Een cocker x stafford? Wat een combo, ik heb nu het beeld van een stafford voor me met lange cocker oren hahaha
ik wil de hond trouwens echt niet boven hebben. dat is voor ons als gezin en niet voor de hond. las ergens mee in bed meenemen maar dat ga ik dus nooit niet doen. mijn kinderen die kregen het wel voor elkaar maar ga nog liever even beneden bij haar zitten bij de bench dan dat ze boven komt ze gaat Luna heten en wordt volgende week officieel gechipt op naam. heb der wel zin in en net als met kinderen zul je af en toe denken pff waar ben ik aan begonnen maar het is iets voor het leven. we zijn niet allergies en we hebben een grote tuin waar ze kan rennen mocht ik een dagje ziek zijn en niet uit kunnen laten.
Het mooiste en beste is een pup na de kids krijgen ze een goede band, ik had al 2 cockers voor dat de kleine kwam, dit geeft af en toe de nodige stress want ze zijn geen kinderen gewend, ze kennen kinderen alleen van buiten die gillend wegrennen Heel veel succes met jullie nieuwe aanwinst en een hond boven in huis is iets wat aangeleerd is, ze mogen boven van mij maar niet slapen. Ze komen ook alleen boven als wij daar zijn bvb tijdens het douchen of badderen. Ik heb de honden ook betrokken bij het kamertje inrichten enzo maar dit vanwege dat de honden dus al eerder waren.
haha ja idd. moeder van de pups is niet eens lelijk voor een kruising van die 2 rassen . moeder en vader van de pups
Heel goed dat je de kids nu alvast wat bijbrengt over de hond. Ook voor wat betreft het eten zou ik de kids leren dat als de hond eet, zij niet in de buurt komen. Een hond moet rustig kunnen eten. Je hebt het over juni en wandelen in de bossen etc. Ik weet niet of je er van op de hoogte bent dat je met een pup nog maar kort mag wandelen? Voor iedere maand dat de pup oud is, geldt 5 minuten wandelen. Is de pup dus vier maanden, ga je telkens ongeveer max. 20 minuten op pad. (i.v.m. ED en HD, ontwikkeling van de botten en gewrichten) Zoals je dat voor je ziet met een dekentje op de bank, kan prima werken hoor. Zolang je er consequent in bent, moet het lukken. Zelf heb ik geen bench gebruikt, alleen maar een mand. Het gaat erom dat de hond een eigen, vertrouwd plekje heeft. Gefeliciteerd trouwens met jullie nieuwe huisgenoot! Hebben jullie al een naam bedacht?
Ohh ts adorable!!! (zeker de achterste!) Wij hebben zelf ook een Amstaff van 7 maanden nu. Daar ik eerst nooit een hond wilde, nooit maar dan ook nooit uhu. Je geduld wordt nogal eens op de proef gesteld, maar zou 'm voor geen goud meer willen missen! Wees aub consequent, trek 1 lijn samen met je partner wat de hond wel en niet mag. Je zult merken, vooral bij Amstaffs (eigenwijze dingen dat het zijn ) dat je zoooovaaak hetzelfde moet zeggen, nog eens, nog eens.. Maar het werpt zo zijn vruchten af! Bench is perfect als ZIJN plekje! Voorbeeld: hond is bij ons hele dag alleen thuis, in zijn bench. Is vanaf het begin niet anders geweest, hoe hartverscheurend ik het ook vond. Maar er is niets mis met de bench, is zijn veilige plekje, zijn thuis. Ook 's nachts gaat ie altijd in de bench. Heeft ie helemaal geen problemen mee. Zo'n groot kussen hebben wij wel van begin gehad, dan had ie ook lekker z'n plekje in de woonkamer bij ons. 's avonds besteden wij er gewoon extra aandacht aan.. Zo leuk een amstaff! Ga je veel plezier van hebben!
Leuk, een puppy!!! Maar ... 3/4 Stafford als eerste hond? Hoei, pittig! (ik vind moeder trouwens prachtig!). En hoe moet het met je rug als je geopereerd wordt? Een Stafford is echt megasterk. Ik heb een verrotte rug en twee grote honden. Nu lopen die vnl los, maar dan nog.
