voor het eerst naar de Gynaecoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Makkie, 11 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik heb gisteren eindelijk een doorverwijzing gekregen voor de gyn. De huisarts begreep wel dat ik al wilde, ondaks dat we "pas" 8 maanden bezig zijn.
    Maarja, in die 8 maanden ben ik maar 3 keer ongi geworden, waarvan de laatste keer 26 februari was.
    Ben niet zwanger maar wil wel de boel laten bekijken nu!

2. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    zo ik ben vandaag geweest. Het was een erg prettig gesprek. En precies gegaan zoals naima vertelt. Bloedonderzoek, echo, en zijn prestatie. Volgende week krijgen we de uitslag! ben erg benieuwd!

Ben blij dat hubbie niet uit de kleren hoefde hahah

groetjes

3. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Wij zijn vandaag ook geweest, nieuws was iets minder.

Bij mij waren de bloedonderzoeken allemaal goed, maar bij mijn vriend was de uitslag wat minder, oftewel zwak zaad!
    Er is gelijk een beleid gepland.
    Ze hebben vandaag bij mij gelijk een kweekje genomen, nu moet ik als ik ga menstueren een afspraak maken voor een hsg, daarna moeten we 3 maanden kijken hoe het gaat, ben ik in die tijd niet zwanger dan geloof ik 4 keer IUI en als dat ook niet lukt dan kunnen we overgaan op ivf of iets dergelijks.

Wij zijn al vrij vlot doorverwezen naar de gyn, omdat bekend was dat mijn vriend wat zwakker zaad heeft.

Toch blijf ik ook hopen dat het op de natuurlijke manier gaat.

4. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    Balen renate!
    hoop het ook voor je... Maar weet je, De artsen van tegenwoordig kunnen zoveel! en er zijn uitzonderingen dat het niet gaat maar daar hoor jij niet bij! Niet omdat alles bij jou verder goed is en bij je vriend er wel goede zaadjes zijn duss...

sterkte!

5. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    Balen renate!
    hoop het ook voor je... Maar weet je, De artsen van tegenwoordig kunnen zoveel! en er zijn uitzonderingen dat het niet gaat maar daar hoor jij niet bij! Niet omdat alles bij jou verder goed is en bij je vriend er wel goede zaadjes zijn duss...

sterkte!

6. Naima

Naima Lid

10 okt 2006
    59
    0
    0
    @stef Heej, ik moet ook volgende week voor de uitslagen. Bij welk ziekenhuis ben jij geweest?

@renate Da's niet leuk zo'n traject in t vooruitzicht, maar idd wie weet lukt het toch nog gewoon op de natuurlijke manier, dat zou echt fijn zijn! Bij ons ben ik met mn nul eisprongen het probleem, ik hoop dat de uitslag van het zaadonderzoek wel goed is.

7. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    in eindhoven catharina ziekenhuis..

Ik heb vandaag inwendige echo gehad maar zag allemaal eitjes rond mijn eierstokken ( pco?)))

ben heel benieuwd nu!
    En jij wanneer krijg je uitslag naima?

groetjes

8. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Wat is een afwijkende maat en wat is normaal? :confused: :)

9. Naima

Naima Lid

10 okt 2006
    59
    0
    0
    @stef Ik hoor volgende week woensdag de uitslag van de onderzoeken. Maar uit de echo bleek idd ook al een pco-beeld, met al die eitjes. En uit het bleodonderzoek wat de huisarts al had gedaan ook. Maar ja, nou maar hopen dat de zaadjes in ieder geval wel okee zijn he ;) Succes jij/sterkte met het wachten :)

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ visjes
    Tjqa ik hoorde de gyn tegen mijn hubbie zeggen even kijken of uw gereedschp een afwijkende maat heeft , hij zij daar bij dat hij doelde op een extreem te grote of een extreem te kleine pielemuis , maar goed naar mijn idee zijn door afwijkende maten mensen zwanger geraakt , het gaat toch om de zwemmers ?
    Maar goed dat heb ik maar niet tegen de gyn gezegd hij heeft er voor geleerd .

L.sybje

11. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    He meis, kom eens kijken bij vruchtbaarheidsbehandelingen daar zijn heel wat meiden met PCO.

