Voor -en nadelen van een moederfiets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb 2 jaar geleden via het fietsplan een nieuwe fiets gekocht. Ik heb er een bobine kinderzitje op laten zetten en pas een buggy drager met buggy, en ik fiets prima. Oké iets minder ruimte met op en af stappen, maar ik kan met mijn voeten bij de grond. Geen probleem dus. Ik mis in iedergeval geen moederfiets.

2. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Ik had vorig jaar hetzelfde dillema. Mijn fiets was nog prima, pas 2 jaar oud en vond het eigenlijk veel geld om een moederfiets aan te schaffen. Ik heb uiteindelijk een bobike fietszitje op mn eigen fiets laten plaatsen. Het op en af stappen was echt heel lastig dus uiteindelijk mn zadel zo laag gezet dat ik eerst kon gaan zitten en dan wegfietsen en ook met stoppen dus eerst mn voeten op de grond zetten. Vorig jaar zomer (ben een mooi weer fietser:p) was mn dochter nog erg jong dus fietsten we nog geen verre afstanden.
    In het najaar gingen we af en toe wat verder en merkte ik wel dat ik last van mn knieeen kreeg door de lage zadelstand.
    In februari was ik voor iets heel anders in de halfords en toen zag ik daar ineens een moederstuur!!! Past op elke fiets. Gelijk gekocht en ik fiets weer heerlijk. Heb lekker mn eigen fiets op normale hoogte en toch die extra ruimte tussen stuur en zadel waardoor ik makkelijk op en af kan stappen!

3. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik heb de montego liberty, deze is goedkoper dan de sparta of gazelle. Echt een mooie fiets. Hij is wel zwaar, maar ik vind dat juist fijn omdat ik het gevoel heb dat ik juist stabiel ben dan. Ik kan met gemak boodschappen doen met de fietstassen achterop.

Ik heb alleen gisteren een buggy gekocht en een buggydrager (mee) maar dat vind ik nogal wat. Ik heb het geprobeerd, maar pfff ik weet niet hoe ik alles erop krijg en dan ook nog mijn kind erop. Hoe doen jullie dat? Dan vind ik de boel wel erg zwaar worden. ik heb mijn kind nog voorop de fiets. Hoe zwaar is jullie buggy dan? Ik heb de Koelstra Simba. Volgens mij ongeveer 6 a 7 kilo. Maar ik krijg hem er bijna niet op. EN daarna of daarvoor mijn kind. Ik heb een dubbele standaard maar dat houdt hij niet.

4. misa

misa Niet meer actief

Ik heb ook over eem moederstuur gedacht, maar ik vind ze ten eerste erg lelijk... Maar misschien zou je wel een mooier moederstuur kunnen kopen, dat weet ik niet. Maar ik kan bij deze fiets alleen met de tenen bij de grond. Vind ik niet fijn met een zitje(s) straks. Dus ik denk dat ik toch echt voor een mamafiets ga. Ik denk dat je mij een te grote fiets hebben verkocht de vorige keer. Maar ja...

5. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    hier ook een mambo, maar mijn schoonouders hebben een fietswinkel, dus daar kon ik makkelijk wat mee regelen. Overigens was een anders fiets hier echt noodzaak, want die oude was echt niet veilig meer om twee kinderen mee te vervoeren. Vind het een lekkere fiets, maar trapt idd wel zwaar. Tegen de tijd dat alle kinderen hier zelf fietsen, ruil ik hem lekker in tegen een gewone. Zolang we in de kleine kinderen zitten vind ik die stevigheid wel lekker.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Voor zo ver ik weet mag je daar ook geen kinderzitje aanhangen, juist omdat ze er niet op berekend zijn.
    Op de fiets van mijn man zit ook een waarschuwings sticker en bij mij is het destijds met de aankoop ook verteld.

7. miss mimi

miss mimi Actief lid

12 sep 2007
    222
    0
    0
    ik heb een exodus (primera of privera weet niet meer precies het model)
    maar dit is geen moederfiets maar heeft wel zo'n breed stuur en een lage instap.ik heb er een dubbele standaard onder laten zetten en nu is het dus net een moederfiets alleen het stuur kan ik niet op slot zetten maar ja dat vind ik niet erg.

hij koste me nieuw 200 euro niet duur toch???

google anders even het is echt een hele mooie fiets voor weinig.

Deel Deze Pagina