Betrouwbare websites over voeding

Discussie in 'De lounge' gestart door mevrouwtje, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar betrouwbare websites over voeding, over het effect van voeding op je lichaam bij ziekte.
    Google geeft heel veel resultaten natuurlijk maar of die ook betrouwbaar zijn?

Zijn er gerichte sites voor? Beetje zoals thuisarts.nl? Maar dan over voeding?

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.382
    21.759
    113
    Voedingscentrum? Al zijn de meningen daar natuurlijk ook over verdeeld, of dat betrouwbaar is. :)

3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou ook denken voedingscentrum. Als basis dan. Maar het is net als met alternatieve geneeswijzen, niet iedereen vindt regulier goed genoeg.

4. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik zoek vooral info over de toevoegingen in voeding, de e nummers bijvoorbeeld welk effect dat kan hebben. Maar of dat wetenschappelijk is..? Geen idee

5. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Ligt er een beetje aan waarvoor, als het over vruchttbaarheid gaat bv dan fit for fertillity.

Sowieso word daar veel uitgelegd over radicalen, e-nummers en het opnemen ervan.

Zelf ben ik zelf gaan proberen, in eerste instantie op basis van onze ADHD. Wij zijn veel meer vers gaan eten en dat helpt echt qua concentratie e.d.

Het lastige met voeding is, dat je eigenlijk, en ik vind iedereen, een uitgebreid bloed onderzoek moet doen. Mensen zijn zich vaak niet bewust, wat het met je doet maar ook wat je intoleranties zijn. Zo zijn er mensen die B12 of foliumzuur niet om kunnen zetten of verwerken. Uiteraard mensen die niet weten of ze gluten of lactose intolerant zijn. Of slecht tegen magnesium kunnen bijvoorbeeld.

Een goede multi slikken of omega's is ook belangrijk maar helaas zitten in multi's soms stoffen die niet iedereen kan verwerken.

Als je dan weer kijkt op basis van diabetici, daar valt ook enorm veel te halen met betrekking tot het verwerken en omzetten van suikers e.d. Via glycemische index.

Wil je afvallen, dan zul je je lichaamsbehoefte moeten weten. Je voeding balanceren tussen eiwitten vetten en koolhydraten.

mevrouwtje vindt dit leuk.
  6. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad, het is enorm ingewikkeld merk ik vandaar opzoek naar een goede site hiervoor

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Dan is gerichter zoeken de beste oplossing maar wat zoek je precies? Wil je zelf aan je gezondheid werken? Of is het naar aanleiding van ziekte? Wil je sporten..

8. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik wil aan mijn gezondheid werken en gezonder eten met het hele gezin.
    We zijn begonnen met veel meer vers en minder kant en klare sausmixen. Al jaren geleden maar ik wil nu graag een stapje verder

9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Voor recepten zou ik dan onderstaand proberen, zij heeft ook week menu's maar je moet wel echt committed zijn (Amerikaans):

Skinnytaste - Delicious Healthy Recipes Made with Real Food

Deze sites gaan meer in op macro/micronutrienten:

Voedingsstoffen | Gezond Leven
    Welke verhouding van macronutriënten past bij mij? - FIT.nl

Onderstaand legt meer uit over lichaamstypes. Let wel, niet iedereen is hetzelfde en het is globaal opgedeeld in 3 catagorieen.

Dit zegt jouw lichaamstype over hoe je kilo's kwijt kunt raken | Libelle

Hoop dat je hier wat mee kunt :)

Deel Deze Pagina