Liefs Corina

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

hoi allemaal,

gister voor eerst naar gyn. geweest. Bij de inwendige echo was het meteen overduidelijk dat ik PCO heb. Ik schrok best wel, maar was er ook al op voorbereid, ergens wist ik dit al voor mijn gevoel..... ik heb nu een middel gekregen om mijn menstr. op te wekken en moet dan van CD 5 t/m 9 clomid slikken. En moet ik CD 12 komen voor nogmaals een echo of de clomid zijn werk doet. Tevens moet mijn mannetje morgen zijn zwemmers inleveren. Hoop dat dit wel goed is......

Goh, toch wel raar dat ik nu dus bij de PCO-ers hoor..... nu maar hopen dat het medicijn aanslaat.....

Makkie xx

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ makkie
    jeetje zeg dat was wel even slikken of niet ?
    bij pco heb je geen eisprong toch ?
    MIjn gyn heeft niet gezegd wat ik mankeer maar wel dat er totaal geen leven bij mij in de brouwrij zit ......

Succes meis ! L.sybje

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hoi Sybje,

Het is idd zo met PCO dat je heel weinig of geen eisprong hebt. Dat was zeker schikken om te horen, maar al na een paar maanden na het stoppen van de pil 'voelde' ik al dat er iets niet pluis is.... en ik heb gelijk.

Maar heeft de gyn. bij jou geen inwendige echo gedaan om je eilerstokken te bekijken? Met zo'n echo kun je goed zien hoe het bij jou daarbinnen gaat (bij PCO heb je veel eiblaasje rond je eierstokken, net als een tros druiven)

Makkie xx

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    de gyn doet bij ieder bezoek een inwendige echo ....
    Maar hij zei dat er helemaal niks te zien is helmaal niks en ben gewoon droog/leeg van binnen , maar hij zei de vorige keer ook je eisprong moet nog komen .........?
    Er zit niks anders op dan gewoon af te wachten .
    Succes meis het is niet leuk voor je dat je pco hebt maar aan de andere kant toch wel fijn dat er direct actie ondernomen is of niet ?

L.sybje

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

jeetje, dus bij jou is er echt niets te zien? Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord..... maar dat kan dus zijn omdat je eisprong nog moet komen? Ik hoop voor je dat alles goed is en komt hoor!

Tis zeker fijn dat er zo snel aktie ondernomen word. Anders ben je vollop bezig met klussen enzo, terwijl dat gewoon geen zin heeft omdat er geen eisprong optreed! Nu met deze medicijnen kun je gerichter klussen, dus dat is een fijn idee....

Hoevaak heb jij controles/afspraken met de gyn?

Makkie xx

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja de gyn zei dat er niks te zien was , geen slijm geen ei niks dus ( vorige keer ook ) , ik vroeg hem toen word ik dan nog ongesteld toen zei hij ja dat gebeurt nog wel , waarschijnlijk heb ik vorige week mijn eisprong gehad en hebben we hopelijk raak geschoten , gezien de kenmerken die ik heb ,maar goed ik kan het mezelf ook gewoon weer in mijn hoofd halen natuurlijk .
    Ik heb nu met de gyn afgesproken dat de eerste keer dat ik ongi ben ik de 3e dag bloed laat prikken en na een week een afspraak maak met hem en we vanuit de bloeduitslagen gan beginnnen met medicatie , hij wil een eisprong opwekken , ik weet alleen niet precies met wat voor medicatie maar dat zien we dan wel .....( hoop dat het niet nodig is )

Liefs sybje

18. Makkie

Makkie Niet meer actief

Nou meis, dan hoop ik ook voor je dat het raak is! Zou echt geweldig zijn he? Maar voel je je anders dan? En wordt je wel gewoon elke maand ongesteld of dat ook niet? Misschien moet je ook aan de Clomid, dit stimuleerd een eisprong.

Succes hoor! xx

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

Nou meis, dan hoop ik ook voor je dat het raak is! Zou echt geweldig zijn he? Maar voel je je anders dan? En wordt je wel gewoon elke maand ongesteld of dat ook niet? Misschien moet je ook aan de Clomid, dit stimuleerd een eisprong.

Succes hoor! xx

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

Succes hoor! xx

Deel Deze Pagina