Als ik op internet op zoek ga naar een boxkleed kom ik vaak ook een boxmatras tegen. Is het de bedoeling dat je deze onder het boxkleed legt of is een boxkleed alleen voldoende? *waar je je al niet druk over kan maken *
Ik heb een box via marktplaats gekocht, inclusief boxkleed en zo'n plastic boxmatrasje. Toch niet gek, want sommige boxkleden zijn wel erg dun, dan is een extra laagje wel fijn, anders ligt het wel heel erg hard. Maar je hebt ook dikkere boxkleden, waarbij het niet nodig is om er wat onder te leggen. (tsja, en dus kun je nog steeds alle kanten op )
Ik heb hele dikke zachte boxkleden gekocht en doe er dus geen boxmatras onder. Ik laat de kleine niet slapen of uren liggen in de box. Dus die boxkleden zijn prima. Als jij het prettig vind kun je wel zo'n boxmatras kopen maar het is niet nodig hoor.
Ik heb alleen gewone boxkleden gehad. En er lag maar eentje tegelijk in.. Een zachte ondergrond (2 boxkleden, of zo'n matras), kan wel fijn zijn in het begin, als ze er soms in slapen (deed ons jochie niet). Maar als ze wat ouder worden bemoeilijkt het wel de ontwikkeling. Rollen gaat veel makkelijker vanaf een wat hardere ondergrond. Dus vandaar dat wij het bij 1 boxkleed hebben gehouden..
Dit is mijn ervaring ook. Ik heb er wel 2. 1 in de box en 1 in de was (ze spuugt ze regelmatig haar kleed onder)
Dan gaan we dus gewoon op zoek naar een redelijk dik boxkleed en laten we dat matrasje voor wat het is. Daar kunnen we weer wat anders voor kopen
Wij verkopen die boxmatrassen bij ons in de winkel voor onze Belgische klanten. daar is het heel normaal en wordt de box veelal gebruikt als slaapplaats overdag, vaak in combinatie met een sluiertje en boxbekleding. (In belgie hebben ze wat andere regels als hier) Ik zelf heb een boxzeil en daarop een boxkleed. het boxzeil geeft wat extra comfort omdat je een boxzeil vaak toch nodig hebt. Als het kindje zich gaat optrekken en stappen en kruipen enz dan is een boxkleed niet meer zo handig omdat dat niet op zijn plaats blijft liggen. Het zeil zorgt voor anti-slip.
Als je boxkleed dik genoeg is, hoef je echt geen boxmatras of plastic boxkleed eronder te doen hoor! Doen wat jij denkt dat goed is!
Ik kreeg i.v.m. afplatten van het hoofdje wel het advies er iets onder te leggen ookal is mijn boxkleed vrij dik. Heb er nu een opgevouwen deken onder liggen.. en ze slaapt nooit in de box, maar ligt er wel regelmatig in