Ik heb het gevoel dat mijn kindje in de middag te weinig drinkt... Dit is nu zijn schema met 9 maanden: 7.30 bord pap met paar slokjes water of thee 10.15 fruitje 12.30 1 of 2 broodjes met flesje 120+4 15.30 koekje met paar slokjes water of thee (diksap lust hij niet) circa 50 cc totaal. (dit drinkt hij niet in 1 keer maar gedurende de middag) 17.30 groente met paar slokjes water 19.00 laatste fles 180+6 Als we hem om 15.30 een flesje melk (fopfles bijv. 3 schepjes op 120 water) aanbieden. Dan drinkt hij het wel leeg en krijgt hij dus meer vocht binnen dan als we hem water of thee aanbieden (wat hij gewoon niet zo lekker vindt) Maar ik wil wel een beetje van die fles af. (hij krijgt daarnaast zo rond de 535 cc melk binnen en dat is toch wat het nu zo'n beetje moet zijn met 9 mnd?) Ik zat te denken om de fles bij het broodje naar 90+3 terug te brengen en dan toch die 'fop'fles aan te bieden. Maar ik vind het ook gewoon belangrijk dat hij andere dingen leert drinken dan melk... Wat zouden jullie doen? En is 50 cc water of thee te weinig op de middag?
Ik vind je schema eigenlijk perfect. Als hij echt dorst heeft, drinkt hij wel meer water hoor. Hier namelijk eigenlijk hetzelfde schema en hetzelfde met het drinken. Ze drinkt van water max 50cc. Maar als ik melk zou geven, zou ze zo 100cc wegdrinken. Maar dat doe ik niet en ze is verder hartstikke vrolijk en vraagt ook niet om meer drinken. Eerst was het zelfs maar 20cc water. Dus wij laten die fles rond 15.30 gewoon weg en blijven en tussendoortje met water geven (heerlijk makkelijk als ze juist niet diksap krijgen. wennen ze niet aan dat zoete spul en water kan je altijd overal krijgen) Ook tijdens het avondeten krijgt ze af en toe een slokje water tussendoor. Zou er helmaal niets aan veranderen als jouw kindje bij dit schema en deze hoeveelheid water gewoon vrolijk is en voldoende plasluiers heeft
hier drinkt ie inmiddels bijna een tuitbeker leeg op een dag...dus 150cc aan ander vocht..ik bied dat ook altijd na het eten aan...dus niet tijdens een cracker eten bijv slokjes tussendoor, dan drinkt ie namelijk beter...en uit een oefnenbeker drinkt ie ook goed en meer soms
Ik heb altijd het idee gehad dat hij in plaats van een fles, hetzelfde aan ander vocht binnen moest krijgen. We boden eerst een fles aan van rond de 150 cc dus dacht dan moet hij dat ook aan water drinken....maar dat hoeft dus helemaal niet....
Slokje hier en een slokje daar, uiteindelijk levert dat toch ook wel een bekertje op. Als je maar vaak genoeg aanbiedt (liefst ongezoet, anders is het niet zo lekker voor de tandjes). Als ze fruit en groente eten, halen ze daar ook een hoop vocht uit. Daarom hoeft melk niet 1 op 1 over naar ander drinken.
Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Zou me echt geen zorgen maken. Gewoon blijven aanbieden. Zolang hij tevreden is met 50 cc, ook prima
Vandaag de hele middag vanaf 15.30 lauwe (later koude) rooibosthee aangeboden...Hij heeft wel 100 cc gedronken. Kan dat wel in kleine beetjes aangeboden worden? Is dat niet slecht voor het glazuur?
Jawel, klopt wel een beetje. Het is nu in jouw geval 500cc kv ongeveer en 900cc totaal vocht is goed. Ik gaf toen bv, hij had toen naast fruit waarvan hij veel at niet zo'n behoefte aan ander vocht.
Mijn zoontje van bijna 7 maanden drinkt naast zijn 3 a 4 flesjes (hij regelt dit zelf, voedt op verzoek)per dag van 200 cc nog 1 a 2 halve tuitbekers met water. Dit is afhankelijk van het weer. Natuurlijk krijgt hij daarnaast ook fruit. Op warme dagen biedt ik hem "vochtig" fruit aan zoals watermeloen .
Water en thee zonder suiker mogen (als enige twee) de hele dag door gedronken worden. Is niet schadelijk voor het glazuur. Je kan er wel wat aanslag van krijgen (van de thee). (ben zelf tandarts namelijk )
Ja je hebt helemaal gelijk nou ik moet toegeven dat ik sterk verdunde thee met theine eigenlijk wel gewoon geef soms.. maar ja. ze vindt water hier ook prima, dus thee geef ik zelden..
Van het merk Piramide hebben ze Sprookjesbosthee. 4 soorten, mijn zoontje prefereert "kabouterfeest". Te koop bij reformzaken/de tuinen/biowinkels.
Gewone zwarte thee mag gewoon. De hoeveelheid thee is zo klein dat het echt niet erg is. Drinkt je kindje heel graag thee en daardoor ook vrij veel dan kun je overwegen een theine vrije thee te geven (staat natuurlijk volledig vrij). De aanslag van 1 kopje thee lijkt mij ook mee te vallen maar goed, ben geen tandarts
Mijn kind drinkt de hele dag thee, dus geen theine hier. Ik heb het niet eens in huis. Wij drinken alleen maar infusions. Mijn man heeft trouwens wel na 2 koppen koffie of 1 glas rode wijn aanslag op zijn voortanden, komt door de enzymen in zijn mond of het type glazuur, weet het niet meer, maar er komt dan echt een zwarte waas en hij heeft juist heel sterke en witte tanden, zo maf.
Dan is het logisch om inderdaad geen zwarte thee te drinken (krijg je volgens mij ook verschrikkelijk koppijn van op den duur...) Mijn zoon drinkt graag 's avonds een kopje aardbeien thee.. brrrrr
Mijn mannen wilden eerst buiten hun melk geen druppel ander drinken... Iig koud... En ik heb het drinken eens opgewarmd en ze drinken ontzettend veel hahaha
ik wissel het af, zoontje drinkt hier tussen zn pap en ochtenddutje thee...hooguit 50 cc...en de ene x is het theinevrije kauwegomballen thee en de andere x liptonice piramide thee, welke smaak dan ook maar idd zodra er ehct veel thee gedronken wordt let ik daar wel wat meer op...maar voor nu vind ik het persoonlijk nog niet echt erg ofzo...mss ook omdat ie nog tandloos is