Iemand nog leuks tips wat ik kan doen (ook bij slecht weer) mst mijn bijna kleuter en baby? Ik heb een auto maar ik zoek vooral tips om dingen thuis te doen. Ben inspiratieloos de laatste tijd! Oh en ik ben chronisch moe door gebroken nachten dus het liefst iets niet heel actiefs voor mij😁 Alvast bedankt!
Balorig! Verder kun je toch alles doen? Naar het bos, dierentuin, Efteling, kinderboerderij, speeltuin, naar de bieb..
En thuis knutselen (Pinterest voor herfst ideeën), lekker lang in bad, spelen met de blokken, boekjes voorlezen. Etc
Juist als je heel moe bent is buitenlucht zo lekker! Slaapt je baby in een beetje in de kinderwagen? Tips voor binnen en buiten waarbij je niet veel hoeft te rennen: Kastanjes zoeken en andere herfstdingen en daarna een herfsttafel met herfstknutsels maken. Voetballen en jij bent de keeper Jij doet bellenblazen en je zoontje maakt ze kapot (was hier lange tijd favoriet ivm bekkenklachten) Naar de bibliotheek en daarna alle boekjes thuis lezen. Leen een boek over kleuteryoga en ga samen oefeningen doen. Samen koekjes bakken Samen een moeilijke puzzel maken Samen van grote kartonnen dozen een huis maken
's Ochtends samen brooddeeg maken (bloem, zout en water) om mee te kleien en 's middags als het in de oven is geweest de figuurtjes verven.
Naast de al genoemde tips, heb ik er misschien nog eentje, maar voor buitenshuis: Nu komen er steeds meer kerstshows in de tuincentra. Wij bezoeken dan regelmatig een tuincentrum (sommige hebben ook een speelgedeelte). We gaan naar de dieren kijken, de kerstlichtjes en andere mooie versieringen. Vaak is er ook zo'n kerstdorp met een treintje. Wanneer er een speelhoek is, blijven we nog wat langer. Inclusief de autorit zijn we er dan mooi een uurtje of anderhalf even uit. Toen onze kinderen kleiner waren zette ik de oudste in het zitje van het winkelwagentje en de maxicosi in de winkelwagen, of baby in de buikdrager. Goed te doen
Kleien Koekjes bakken Herfsttafel maken Kastanjes/eikels/blaadjes zoeken en daarmee knutselen Spinnenwebben van kastanjes, cocktailprikkers en wol maken Spelletjes doen (memory, kwartet oid) Kleuren Verven Puzzelen Boekjes voorlezen
Bedankt! Het is de bieb én de kapper geworden. Zoon slaapt wel goed in maxi cosi of draagdoek gelukkig
Zoutdeeg. Eerst leuke dingen kleien en na het afbakken: verven. Wat ik weleens deed, was dingen maken van zoutdeeg die in mijn dochters winkeltje verkocht konden worden. Verven Naar de bibliotheek & daarna lekker voorlezen Iets met strijkkralen maken (je hebt maxi kralen; die zijn een maatje groter) Of strijkkralen in de oven (in koekvormpjes) Een tekening maken voor opa/oma/vriend/vriendin/oom/tante/etc. en dan samen gaan posten. Filmmiddag. Eerst een leuke, lange film uitkijken. Daarna samen kijken met iets lekkers erbij.
Wat ik ook weleens gedaan heb: uit een kartonnen doos (van de supermarkt) een vorm geknipt (bijvoorbeeld een hart) en dan helemaal met stickers vol laten plakken. Gaatje erin, touwtje erdoor en ophangen. Tentje bouwen onder tafel of onder de trap. En dan samen iets drinken en wat lekkers snoepen in het hutje. Kleien Een kleurplaat met grote vlakken: de vlakken niet inkleuren, maar met kleine lapjes stof beplakken. Met wc-rollen knutselen. Je kunt een kat maken, een paddestoel of een uil.