Heel veel bloedverlies en buikpijn door koperspiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door vruchtje24, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

Ik heb nu ongeveer 3 maanden een koperspiraaltje en mijn menstruaties zijn verschrikkelijk. Ik verlies belachelijk veel bloed en heb hele erg krampen. Voorheen had ik dit nooit, dus zou dit door het spiraaltje komen?

Wij zijn 3 jaar bezig geweest voor ons zoontje en wil gewoon niet meer hormonen in mijn lichaam zoals pil etc., dus vandaar dat ik dacht aan koperspiraal. Maar als dit zo blijft laat ik hem verwijderen:x

Wie ook hier ervaringen mee?

gr vruchtje

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb hier geen ervaring mee maar als ik jou was zal ik ff je gyneacoloog bellen ....

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb ook een koperspiraal.

Ik heb er bewust voor gekozen omdat ik geen hormonen wilde...wat mijn huisarts er expliciet bij heeft gezegd is dat je erger ongesteld kan worden.

Dus idd meer bloedverlies en ergere krampen.

Ze heeft dit geloof bij elk bezoek gezegd...eerst bij het gesprek wat ik had om voorgelicht te worden over het verschil tussen mirena en koper.
    Daarna bij het plaatsen...en vorige week bij de controle ook.

Nou ben ik normaal echt niet erg ongesteld en krampen heb ik haast nooit...en nu ben ik 1 dagje langer ongesteld (nu 5 ipv 4) En heb ik wat krampjes gehad...

Maar ze heeft er dus wel degelijk voor gewaarschuwd!

Het kan dus!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb ook jarenlang koperspiraaltjes gehad en de eerste tijd waren mijn menstruaties inderdaad heftiger. Daarna trok het bij en was er geen verschil meer. Ook ik werd er vantevoren door mijn gynaecoloog gewaarschuwd, maar bij jou is het wel erg extreem. Mijn eerste spiraaltje is verzakt en daarvan kreeg ik ook ontzettende krampen. Ik weet niet wanneer je spiraalcontrole hebt gehad, maar ik zou je gyn bellen voor een controle-echo. Met name der eerste maanden is de kans op verzakking van het spiraal het grootst.

Ik ken wel vrouwen die hun spiraal hebben moeten verwijderen, ook al zat de spiraal goed, omdat ze teveel pijn bleven houden. Dan valt er helaas weinig aan te doen, behalve verwijderen.

Succes ermee!

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dat zijn idd geloof ik bekende bijwerkingen van een koperspiraal, ik wilde eerst van de pil (die hormonen uit mijn lijf) maar omdat een koperspiraaltje zulke vervelende bijwerkingen kan geven heb ik dat toch maar niet gedaan. Ik heb dit gelezen en dit is ook door mijn arts verteld. Ik hoop dat je een goede oplossing vind zodat je niet terug aan de pil hoeft.

6. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de hoop opgegeven na 3 maand. Ik heb nl erg veel last van mijn spiraaltje gehad. Vreselijke krampen en heel veel bloedingen!
    Niet alleen tijdens mijn ongi maar ook tussendoor, (en ook altijd na de sex) Ik had echt het gevoel dat het spiraaltje gewoon niet goed zat. Ik heb toendertijd voor een koperspiraal gekozen omdat ik geen enkele pil kan verdragen. Eerst verschillende pillen geprobeerd, waaronder ook een 3-fasen pil. Maar ik bleef maar beroerd en moest iedere dag overgeven. Daarna de nuvaring maar geprobeerd, omdat die weinig hormonen afgeeft en precies op de goede plek zit. Sindsdien nooit geen problemen meer gehad.

7. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ik heb ook 2,5 jaar een koperspiraaltje gehad. Ik bleef last houden van extreme menstruatie (bij de 3de dag was een supertampon én maandverband nog niet genoeg voor 3 uurtjes). Ik had toen niet echt een andere keuze, omdat ik van 5 verschillende pilsoorten doorbraakbloedingen kreeg. Toen adviseerde de ha mij een koperspiraaltje, maar na de pijn van het plaatsen durfte ik 'm niet zomaar weer te laten verwijderen. Ik heb 'm nu iets langer dan een half jaar geleden laten verwijderen, wat een verademing! Het leek wel alsof ik 'm onbewust de heletijd voelde zitten, want het voelde veel beter toen hij eruit was.
    Mijn ervaring is dus, dat de extreme mentruatiekrampen en hoeveelheid er met de tijd niet minder op wordt.
    Ik heb mijn spiraaltje laten verwijderen, omdat wij graag een kindje wilde. Ik heb dus verder geen ervaring met een ander soort spiraaltje. En, ik weet niet of het door het koperspiraaltje komt, of omdat wij gewoon heel erg geluk hadden, maar bij ons was het in een keer raak.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt voor jullie reacties meiden. Ik wacht nog 1 menstruatie af en als het dan weer zo erg is laat ik hem verwijderen. Ook ik heb trouwens af en toe wel eens een tussentijdse bloeding wat ook erg vervelend is en ik voorheen nooit had. Even volgende ronde afwachten dus

Deel Deze Pagina