weken lang! ) blaasontsteking, dus hier is 't nooit een goed teken...

5. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel herkenbaar,
    ik heb de afgelopen week ook krom gelopen van de pijn omdat ik steeds moest.
    echt ik wist niet dat je zo vaak op een dag kon poepen zegmaar.
    maar ook bij gas ging ik door de grond.
    nu na een dag of 4 a 5 is het eindelijk minder ( nog niet helemaal weg )

6. Banca

Banca Lid

23 okt 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ikkie,

Ik zou als ik jou was goed letten op je deze symptomen. Ik heb in december een BBZ gehad en dat begon ook met deze klachten. Ik was overigens ook duizelig na de ontlasting. Zeker omdat je zegt dat je rechts pijn hebt.... ik zou bij twijfel zeker de VK bellen. Was toen ook een tip van mijn vriendin. Ik mocht toen direct voor een echo komen. Helaas geen goed nieuws, maar ze waren er wel vroeg bij....

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    uur maar topicstarter is 34 weken zwanger... Dan zou 't wel heel fout zitten als het BBZ is!

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Nou het is zeker geen BBZ hoor.... zit al 34 weekjes keurig in mijn baarmoeder ;)

Blaasontsteking kan ook eigenlijk niet, mijn urine wordt wekelijks gecontroleerd in het ziekenhuis.
    Dus het is waarschijnlijk echt een darmprobleempje..

9. Sokjes86

Sokjes86 Niet meer actief

Hier bijna 29 wk zwanger en had vorige wk ook een paar dagen een vreselijke kramp en pijn vooral in de rechterzij.
    Toch contact opgenomen met de vk en die bevestigde. Darmen die in verdrukking zitten.
    En idd daarna 2 dagen diarree en de krampen zijn weg.

10. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    herken het wel. Darmen hebben nu batuurlijk ook ander plekje. Soms denk ik wel eens dat ze in dd knoop zitten.. :)

11. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik herken het ook heel erg.
    Ik heb heel mijn zwangerschap al last van mijn darmen en ook het gevoel wat jij hebt.
    Wat bij mij heel goed helpt momenteel is Roosvicee laxo, een paar euro bij de apotheek.
    Sterkte, ik weet hoe vervelend het is.

12. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Helemaal in het begin ik was toen 11 weken kreeg ik ontzettend kramp en pijn...kon niet staan niet liggen en niet zitten...mijn man rende naar boven en dacht dat het weer mis ging....nee zei ik ik heb gewoon heel erg kramp ik moet misschien naar toilet...hij warme kruik snel gemaakt en ik op mijn zij gaan liggen en mijn man naar beneden en kwam terug met een enorme kop zwarte koffie...opdrinken zei hij....nou halverwege deze koffie moest ik gelukkig en daarna was de meeste kramp weg.....de gyn zei dat het heel normaal is en met een hormoon te maken heeft....nu heb ik nog geregeld dat ik s`nachts naar de w.c moet...daarna is de kramp altijd weg.....mijn vk zegt dat als je vet eet dat ook niet mee werkt...ga nu trouwens ook vaker naar toilet nu ik zwanger ben....zou me niet te veel zorgen maken en anders even afwachten en vk bellen...succes

Deel Deze Pagina