hoeveel flesvoeding met 11 mnd?

Discussie in 'Voeding' gestart door mamavanmimi, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    hoeveel flesvoeding heeft een kindje van 11 mnd eigenlijk precies nodig? mijn dochter krijgt 's ochtends een fles van 180+6, 's middags een fles van 120+4 en 's avonds een fles van 180+6. geen enkele van deze flessen drinkt ze eigenlijk helemaal op. ochtend en avondfles laat ze altijd minimaal 50 van over en de middagfles drinkt ze vaak helemaal niet. ze krijgt geen andere melkproducten ivm kma en diksap drinkt ze ook niet heel veel. 100-150 cc op een dag?
    Soms denk ik wel eens dat ze te weinig drinkt, maar ze is verder wel gewoon vrolijk en alert en een gezonde meid in lengte en gewicht.

Dus ik ben benieuwd, wat drinken jullie kindjes allemaal op die leeftijd???

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hangt er enorm van af hoe goed er gegeten wordt van de vaste voeding en wat er verder gedronken wordt.

Zoon kreeg met 11 maanden nog 365 ml (180+6 in de ochtend en 150+5 voor het slapen). Hij at als een bootwerker en bijvoorkeur groenten. Ook ander drinken (vers sap, thee, water ging prima)

Dochter kreeg met 11 maanden ongeveer 450 ml (180+6 in de ochtend, 90+3 in de middag en 120+4 voor het slapen). Eten ging prima maar geen grote hoeveelheden en geen voorkeur voor groenten. Ander drinken ging redelijk (thee, water en diksap)

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    wat betreft eten geen probleem, ze eet als een bootwerker. maar ja drinken is wisselend zoals gezegd. misschien dat is eens wat anders te drinken kan proberen, zoals idd thee. Maakt het nog uit wat voor smaak? ik heb altijd die lipton driehoekjes......

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Veel mensen zullen je aanraden om caffeine vrije thee te gebruiken maar zelf heb ik dat nooit gedaan omdat de thee zo slap is en relatief weinig van gedronken wordt.

Mijn zoon hield en houdt erg van gewone ontbijt thee en aardbeien thee. Dochter vindt rooibos lekker.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ze hoeven maar 500cc dus daar zit ze allang aan.
    Mijn dochter dronk destijds: 120/4 bij ontbijt en 120/4 bij lunch en 's avonds 100cc yoghurt. Rond de 11 maanden ook halfvolle melk gaan introduceren en daar gaf ik 100cc van per maaltijd.

Dochter geef ik ook af en toe thee: rooibos mango/peach is favoriet, en soms geef ik ook de lipton tahiti ( iets minder favoriet), zoethoutthee vind ze ook lekker en mn zoon ook. Ik geef wel het liefst zonder theine (zwarte thee).

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Sinds een week krijgt ie nog maar 1 fles van 180/6, voor het slapen gaan. Verder wil ie niet meer dus 's morgens bij z'n broodje krijgt ie 100 ml gewone melk, verder nog wat yoghurt en een beker thee...blijf eigenlijk hangen in de rooibosthee, zal ook eens een ander smaakje proberen.

7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Vandaag op het cb gaven ze ook aan dat ze genoeg melk binnenkrijgt dus het gevoel is weer wat beter. Ze was alleen wel erg weinig aangekomen in 2 mnd tijd, wel 90 gram:$ en wel 1 cm gegroeid.......

zoals gezegd etend als een bootwerker en veel in beweging!
    maar goed, erg druk zal ik me er niet meer om maken.
    Dames bedankt weer!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze goed en ge arieerd eet is 400-500cc zuivel voldoende. Hoeft niet perse kunstvoeding te zijn als ze11 maanden is.

Deel Deze Pagina