Deken ledikantje vs wiegje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door CreaLinda, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Wij hebben een wiegje en een ledikantje.
    Ik heb voor het ledikant een gewone deken gekocht (dus waar geen dekbedovertrek omheen moet, weet niet of daar verschil in zit).

    Kan dat ook in de wieg, of heb ik daarvoor een kleinere variant nodig?

    Linda
     
  2. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    wij hadden een kleinere variant. Vind de dekens al zo groot en dan wordt het helemaal zo'n prop onder het matrasje.
    Maar je kan het altijd even proberen met de deken die je nu hebt. Vind je het niets, dan kun je voor een kleinere deken kiezen.
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb in de wieg een kleinere variant, een wiegdeken van Prenatal.
     
  4. greetje82

    greetje82 Bekend lid

    11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik heb 2 dekens voor het ledikant en 2 voor de wieg,gebruik de wiegdekens trouwens ook voor de kinderwagen.
     
  5. marjan77

    marjan77 Bekend lid

    wij hebben voor de wieg een wiegdeken van prenatal. om daar het ledikantdekentje voor te gebruiken vond ik toch wat te groot.
    voor het ledikant hebben we een duodeken die je met klitteband aan elkaar kan maken. net als je eiegen seizoenendekbed zeg maar. er kan gewoon een dekbedhoesje omheen.
    voor het wiegje hebben we een een alkentje onder het dekentje.
    kraamzorg is vorige week langs geweest en het was allemaal prima!
     
  6. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Wij hebben 1 wiegdeken en 1 ledikantdeken gekocht.
    De eerste maanden slaapt de kleine bij ons op de slaapkamer is zijn wiegje. We gaan in principe een wiegdeken en wieglaken gebruiken.

    Mocht het erg koud worden in de winter, dan gebruiken we de ledikantdeken in het wiegje, maar dan dubbelgevouwen.
    En als de kleine te groot is voor de wieg, dan is het alweer winter geweest en is 1 ledikantdeken wel voldoende denk ik.

    Groetjes Saskia
     

Deel Deze Pagina