Spelen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door pinguin72, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Vandaag vroeg een vader aan mij of zijn zoon vanmiddag bij ons kon spelen. Ik vond dat prima. Toen zei hij er achter aan dat hij dan gelijk met ons mee uit school kwam en toen ik vroeg hoe laat hij hem dan kwam halen zei hij na 5 uur, eerder half 6.
    Ik zei dat ik dat te lang vind. Mijn zoon is net(2 dagen) begonnen in groep 3 en is erg gevoelig, en ik weet dat dit vragen is om woedeuitbarstingen enzo.
    De afgelopen dagen kwam hij afgedraaid thuis.
    De playdate kan daardoor dus niet doorgaan want beide ouders van het vriendje moeten werken en daarom kon hij dus niet eerder opgehaald worden.

En nu.. voel ik me schuldig naar mijn kleine man, ik weet dat hij graag wil spelen maar dat hij dat NU niet voor zo'n lange tijd gaat volhouden.
    Iemand die dit herkent? Of heb ik hier wel goed aan gedaan?

2. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik handhaaf het zo dat er in de eerste week na de vakanties niet afgesproken wordt.

Niet omdat ik het niet leuk vind voor de kids maar omdat ik weet dat de eerste week altijd wennen is (nieuwe indrukken, nieuwe omgeving, nieuwe juf/meester eventueel nieuwe klasgenoten en dat alles).

Ze mogen van mij natuurlijk wel naar buiten naar de speeltuin/schoolplein en zo maar er wordt gewoon niet afgesproken zodat ze, mochten ze hun rust nodig hebben/geen zin meer hebben, lekker alleen naar huis kunnen gaan zonder aan een vriendje "gehecht" te zijn die dan nog zijn tijd "af moet zitten" totdat hij afgehaald wordt.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik herken het wel. Jelle is vorige week woensdag bij zijn vriendje gaan spelen, ook meteen uit school mee. (om 12.15, het was woensdag) Om 14.15 stonden ze alweer hier op de stoep, hij was dood en doodop... Vriendje trouwens ook, ze zaten samen op de bank weg te dutten... :D

Voor vandaag word er dus ook niks afgesproken. We hebben een druk weekend achter de rug, het is hartstikke warm geweest en hij heeft de afgelopen 3 nachten niet zo goed geslapen, dus vandaag even rust. Jammer voor Jelle, maar hij heeft het echt even nodig.

Ik denk dus dat je er goed aan gedaan hebt, jij kent je kind het beste... ;)

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    O nee, dat zou hier ook niet gaan. Mijn dochter moet altijd eerst even bijkomen als ze uit school komt. Meestal spreek ik af dat ik ze om 2 uur breng en dan om half 5 haalt. Is vaak lang zat en zo niet, dan is de 2de keer ook weer leuk om te spelen.
    Lijk me eerder, dat ze een oppas zochten voor hun zoon.

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik zou ook 'nee' gezegd hebben.
    toevallig 'moest' mijn zoontje vandaag ook gelijk uit school met zijn vriendinnetje mee naar huis, maar dit heb ik wel gister al aan die moeder gevraagd.
    en ik heb hem wel al rond half 4 opgehaald, juist omdat hij nu al zo vroeg daar was.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dit gevoel had ik ook een beetje.
    Het bleek ook een goede keus te zijn want vanmiddag is hij om iets kleins al best flink over de rooie gegaan.

Ik doe trouwens hetzelfde normaal gesproken hoor, eerst even naar huis, een broodje eten en even tot zichzelf komen en daarna lekker spelen.

Thanx voor jullie antwoorden meiden.

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier vandaag beide kids afspraakjes gehad.chris ging speleen nick kreeg een speler. Chris is meteen na school meegegaan met zijn vriendinnetje en nicks vriendje met ons. Tond half vier heb ik chris opgehaald en vriendje van nick thuisgebracht. Dat was lang genoeg zo in het begin en zeker als meteen uit school meegegaan wordt. Met een vriendinnetje van Nick heb ik met moeder wel de afspraak als zij hier speelt dat ze hier bliljft tot moeder is afgewerkt, maar dat is meer omdat zij graag samen spelen, wij goed met elkaar op kunnen schieten en het anders ingewikkeld wordt voor haar oppas om het allemaal rond te krijgen..x..pfff snappen jullie t nog....maar dat gaat dus ook om een gein wat ik goed ken.

8. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik zou het niet zo erg vinden, maar ik heb dan ook een meisje wat energie heeft voor 10 en het makkelijk vol zou houden tot 5 uur/half 6. En mochten ze moe worden kijken ze een half uurtje televisie.

Het zou voor mij ook wel een beetje aan de context liggen. Heeft het jongetje al eerder bij jullie gespeeld, kunnen ze het goed met elkaar vinden enz. Hier zijn de vriendjes en vriendinnetjes van mijn dochter kind aan huis en er zijn hier eigenlijk altijd wel kinderen over de vloer. Dus nee, hier zou het niet perse een probleem zijn.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@pinguin: anders gewoon een keer op een middag laten spelen als ze 2x naar school gaan?
    Dan is het ineens niet zo lang... Ik vind de woensdagsmiddag sowieso altijd erg lang. Dan moet ik echt op stap als er iemandkomt spelen want dan redden ze het echt niet tot half 6
    Op lange dagen is dat veel minder een probleem en desnoods zet ik tegen 5-en nog even een dvd op met wat te drinken erbij tot het kindje wordt opgehaald.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.282
    113
    Volgens mij zocht hij eerder een oppas, dan dat zijn kind zelf wilde spelen.
    Ik vind dat sowieso veel te lang, een hele woensdagmiddag. Mijn zoontje spreekt ook regelmatig op woensdagmiddag af, maar dan is het altijd rond half 3 wel weer afgelopen, dus net iets meer dan 2 uur lang. Da's lang zat of soms net te kort, nou ja, dat houdt het leuk voor de volgende keer toch.

Deel Deze Pagina