Heee meiden! Gisteren heb ik een cb 'kruis' zwangerschapstest gedaan. Ik meende heeeel vaag iets te zien. (heb foto ook gepost in zw en ov test forum) Heb gisteren ook kv 2 v 5 gedaan, zag ik volgens mij niks. Vanochtend weer getest met cb 'kruis'. Twijfelde weer maar een tijd later (wel buiten de afleestijd dus) zag ik echt een vaag streepje. (een kruis dus, het dwarsstreepje was heel duidelijk, het verticale streepje was heel vaag) De vrouw van de apotheek zag het ook. Omdat ik er gek van werd heb ik nog een test gedaan (ja ik weet het, ben echt erg hihi ), ditmaal cb Digi (zonder week-indicator, 3 in een pak) Nu komt het vreemde: er stond "niet zwanger" maar toen ik de teststrip bekeek, zag ik toch echt een 2e streepje! Hebben jullie ervaring met cb? Geeft deze altijd 2 streepjes, of alleen als je zwanger bent? Moet ik alleen naar het "niet zwanger" kijken of kan het zijn dat het hcg nog te weinig is voor "zwanger" maar wel net genoeg voor een vaag streepje? Kan het zijn dat je vaker vals positief test? Het is een heel verhaal geworden, sorry , snappen jullie het nog?? Ik wacht met smart op jullie antwoorden! Liefs .
Ik heb er geen ervaring mee maar lees regelmatig dat je NIET naar de streepjes moet kijken bij een CB digitaal. Weet wel dat deze test vaak meer HCG nodig heeft dan een kv2v5. Misschien over 2 dagen nog eens testen?
Volgens mij geeft de CB digital zonder indicator altijd een tweede streepje. Nou heb ik met deze test alleen 'zwanger' getest en weet ik niet wat je ziet in het geval van 'niet zwanger'. Bij het eruit halen zaten er bij mij echt twee knal blauwe streepjes! Op een gewone streepjes-test van etos had ik toen en vrij licht streepje. Hoop dat je hier wat aan hebt. Het kan zijn dat het HCG nog net niet hoog genoeg was, geloof dat deze test redelijk wat HCG nodig heeft. Deze test zou ik persoonlijk dan ook echt niet voor NOD doen. Mijn gynaecoloog zei dat deze test meestal zwanger aangeeft bij 4week en 1dag.
Volgens mij staat in de gebruiksaanwijzing dat je niet naar de streepjes moet kijken want dat zegt namelijk niets. Helaas...
Deze geeft altijd 2 streepjes, hier heb ik me ook al eerder helemaal lekker mee gemaakt. Maar was toch echt niet zwanger en werd helaas gewoon ongesteld.
staat ook in de beschrijving dat je de test niet uit elkaar moet halen en dus niet naar de streepjes moet kijken. maar het maakt het allemaal niet minder frustrerend, al die vage lijntjes en streepjes... nee dat is niet leuk probeer over een paar dagen nog eens te testen (als je dan nog niet ongesteld bent). HCG verdubbeld snel en dan zou je toch eerdaags wel een duidelijke(re) test moeten hebben.
Ik kan ook beamen dat CB digital altijd streepjes laat zien op het patroon, ook als je echt niet zwanger bent. Ik ben er inmiddels wel achter dat streepjes donkerder worden als je wel zwanger bent, maar dat is logisch, want het apparaat moet het streepje lezen wat op de patroon verschijnt. Ik had licht positieve kruidvat testjes vorige week, maar de CB digital gaf 'niet zwanger aan'. Ik meen dat hij minstens 50 mIU/ml nodig heeft. Dus als je kruidvat testjes echt knallen, zou ik pas een CB digital eraan wagen.
Nou bij mijn eerste test stonden en twee streepjes...eentje lichter...en niet zwanger.. 3 dagen later stond er wel zwanger en ook de streepjes waren wat duidelijker....dus ja verschil was er wel..maar ook staan er gewoon standaard streepjes...dus je weet nog niks!
@jacky de testen met zwanger of niet zwanger haal je niet uit elkar om de streepjes te zien. Er moet een test ingeschoven worden en daarna weer eruit gehaald om een tweede test te doen vandaar dat je de streepjes gewoon kan zien Maar goed idd je ziet helaas altijd twee streepjes. moet zeggen dat er bij mij geen verschil in dikte was toen ik een nega test had en later een posi test. maar is wel logisch idee dat ze idd donkerder worden. Even afwachten denk ik. en over een paar dagen weer met kv testen
Hoi, Ik wil ook even reageren. Er staan niet altijd 2 streepjes op, bij mij stond er niet zwanger met 2 hele duidelijke streepjes terwijl ik wel zwanger was. Is uiteindelijk wel misgegaan, maar 2 weken eerder teste ik niet zwanger met maar 1 streep. Ik vind CB testen persoonlijk niet fijn, omdat hij bij mij telkens niet klopte. groetjes
En daarom mag je bij die digitale testen niet naar de streepjes kijken. Staat duidelijk in de beschrijving maar wij willen ondanks dat streepjes zien en dat terwijl er zwanger /niet zwanger op staat.
ik heb ook een keer getest met zon staafje van n digitale test en die had ook 2 streepjes en ik was echt zwanger
Het is denk ik heel normaal dat je daarheen gaat kijken...kom op we zijn allemaal hetzelfde hierin... Maar had je nog getest?