zetpil gegeven maar 2 minuten later volle luier, nieuwe zetpil geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shaylen, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn meisje heeft 39 koorts, ik heb haar een zetpil gegeven maar ze heeft 2 minuten na het inbrengen gepoept, is die zetpil er dan ook uit? of lost dat heel snel op?
    ik wil graag weten of ik een nieuwe moet geven namelijk want ze voelt zich zo rot en straks is die zetpil er weer uit.
    ik wil haar ook niet dubbel geven, ik weet namelijk niet of dat kwaad kan dus dat risico wil ik niet nemen.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zover ik weet lost het heel snel op. Hoeveel het lichaam opgenomen heeft, zul je echt niet weten. Soms kun je de zetpil nog duidelijk in de luier zien. Maar ik geloof dat ik toch geen nieuwe zou geven. Je weet gewoon niet wat je kindje nu binnen heeft gekregen.
    Ik zou misschien wel wat eerder weer de nieuwe geven. Ik weet niet hoeveel uur er tussen moet zitten maar zou het 8 uur zijn, dan zou ik er 6 van maken denk ik, als je tenminste ziet dat ze zich echt beroerd blijft voelen. De koorts zelf kan op zich geen kwaad.

Maar vervelend hoor.. beterschap voor je kleintje in elk geval!

Ingeltje vindt dit leuk.
  3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

okay dank je :)
    ja ik wacht nu gewoon even met een zetpil geven, ik hou haar temp wel in de gaten, ik wil ook echt niet het risico nemen dat ze nu dubbel krijgt, ik zag niks in haar ontlasting wat op een zetpil leek trouwens.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het ook even aankijken. Voor alleen koorts zou ik geen zetpil geven trouwens. Koorts is iets natuurlijks om je beter te maken.
    Maar als ze nou over 4-5 uurtje weer last krijgt, hangerig, net zoals voor de zetpil. Dan is hij waarschijnlijk toch niet helemaal opgenomen en zou ik een nieuwe geven.

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

over 4-5 uurtjes, ok, dan kijk ik het nog even aan zolang, net huilde ze ineens ontroostbaar uit het niets en greep naar haar hoofdje, echt zielig maar je doet er niks aan. ja lekker veel bij je pakken en verwennen, daar ben ik sowieso wel goed in :D

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou een zetpil door de midden kunnen snijden en dat kunnen geven?
    Waarschijnlijk is er maar weinig van die zetpil opgenomen als ze nog zo ontroostbaar is.
    En inderdaad, beste middel is lekker bij je nemen en knuffelen.
    beterschap

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

kan dat ook? dat wist ik niet. nou ik kijk het nog even aan eerst, ze is nu rustig, (dvd-tje doet wonderen, erg he? :D ).
    bedankt in ieder geval :)

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg?
    Een wereldramp!
    Haha nee, als ze ziek zijn mag bijna alles he ;)

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja dan ben ik echt wel iemand die uitzonderingen maakt, tot op zekere hoogte dan he? hihi :)

10. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier ook een ziek meisje (dubbele oorontsteking en 40 graden koorts) die ineens erg veel voor de tv/computer zit hoor... ze willen toch niets anders als ze zich zo rot voelen!

En wat de zetpil betreft... ik zou geen nieuwe geven, behalve als ze blijft huilen. Als ie niet in de luier zat, is ie waarschijnlijk wel (grotendeels) opgelost..

11. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

zetpil doe ik maar even helemaal niet meer, ze is aan de diarree dus dat heeft niet zoveel zin nu.
    bedankt voor de reacties! ;)

12. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Beterschap voor jouw dochter!
    Misschien nog voor iemand: toen Lisa een brandwondje had, hebben we een keer precies hetzelfde gehad. Ik heb toen met EH gebeld waar ze onder behandeling was en ze hebben precies hetzelfde gezegd: een zetpil lost geen snel op, dus niet nodig om nog een te geven.

13. Joely

Joely Lid

8 apr 2008
    80
    0
    0
    Er bestaat ook paracetamol in drank vorm! Dit is mij vandeweek aangeraden door de HA, ivm de langdurige diarree/darmkrampen bij mijn dochter.

DARO VLOEIBARE PARACETAMOL

(100 ml) Vanaf 3 maanden
    Daro vloeibare paracetamol, gezoet met maltitol, bevat geen suiker.
    Ideaal voor kinderen die geen zetpillen meer willen. Gewoon door de limonade, melk of thee en de peuter/ kleuter krijgt wat het nodig heeft.
    (lees voor gebruik eerst de bijsluiter)

Deel Deze Pagina