hallo mama's mijn zoontje in nu bijna 5 maanden en heeft al 2x erge nierbekkenonsteking gehad nu krijgt hij in maart een mictiecystogram omdat er bijna zeker sprake is van reflux aan zijn nieren ze gaan dan met een catheter naar binnen en spuiten contrastvloeistof in zijn blaas en kijken dan of dit netjes in zijn blaas blijft of dat het omhoog naar zijn nieren gaat ( de reflux ). Zijn er mama's die hier ervaring mee hebben en deed het catheter inbrengen bij jou baby/kindje erg zeer ik ben zo bang dat hij veel pijn krijgt alvast bedankt voor eventuele reacties..
Hoi hoi,onze meid was 3,5 week oud en toen heeft ze ook zoiets gehad ik vond het heel moeilijk om er bij te zijn want ze was vreselijk aan het huilen en mijn man zat in de wachtkamer en hoorde haar luid en duidelijk..maar ze heeft daarna nog 2x een catheter gehad voor 24 uur en daar gaf ze geen kik bij en de laatste keer was ze 6 maand..ik hoop dat jullie kleine er niet veel last van heeft veel sterkte voor straks ..
Hoihoi, Onze kleine meid was zo'n 3 maanden toen er een mictiecystogram werd gemaakt, katheter inbrengen was eigenlijk zo gepiept. Bij haar werkt 1 nier helemaal niet, en nu wordt haar bloeddruk in de gaten gehouden. Wordt deze te hoog, dan krijgt ze OF medicatie OF een operatie om de niet-werkende nier eruit te halen. In ieder geval sterkte ermee!
onze dochter heeft twee weken geleden dit onderzoek gehad. Ze huilde wel maar niet echt dat ze het uitschreeuwde.