voor het eerst een ovulatietest gebruiken

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door eikie79, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Hallo allemaal

Heb al e.e.a. zitten lezen, maar even voor mijn duidelijkheid.
    '
    Ik begrijp dat er langzaam een streepje verschijnt, elke dag wat donkerder voor je eisprong.

Wat is donker genoeg om te weten dat je je eisprong heb? is dat gewoon als hij echt duidelijk zichtbaar is net als het controle streepje?

Dat duurt dan 1 of 2 dagen?

Maakt het nog uit wanneer je de test doet? lees op internet het beste rond 12u middag. Maar ja, op je werk is wel lastig. Hoe doen jullie dat? smorgens of savonds?

Ik hoop zo dat het raak is deze maand. Maar omdat ik de 17e nov mijn koperspiraal heb laten verwijderen en deze maand een cyclus had van 47! heb ik geen flauw idee waar ik aan toe ben. daarvoor altijd netjes 26 dagen...
    Vanaf wanneer moet ik gaan testen? 10 dagen na 1e dag menstruatie ofzo?

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hoi meis,

Je hebt je ei gevonden als je teststreep net zo donker/donkerder is als de controle streep.

Ik doe mijn ovu in mn koffiepauze, tussen 15.00-16.00, vaak houden wij om en om pauze, dus niemand die er last van heeft ;)

Hier een handig linkje om te kijken wanneer je kan starten;
    Sensitest ovulatie-calculator. Ovulatie berekenen. Eisprong berekenen. Wanneer kan ik zwanger worden | Sensitest
    1 nadeel, je weet alleen niet wanneer je ei nu is, die 47 dagen kunnen ook een eenmalige uitschieter geweest zijn. Ik zou vanaf dag 10 starten.

Deel Deze Pagina