Hoi allemaal, Ik ben morgen 21 weken zwanger en gisteren vond ik een slijmpropje in mijn onderbroek. 'Helder' van kleur (geen bloed) en ongeveer zo groot als de nagel van mijn pink. Ik heb er helemaal niks van gevoeld. Heeft iemand van jullie dat ook gehad? Ik heb sinds dit weekend harde buiken maar n keer of 2,3 gehad. Met als kanttekening dat ik het heel druk heb gehad de afgelopen 2 weken en dit weekend pas mijn rust goed nam. Ik was ook niks aan het doen toen ik de harde buik kreeg. Was net wakker. Soms heb ik wel half-harde buiken. Niet heel zacht maar ook niet heel hard. Wie kan mij iets hierover vertellen?
Gebeurd weleens vaker dat je een stukje van je slijmprop verliest. Dit is niet erg en groeit wel weer aan. Harde buiken is een teken dat je rustiger aan moet doen, maar hoort ook bij de zwangerschap. Van een te volle blaas kun je al een harde buik krijgen
Bij mijn vorige zwangerschap. Ben ik een deel van de slijmprop verloren. Ik dacht toen ook van verdorie. Maar tijdens de bevalling verloor in de rest en toen moest ik lachen, want dat kleine slijmpropje wat ik eerder was verloren stelde niets voor met de slijmprop die er dus uiteindelijk nog zat. Harde buiken heb ik ook vaak op het werk, gewoon een teken van een stapje minder hard lopen. Of snachts wordt ik er weleens wakker van door een volle blaas.
Dank je wel! Heel lief dat je reageert!! Had jij dat bij je vorige zwangerschap ook zo vroeg in de zwangerschap?