voor en nadelen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Daphne1980, 29 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Misschien zit ik hier wel helemaal fout, maar gooi deze vraag hier toch maar neer:

    Kun je mij vertellen wat je mist nu je ouder bent geworden? Wat zijn, naast de honderden voordelen, de nadelen van het ouderschap?

    Ik ben er gewoon benieuwd naar.
    Ik kan me wel wat dingen in mijn hoofd halen, maar zou toch van de moeders (en vaders) willen weten wat er gaat veranderen (in je levensstijl). Wat moet je laten, wat je stiekem eigenlijk niet wilt laten of waarvan je het juist helemaal niet erg vindt.

    Alvast bedankt voor de antwoorden!

    Liefs,

    Daphne
     
  2. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Ik mis helemaal niets! Ik denk dat ik wat gemist heb voordat Jake er was! Hahaha!

    Begrijp je vraag wel, maar het is een keuze die je maakt. Het hangt er ook vanaf in hoeverre je bijvoorbeeld nu je leven indeelt en hoe je wilt leven als de kleine er is... het is een ommezwaai maar als je het graag wilt heb je het er graag voor over...
    Je kunt in ieder geval niet meer 'even' je jas aan trekken en naar buiten rennen om nog even voor sluitingstijd boter te gaan halen bij de supermarkt...

    Voor een vriendin van mij is heel veel verandert. Die ging veel stappen en dat kan nu niet meer omdat ze ook niemand heeft die op kan passen... Ik daarentegen kan gelukkig overal naar toe met of zonder Jake, want als hij niet mee gaat dan kan hij naar oma!

    Dus het hangt van diverse factoren af.

    Maar ik vind het absoluut een verrijking van je leven en had dit voor geen goud willen missen. Ik vind het zelfs geweldig om de kans te krijgen om een wezentje op aarde te kunnen zetten en te mogen opvoeden!

    Groetjes,
    Jade
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik sluit me helemaal bij Jade aan.
    (Af en toe zou ik nog wel graag eens wat langer willen blijven slapen/liggen.)
    Je moet alleen je leventje wat meer plannen. (Vooruitdenken ivm voedingen)
     
  4. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ben het helemaal met beide dames eens [​IMG]


    groetjes bianca
     
  5. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    ...oh ja, en natuurlijk hangt het er vanaf wat voor kindje je hebt...is het een makkelijk kindje of heeft hij/zij juist veel aandacht nodig...
     
  6. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Bedankt voor de berichtjes!

    Ik zou mijn keuze om een kindje te willen niet daaraan overlaten hoor, als jullie dat maar begrijpen! :)

    Ik kreeg die moedergevoelens en heb niet 1 seconde eraan gedacht, nou laat ik het maar niet willen want dan kan ik niet meer dit of dat.

    Sommige mensen om me heen zeggen dan ook, weet wel wat de consequenties zijn. Maar ik denk dan, weet je wat je er allemaal voor krijgt! Zo zie ik het in ieder geval!

    Genieten jullie maar lekker van jullie kindje(s), ik mag hoop ik ook over een of twee jaar van mijn kindje gaan genieten!

    Liefs,

    Daphne
     
  7. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Sja, naast alle leuke dingen, moet je inderdaad ook een aantal dingen laten.
    - Je kunt bijvoorbeeld niet meer zomaar de deur uit voor een boodschap, want wie let er op je kindje?
    - spontaan op bezoek bij een vriendin, wie is er bij je kindje?
    - winkelen, gaat de kleine mee of heb je oppas?
    - uitslapen na een feestje, daar trekt je kindje zich niets van aan.
    - klussen in huis zoals timmeren, boren, breken etc... daar kun je geen baby bij hebben.
    - sporten, wanneer doe je dat dan?

    Voor de meeste dingen van het bovenstaande kun je vast wel een oplossing bedenken, maar je moet het wel allemaal regelen.
    Wat weer wel een groot voordeel is, is dat je gedwongen een regelmatig leven krijgt en dat is voor de meeste mensen wel goed.

    Succes met het kluswerk in huis en ik hoop voor je dat de andere klus ook wil vlotten ;)
    Groetjes van Kiki
     

Deel Deze Pagina