hier geen continu rooster en eerlijk gezegd........ik moet er niet aan denken. en ik lijk wel de enige hier, zo de reacties te lezen..hahaha. toen mijn oudste in groep 1 zat, was 2x naar school op de dag echt te veel voor hem, nu mocht ik hem smiddags als ik het nodig vond gewoon thuis houden. zoiets is dus onmogelijk met een continu rooster. en ik kan merken dat mijn zoontje het heel fijn vind om tussen de middag zijn verhaal even kwijt te kunnen, wat te eten en even lekker met zijn broertje te spelen nog. echt even een relax "uurtje". en als ik zo de uren hier zie van het continu rooster, vind ik het behoorlijk wat uur nog, verbaasd met dat ze toch nog zo laat uit zijn. de schooltijden zijn nu 8:30-12:00 13:00-15:00 di en do 8:30-12:00 ma woe en vrij. het zou misschien bij de boven bouw ofzo prima kunnen maar als ik zo naar onze zoon, en de meeste kinderen uit de klas, denk ik dat je het kind er geen plezier mee doet. ongetwijfeld dat het voor ouders wel veel voordelen heeft. maar ik kijk liever naar het kind.
hihi dat was ook het eerste wat ik dacht. Dat heb ik bij de oudste ook gedaan toen ze in september begon. Het was toch wat veel, dus tot de herfstvakantie heb ik haar op donderdag tijdens de lunchpauze opgehaald. Daar hield ze het wel vol. ik moet toch even reageren hoor maar: Doen andere moeders die continuerooster fijn vinden dat níét dan? Het is gewoon rustig om op school te blijven. Rustig eten in de klas terwijl de juf voorleest, de andere keer zitten ze rustig te kletsen en soms staat ook moffel en piertje aan op het scherm. Daarna gaan ze nog een half uurtje buitenspelen. Geen gehaast om weer op tijd op school terug te zijn. En wat ik vroeger altijd had was dat ik graag ook nog wilde spelen thuis, maar daar was eigenlijk geen tijd voor (10 minuten heen 10 minuten terug) .Dus ja, dus uit het oogpunt van mijn kind, is het het beste.
Hier net zo het is 20 minuten lopen van school naar huis dan hebben we 15 min voor een broodje en dan weer 20 min lopen naar school. Wat heeft een kids dan aan rust nu is hij half 3 klaar met school en kan dan nog mee met een klasgenootje om te spelen. De woensdag en de vrijdag. Is hij om 12 uur klaar
Vind dit echt onzin. Bij mijn zoon op school ook continuerooster. Tot groep 4 eten ze in de klas met de juf en overblijfmoeder. Daarna kunnen ze nog half uur tot 3 kwartier buiten spelen. In mijn ogen veel beter voor een kind dan te haasten naar huis (meeste wonen nou eenmaal niet om de hoek), snel eten naar binnen proppen en dan weer weg naar school. Er zijn maar heel weinig kinderen op school die het niet leuk vinden om op school te eten.