jullie ook? vrouw behandeld, man krijgt ook rekening"?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bengel, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengel

bengel Niet meer actief

hallo clubgenoten

ik heb een vraagje:
    gisteren kreeg ik van cz een brief, daarin staat dat mijn vriend de no claim die die in maart had ontvangen terug moet betalen. Op de achterzijde van de brief staat waar hij overal zorg van genoten heeft.
    daar staat bij: van sept 07 tot april 08 ziekenhuis...dit kan niet anders zijn dan onze mmm zaken.
    Maar..
    hij heeft helemaal niks ondergaan in 07 en in 08 1x sperma ingeleverd, maar no claim gaat over 07. ik heb hormonen en onderzoeken gehad, van de 10 x is hij zelfs 9 x niet eens in het ziekenhuis geweest, omdat hij het niet redde met werk..
    mijn vraag:
    klopt dit van cz of moet ik maandag maar eens goed uitleggen en navragen?

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik zou het na gaan vragen, ik weet wel dat zaadonderzoek best prijzig kan zijn maar als dat dit jaar is gebeurd en niet vorig jaar....dan lijkt het inderdaad niet te kloppen

gr jose

3. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Ik zou maandag zeer zeker bellen en even om tekst en uitleg vragen.

4. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Wij zitten ook bij CZ en kregen ook ineens bericht dat mijn man zijn no-claim moest terugbetalen. Wij konden het ook niet plaatsen. Ik heb ze een mail gestuurd, maar ze mogen daar zo geen uitspraken over doen! :confused: Terwijl het om ons geld en onze verzekering gaat! Uiteindelijk viel bij ons het kwartje dat het om 1 keer een zaadonderzoek ging.
    Maar bij jullie is het wel heel vreemd dat je vriend in 2007 helemaal niets heeft ondergaan! Je moet er echt achteraan gaan, want het is veel geld!
    Succes ermee!

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    kregen wij vorige week ook en mijn man heeft er achteraan gebeld. Wat blijkt nou...zo gauw het geen 'medisch probleem' meer betreft maar een vruchtbaarheidsgebeuren zien ze het als een 'probleem' van beiden. En moet je dus ook beiden betalen! Dit houdt dus in dat IK naar de gyn ben gestuurd omdat ik niet meer ongi werd. Maar omdat ik had aangegeven graag nog een kindje te willen en clomid heb voorgeschreven gekregen opeens in het vruchtbaarheidsgebeuren terecht kwam. Mijn man heeft welgeteld 3 vragen beantwoord bij de gyn en heeft dus een rekening van 170 euro gekregen! :confused:
    Belachelijk maar waar. Vruchtbaarheidsbehandelingen worden niet vergoed en manlief mag net zo veel dokken als jij! :evil:

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    :confused:

met dank aan de ziektekostenregelingen ...

7. bengel

bengel Niet meer actief

maar ik loop al vanaf juli 06 in zhuis, en van dat jaar hoefde hij geen no claim in te leveren en van 07 wél....ik ga maar eens bellen, vind t raar, én ook nog eens niet kloppen....
    wat ook raar is is dat op de achterkant van de brief staat: van 27 sept tot 24 april (toen 1e echo met beeb erin) het gaat toch om 2007? achter deze datum staat een bedrag van 480 euro..

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    misschien omdat zijn 'onderzoek' toen pas afgerond was?

zeg, die ovulatie-echo's: moet je die nou eigenlijk ook zelf betalen? Of zit dat bij dat eigen risico in dat voor mij al op is?

9. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Bengel: de eerste echo met beeb valt toch onder verloskundige zorg (wat vergoed wordt)?

daar gaat ons vakantiegeld! :(

10. bengel

bengel Niet meer actief

hoi tezzz
    ik gok op de 1e echo daar want er staat 24 april op form. uit mijn hoofd weet ik niet meer wanneer ik die echo had, volgens mij ergens in die buurt...

de onderzoeken van mijn vriend zijn in oktober06 afgerond toen ben ik aan clomid begonnen, en daarna ben ik aan gonal en puregon begonnen. Pas in maart 08 kwam mijn vriend weer een keer in zhuis omdat we toen de 1e IUI kregen...dus tussen oktober 06 en maart 08 is hij niet in zhuis geweest voor hemzelf.

ik vind het echt super belachelijk als hij hiervoor moet betalen...we betalen toch al zat? ben echt pissig..ga maandagochtend (na werkoverleg, dus pas om 11 uur..shit) meteen bellen...stom gedoe...

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hee, dat is vreemd... Dat hadden wij precies zo (wij zijn ook bij CZ verzekerd). Terwijl normaal toch alle kosten van de behandelingen en onderzoeken op de naam van de vrouw komt te staan. Maar wij mochten het volledige bedrag van de no-claim van mijn man ook weer terug betalen. Wij hebben er ook achteraan gebeld, maar niemand kan echt vertellen waar de gemaakte kosten precies voor waren. Wij zijn in 2007 dus wel met IVF & ICSI bezig geweest, maar mijn man heeft verder helemaal geen onderzoeken ondergaan. De zaadonderzoeken en bewerkingstesten hebben we al eind 2006 gehad. We hebben wel beide een bloedonderzoek gehad, wat verplicht is voordat je met IVF/ICSI begint (HIV, Hepatitis, Lues), maar ik betwijfel of dat al in 2007 was of nog net in 2006. Maar flink balen, dat ze achteraf dus nog met zo'n rekening komen! :evil: Hadden ze toch ook van tevoren kunnen laten weten dat de regels veranderd zijn?

12. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,
    Wij zijn bij Interpolis Zorg verzekerd en hebben dit probleem niet. Alleen ik moet mijn no-claim terugbetalen. Is dit iets dat alleen bij CZ speelt misschien?
    Volgend jaar ergens anders heen?

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    wij zijn bij Avero verzekerd en nog in het beste pakket ook! :(

14. bengel

bengel Niet meer actief

nou ik ben er uit..
    maar nog niet kunnen regelen om het op te lossen...morgen kan ik pas bij het zhuis terecht.

wat blijkt nu:
    het ziekenhuis stuurt 1x in de zoveel tijd rekeningen door naar de ziektekostenverzekeraar. In ons geval: 27 sept tot 24 april 08.
    Hier worden de gemaakte kosten berekend, en gefactureerd.
    MAAR....mijn vriend heeft slechts 1x en wel op 14 maart 08 sperma ingeleverd en laten wassen. Dit valt dus in de 27 sept -24 april. MAAR...het gaat over de no claimteruggave van 2007! en dit valt er naast, maar komt 'toevallig' zo uit omdat het een periode is die ze in 1x declareren. Dit zou sinds 08 dus eigenlijk op eigen bijdrage weggescrheven moeten worden en niet op het stukje no claim van 07!
    Nu heb ik advies van cz gekregen om de financiele administratie van het ziekenhuis te bellen, zodat zij het kunnen regelen met het cz en cz de 225 niet meer van ons int, maar er 150 eigen bijdrage van maakt (die tim toch al kwijt was aan fysio)...
    dus ipv 225+150=375 wordt het 1x 150 euro.
    Nu moet ik 'alleen' het zhuis nog vertellen hoe en wat en dat ik niet akkoord ga (de telefoniste van cz gaf me ook 100% gelijk zegt ze )

DUS>..............kijk goed op de nota!
    (dit betreft Radboud zhuis nijmegen!)

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Toevallig heb ik van het Radboud ziekenhuis ook rekening gehad, maar dat ging wel netjes over de eerste € 150 van mijn man (chromosomenonderzoek). Het gekke is wel dat er voor mij dit jaar wel al dingen vergoed zijn en ik zelf de € 150 nog niet heb hoeven te betalen :(. Vind het maar raar... maar ja, zolang ze niks zeggen ;)!

Inderdaad altijd verstandig om de rekeningen na te kijken. Ik heb ook wel eens gehoord dat bijv. fysiotherapeuten rekeningen stuurden voor behandelingen die niet hadden plaats gevonden. Omdat het toch vergoed werd en de verzekerde geen overzicht kreeg, bleef dat lekker lang zo doorgaan. Echt, iedereen probeert tegenwoordig een slaatje te slaan uit de ziektekosten en zorgverzekering. Het is toch ook niet gek dat de kosten de pan uit rijzen!

Succes met het overtuigen van het ziekenhuis ;)!

Groetjes,
    Josien

16. bengel

bengel Niet meer actief

oke
    net ziekenhuis gesproken
    het lijkt erop dat het dubbel is afgeschreven zei de goede man: 1x in 06 en weer in 07.. hij gaat het precies nazoeken en ik krijg er schriftelijk bericht van..
    ben benieuwd..ben over 3 weken weer terug als ik niets gehoord heb...

(hij gaf aan:1e gesprek + onderzoeken man worden gedeclareerd...was bij ons in 06, semen wassen wordt ook gedeclareerd: april 08)
    nou kom maar weer op met de 225 euries..

17. bengel

bengel Niet meer actief

effe dit verhaal nog afmaken

2 weken geleden kreeg ik brief van ziekenhuis dat mijn dbc codering gestart is op 27 sept 2007 en deze loopt tot 1 jaar verder, of einde behandeling (dbc = diagnose behandelings codering)
    en zij vonden dat het gewoon betaald moest worden.
    Toch weer gebeld met de man van de financiele administratie: ik wilde precies weten wat tim voor behandelingen heeft ondergaan: nou hij had 2x telefonisch consult (niet waar ik ben alleen gebeld hij nooit) en dan de sperma bewerking. ik gaf aan het er niet mee eens te zijn en mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen.
    kreeg ik gisteren brief: ik had gelijk vanaf sept 2007 heeft mijn vriend geen behandeling gehad, en het geld wordt teruggestort, en de sperma bewerking van maart 08 wordt op rekening 08 gegooid. dus eigen bijdrage, die we toch al kwijt waren.
    LET DUS OP: fiscaal jaar en behandeljaar! daar zit verschil in, blijkbaar, want ik heb het voor elkaar gekregen..

Deel Deze Pagina