Onze dochter wordt bijna 5 en nu ben ik aan het nadenken over het kinderfeestje. Er zullen ca 5 kindjes uitgenodigd worden (en dan zijzelf en broertje erbij..), dit vind ik nog genoeg en we willen het gewoon thuis doen. We hebben een vrij grote tuin, dus bij goed weer kunnen we mogelijk naar buiten, maar dit is natuurlijk niet zeker. Hebben jullie ideetjes? Hoe lang duurt een feestje meestal?
Wij hebben bij allebei onze dochters toen geknutseld en verder hebben ze lekker vrij gespeeld (binnen/buiten).
Op die leeftijd heb ik ook met mijn meiden geknutseld. Ik heb ze eerst een plak cake laten versieren met glazuur, slagroom, en strooidingen. Daarna opeten. Dan cadeautjes (of die eerst, dat weet ik echt niet meer) dmv blinddoekspelletje oid. Voor knutselen had ik op internet wat besteld. Bv een houtenbouwsetje wat ze daarna mochten versieren met verf, strasssteentjes, e.d. Ook een keer een tasje laten versieren of als extra activiteit elkaar laten schminken. Erg simpel en basic. Daarna mochten ze nog even spelen. Doet het altijd goed bij 5-jarigen. Bij mooi weer lekker buiten en anders op hun kamer. Hoe lang de feestjes waren weet ik niet meer, maar niet zo lang 2,5 uur geloof ik. Ik maakte een lijstje van de activiteiten met een tijdsduur inschatting per activiteit. Zorgde voor een back-up activiteit als ze snel klaar waren of schrapte iets als het langer duurde.
Wij vieren binnenkort ook de 5e verjaardag van onze dochter. Ik doe 3 uurtjes met 5 kindjes. Vind ik lang zat. Mijn dochter wil ezeltje prik, spek happen en dat soort spelletjes doen. Verder cakejes versieren, cadeautjes verstoppen en lekker eten. Mijn man heeft jarenlang de esta's gedaan bij scouting dus die schudt wel wat uit zijn mouw als het nodig is. Ik ben meer voor de inwendige kleuter. Oh ja ik zag van de week op zapp nog een spin die ze aan het maken waren van een pompon, dat zag er leuk en simpel uit. Kunnen ze zich bij slecht weer ook wel mee vermaken denk ik.
Wij hebben het feestje toen thuis gehouden: - Cadeautjes uitpakken - Cakejes versieren - Pinata slaan (met snoep en stuiterballen_ - Schminken - Stoelendans - Spekhappen En daarna mochten ze lekker vrij spelen. De kinderen vonden het geweldig.
Toen onze oudste dochter 5 jaar werd kwamen alle meisjes in een prinsessenjurk. Ze hebben geknutseld, cakejes versierd, een chipsketting gemaakt, bingo gespeeld met kleine prijsjes, stopdans en kus de prins met een blinddoek op en voor de rest vrij gespeeld. Onze jongste wordt einde zomer ook 5 jaar en willen we het ook zo gaan doen maar dan evt met een speurtocht erbij. Is mij helemaal niet tegengevallen moet ik zeggen en was erg geslaagd.