Ik las inderdaad dat de matjes beter isoleren, maar we willen toch eerst luchtbedden aanschaffen. Vroeger sliep ik altijd op een luchtbed en vond dat niet vervelend ofzo. En zo'n matje lijkt me gewoon niet lekker liggen omdat het dun is, maar ondanks dat het dun is valt dat vast wel mee?
Oploskoffie vind mijn man echt niet lekker En ik drink geen koffie. Boodschappen kratjes lijken me inderdaad erg handig. En voorraad (jam, pasta, hagelslag etc) in een bak met deksel ivm ongedierte. Hadden wij vroeger nooit maar hadden echt wel last van beestjes bij de voedingsmiddelen Ik weet niet of het met een bijna 5 jarig kind wel fijn is om 's nachts om 3 uur over de camping naar het sanitairgebouw te lopen? Maar dat moeten we gewoon even ervaren. Vorige vakantie was ze nog niet nacht zindelijk.
En ik zou waterkoker/koffiezetapparaat niet doen. Wij drinken tijden kamperen oploskoffie en water koken we gewoon op gasstel. Enne mooi tent maar verkijk je niet op de afmetingen van slaapcabine. Er kan een 2 persoonsluchtbed in, en dat past dan net. Daar kunnen geen 3 kinderen op slapen. Ik zou voor een tent met 3 slaapcabines gaan en een tent met vast grondzeil. Ook is misschien een opvouwbare wasmand een idee voor de vieze was.
Deze tent heeft een vast grondzeil. Dat wil ik graag. Het is de bedoeling dat de oudste al in een eigen tentje gaat slapen. Ze is 10, dus dat kan best. In principe is het een 6 persoonstent, maar in de praktijk om te slapen handiger voor 4 personen denk ik. Je hebt veel verschillende maten 1 persoons luchtbedden of matjes, dus zouden we dat passend moeten kopen. Maar het meest ideaal is dat ze in een eigen tentje gaat. Gaan dus ook gewoon deze luchtbedden kopen x3: https://www.obelink.nl/campingaz-conv.-quickbed-nl.html. Vind ze dat de eerste nachten eng kan papa of mama wel bij haar gaan liggen De slaapruimtes met 3 cabines vind ik een beetje klein en wil ook nog (gedeelte) katoen en vast grondzeil. Met al die eisen blijft deze tent over
Die had ik in eerst instantie ook op mijn lijst maar dacht gezien te hebben dat die 100% polyester is. Maar dat is niet zo Hmm, weet niet hoe ik daar dan op kom. Deze leek me ook erg fijn. Alleen beetje rot maten met de cabines kwa luchtbedden. Veel 2 persoons luchtbedden zijn 152 cm en 2 1 persoons nog groter. Maar goed, ze zijn er wel. Dus de tent gaat toch nog even terug op mijn lijst. Kunnen we ze bij obelink even vergelijken. Deze tent heeft een veel mooier prijsje (afgeprijsde prijs moet je beetje met korreltje zout nemen denk ik) En het (grote?) nadeel is dat deze tent geen vast grondzeil heeft. Dat zou ik eigenlijk wel veel fijn vinden. Maar het lijkt me zeker verder een fijne tent!
Die vergeten op mijn lijst te zetten, maar we gaan zeker een elektrische pomp kopen (hebben er al 1, maar weet niet of die geschikt is)
Een picknick kleed heb ik inderdaad al aangeschaft. Lijkt me handig. Rietjes bekers zijn handig inderdaad. Hebben er nu een aantal van de action. Gelukkig drinken wij (ook de kinderen) vooral water Daar komen geen wespen op af. Veel dingen moeten we nog gaan ervaren natuurlijk. Dat weet je nog niet precies na 1 x kamperen. Ik denk dat voor ons een waterkoker ook wel handig is.
Bedoel ook wel een beetje met reis toilet gewoon een emmer ofzo...Daar moest ik nog naar de opties kijken. Zag ook dit wat me wel fijn leek omdat het niet snel omvalt: https://www.obelink.nl/bo-camp-draagbaar-toilet.html Een Skottel lijkt me ook heel fijn! Denk dat we alleen eerst nog even zonder doen en later 1 aanschaffen. Alles bij elkaar is al een grote kostenpost
Volgens mij heb ik nu op alles gereageerd. Sorry als ik iets vergeten ben. Krijg er steeds meer zin in! Nu zijn deze 2 tenten dus in de race Obelink Miami 6 Easy Air: https://www.obelink.nl/obelink-miami-6-easy-air.html?sqr=miami& Nadeel: - Geen vast grondzeil maar eentje die je erin ritst. - In de slaapcabines past niet elk 2 persoons luchtbed of 2 enkele luchtbedden. - 66kg! Voordeel: - De prijs - Toch 3 aparte ruimtes (kan handig zijn als de oudste in een eigen tentje zit en de 2 jongste lekker apart kunnen slapen. Jongste is niet zo'n goede slaper en middelste wel. Outwell Alamosa 6ATC https://www.obelink.nl/outwell-alamosa-6atc.html Nadeel: - De prijs - Maar 2 slaapcabines (op zich genoeg als oudste een eigen tent heeft) - 50kg Voordeel: - Ruime slaapcabines - Vind hem mooier - Vast grondzeil Gewicht is bij allebei een nadeel, maar zit tussen de tenten ook nog een verschil van 15 kg. Zitten vast aan beide tenten nog meer voordelen (en nadelen) maar dit zijn een beetje de voor en nadelen die met elkaar te vergelijken zijn bij beide tenten. Ik had voor de oudste ook een leuk tentje gevonden maar dat is 100% polyester. Lullig als ik voor ons een tent zoek die een beter klimaat heeft van binnen en voor haar dan wel zo'n broei tent koop Katoen heeft wel weer het nadeel dat het minder snel droogt natuurlijk en eerder beschimmeld. Dus moet het echt droog opgeruimd worden. Het word ook een stuk zwaarder als het nat is. Maar daarin tegen is de levensduur weer langer. Moeten maar eens goed kijken wat er allemaal te koop is kwa 2 persoons (kleine) tentjes. Willen sowieso opblaasbaar, ook voor het kleine tentje.
Wij pakken vaak de tent nog vochtig in. Echt droog is ie niet na een nacht en we willen toch op tijd terug gaan rijden. We zetten 'm dan binnen 2 weken nog eens op, op het plein bij mijn schoonouders, drinken daar een bakkie koffie en laten de zon zijn werk doen. Na 8 jaar is de tent nog als nieuw. Wij hebben trouwens zo'n minikoelkast van de blokker. Kan niet op 12v, maar er kan wel een hoop in. En het blijft goed koud, ondanks 35graden in de tent. Als je oudste alleen slaapt in haar tentje, kun je best met een polyester tentje, gewoon zorgen dat ie 's ochtends in de schaduw staat.
Heb alleen je opening gelezen weet niet watmar je woont maar wij hebben onze kampeer spullen te koop ivm stoppen kamperen ook nog tent te koop Je mag me altijd pb doen