Voor het eerst hele voeding kolven, hoe?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babel44, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik heb al een paar keer kleine beetjes gekolfd, van 20 - 60 ml, na een voeding of tussendoor. Best lastig, ik krijg dan niet zomaar een toeschietreflex en het duurt dus erg lang.

Ik ga binnenkort eens een hele voeding uit de fles aanbieden en dan ook een hele voeding kolven, hopelijk krijg ik er dan meer uit. Hoe doen jullie dat, een borst kolven tot die leeg is (dat zijn ze toch nooit?) en dan de andere nog wat, net zoals ze drinkt ongeveer? Of gewoon twee borsten tot je hebt hoeveel je wil? Of nog anders?

Ik heb nu nog een handkolf. Zonder toeschietreflex heb ik het snelste resultaat door steeds kort om en om aan elke borst wat te kolven. Maar om voldoende voor- en achtermelk te krijgen doe ik dat normaal nu niet en kolf aan een borst. 60 ml kan dan wel een uur duren ofzo, okee dan doe ik wel iets tussendoor ook, krant lezen bijv.

Verwachten jullie wel een toeschietreflex als ik met volle borsten ga kolven?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dat was bij mij niet het geval. Ik heb van de huisarts een neusspray gekregen (ben de naam kwijt, maar daar kunnen anderen je wel antwoord op geven;)) en dat werkte goed!
    Het maakte bij mij niet uit of ik volle borsten had, toeschietreflex kwam alsnog niet met kolven..

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    er is idd een neusspray voor, de kraam heeft mij de naam vorige week nog gezegd, maar ik weet het niet meer.
    Gewoon de ha vragen en zeggen dat je graag wilt kolven en je zeker weet dat je genoeg melk hebt maar dat het niet lukt, dan krijg je zo die spray

4. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Heb je al eens een elektrische kolf geprobeerd?

Toen ik begon met kolven (ik heb een elektrische gehuurd), deed ik ook na de voedingen kleine beetjes kolven. Als de melk er niet meer uit spoot, maar met kleine druppeltjes eruit kwam, dan wisselde ik van borst. Dan kwam er 20-30 ml uit en dit zette ik dan in de koelkast. Alle beetjes van een dag verzamelde ik in een drinkflesje, dat was doorgaans 100 ml. Dit bood ik dan aan bij de eerstvolgende voeding, en als mijn dochtertje daarna nog honger had, dan gaf ik haar de borst. Aangezien er in dit geval meer overblijft in m'n borsten (ik sla immers een BV compleet of gedeeltelijk over), kan ik dus meer afkolven. 's Ochtends na de eerste voeding kan ik altijd het meeste afkolven, tussen de 50-60 ml.

Ik hoop dat dit je helpt :)

5. fafje

fafje Niet meer actief

tegenwoordig heb ik met kolven ook altijd een trage toeschietreflex....heb idd die neusspray...super easy...en dna komt het echt binnen no time....geburik het altijd voor het kolven...wnat ik kan wel naar 100 foto's van mn kindje kijken of aan hem denken...maar nog kan het lang duren! du dat is wel een advies...gewoon tegen dokter zeggen dat je toeschietreflex niet komt als je kolft!....

ik weet niet of er een moment is dat je bijv langer tussen de voedingne hebt?...hier sliep zoontje met jouw kindjes leeftijd ongeveer rond 22u en kwam dan pas rond 4...ik kolfde dan altijd even om 2330/00u ....nu doet ik dat egenlijk nog steeds...hij slapat nu van 21-9...dus het moet ook wel..

ik kan meestal na 2 uurtjes al een volledige voeding kolven

je kan teouwens ook iets voor "eetenstijd" kolven..zoveel als er uitkomt...en dan flesje geven...en als baby nog honger heeft, daarna nog aanleggen ;)

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    wat is die spray dan, snap er niks van?
    met kolven krijg je toch toeschietreflex door eerste stand (electrische kolf)?

7. fafje

fafje Niet meer actief

als je baby aanlegt voel je toch zo'n soort steekje....dat die melk begint te stromen...nadat je kindje een paar keer zuigt...
    nou ik krijg die dus niet met een kolf...en die spray geeft de stof die zorgt voor je toeschietreflex....uhh snap je haha

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    krijg die ook vaak niet met kolf maar hoeft ook niet perse toch, als er maar melk uitkomt.. of komt er dan veel meer melk uit?
    en dat spray je in je neus en kun je bij de huisarts krijgen?
    of ook gewoon bij de apotheek'?

9. fafje

fafje Niet meer actief

bij de huisarts...zeggen dat toeschietreflex niet komt bij kolven..
    ja als ie niet komt heb je misschien 10 cc aan voormelk...!! toeschietreflex zorgt dat de melk stroomt!!!

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja ik weet wel wat dat is, oxitocine, knuffelhormoon ;) Dat krijg je normaal van het snuffelen aan je kindje.

Dank voor de tips, ga dat idd maar vast vragen dan. Ik ga zeker nog achter een electrische kolf aan trouwens.

@bunchy, soms krijg ik m wel de toeschietreflex, dan stroomt het echt harder!

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Even als voorbeeldje: zonder neusspray kolf ik 30cc, met neusspray meer dan 100cc:)

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    syntocinon is dat. Elektrische kolf helpt denk ik ook wel, ik ga hier dan ondertussen even lekker wat anders doen. Wat lezen, laptop erbij ofzo. Hier de Avent Isis iq uno, die kun je ook weer als handkolf gebruiken.

Deel Deze Pagina