Wij hebben onze hond alleen de eerste week boven in de hal gezet in de bench en onze slaapkamerdeur open zodat hij toch niet helemaal alleen was. Daarna bench beneden in de hal gezet en was geen problemen meer mee. Hij is nooit bij ons op of in bed geweest, boven verdieping normaal gesproken ook niet, mits het traphekje beneden niet goed dichtzit en ik ben boven dan looptie me achterna haha. Luna mooie naam!! Veel plezier alvast! en je kids zijn al wat ouder dus het uitlaten wordt ook makkelijker Ik moet de ene aan de hand nemen en de ander reist nu nog gratis mee in mn buik haha.
Mijn buurman heeft aangeboden wat te helpen als mij. Partner er niet is. Hij heeft zelf een mooie hond (nou ja meer wolf want blaft niet maar huilt en lijkt op een wolf) dus eventueel wil hij haar uitlaten.
Er zit trouwens op 10 minuutjes fietsen afstand een leuk bos . Verder een leuke fietskar die ik niet meer gebruik voor de kinderen naar in het begin misschien wel handig om pup in te vervoeren .
succes met de aanschaf van je pup! Wij hebben een amerikaanse akita, die net een jaar is geworden. Aiko is mijn maatje en een grote vriend voor ons klein babydochtertje, maar man oh man...wat hebben wij moeten knokken om hem zo ver te krijgen waar ie nu is. Wat kost een hond Wat bedoel je daarmee? Alleen de aanschaf, of ook voeding, dierenartskosten, hondenbelasting en extra kosten als een bench, riem e.d? Met alleen de aanschaf ben je er nog niet. Voor Aiko hebben we destijds 850 euro betaald. LET WEL: voor dat geld kun je vrijwel geen hond van dat ras bij een erkende akitafokker kopen. Ik had het geluk dat mijn pup bij famillie van me geboren werd. Ik heb hem dus vanaf dag 1 gezien en wist waarvan ik hem vandaan had. -Daar kwamen nog dierenartskosten bij voor de entingen, en ontwormingstabletjes e.d -hondencursus -voeding. Ik ben altijd bereid om te bezuinigen, maar op voeding voor mijn dieren bezuinig ik niet. Aiko krijgt brokken van een goede kwaliteit en KVV. Let trouwens op als je brokken van bekende merken koopt als Eukunuba, pedigree e.d. Die zijn helemaal niet zo goed. Vaak zijn die brokken reteduur, en er zijn VEEL betere brokken voor minder geld. -Hondenbelasting -Activeren chip. Da's de duurte niet, maar zorg er wel voor dat je die hebt. Mocht je hond weglopen, is het veel gemakkelijker de eigenaar op te sporen. -Aiko hoefde geen mand. Die gek ligt veel lekkerder op de harde laminaat. Wel moest ie een bench. -En dan nog wat spulletjes als een riem, tuigje, wat lekkers zo nu en dan, eet en drinkbakjes, speelgoed en wat dekentjes voor in de bench Hoeveel tijd en aandacht moet je er minimaal aan kunnen besteden Dat verschilt nogal. Reken er in ieder geval op dat je de eerste tijd VEEL bezig zult zijn met de pup. Commando's leren, zindelijkheidstraining, puppycursus en zorgen dat ie de bank niet opvreet. Maarrrrrrrrrrrr...zorg er ook voor dat je pup af en toe zijn rust neemt. Vervende pupjes zijn vaak oververmoeide pupjes. Hier krijgt Aiko soms nu nog wel eens een time-out. Hij gaat dan de keuken in, hekje ervoor en na een paar minuutjes valt ie dan als een blok neer en komt er daarna weer lief uit. Hoeveel wandelen Niet te lang, maar wel vaak. Je kunt het beste de vijf minuten per maand per wandeling hanteren. Na het eten, drinken, slapen, spelen en de eerste paar weken ongeveer om de twee uur. Vaste medice kosten Ook dat verschilt per hond. In ieder geval de entingen. Die zijn ongeveer 60 euro bij onze dierenarts en dan komen er ook nog consultiekosten bij. Ontwormingstabletjes en anti-vlo pipetje Wat heb je nodig om te starten? Veel geduld. Mandje, eventueel bench, etens en drinkbakjes, goede riem, wat speelgoed en wat knaagdingetjes, beloningssnoepjes, eten