Ff van me afschrijven. Net m'n kleine meisje weggebracht voor 2 wen uurtjes bij kdv. Hartstikke lieve meiden die heel zorgzaam zijn etc. etc. Dat zou mij dus moeten geruststellen maar dat doet het niet. Sterker nog ik heb al de hele morgen pijn in m'n buik en ben expres te laat gekomen en wilde eigenlijk nog niet weg. Ik vind het zo erg. Zit al de hele tijd met een brok in m'n keel en heb net maar ff de auto door de wasstraat gedaan zodat ik me ff helemaal kon laten gaan. Negen maanden in m'n buik en daarna 3 maanden bijna onafscheidelijk voelt het zo niet oké. Het went vast en ik moet er ff doorheen maar voor nu voel ik me zo'n enorm slechte brute moeder. Ik weet heus wel dat ik geen keus heb en dat als ik straks lekker weer aan het werk ben het ook goed is. (De hypotheek moet ook betaald worden) Alleen nu kan ik gewoon niet zo goed relativeren. Zucht nog een klein uurtje dan mag ik haar pas ophalen. Moet ik wel gauw stoppen met janken want wat zullen ze wel van me denken daar....
Ik denk niet dat ze raar zouden denken over je als je gehuild hebt. Want dat lijkt me heel normaal voor een mama (en papa). Komt wel goed hoor. Ik neem aan dat je het kdv zorgvuldig uitgezocht hebt, met lieve leiders die veel aandacht aan je dochter zullen geven. En dan vindt ze daar heus snel haar plekje.
Ik begrijp je gevoel volledig. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en heb toen ze 11 week was haar ook laten wennen. Ik heb me toch gehuild daar! Ik vond het echt verschrikkelijk en voelde mee een waardeloze moeder op dat moment. Achteraf ben ik super blij dat ik zo vroeg begonnen ben, ze is helemaal gewend en ga met een gerust hart werken. Ze kennen haar daar door en door. Het komt goed maar het is even een rot gevoel waar je door heen moet. Heel veel sterkte!
Ach is toch ook logisch je reactie? Komt echt wel goed hoor, loslaten is gewoon moeilijk! Dikke knuffel
Dank jullie wel. Ben d'r net wezen halen. Ze lag heerlijk te slapen. Ze had het super leuk gehad. En natuurlijk heeft ze het leuk gehad want ze zijn ook zo lief voor haar maar ook voor mij! Nu ligt ze lekker in m'n armen te slapen. Helemaal kapot van de indrukken. Pfff gaat nog wat worden a.s. maandag... Maar het is waar wat je zegt alyssa. Ze is nog heel jong dus leren ze haar goed kennen en heb ik er later profijt van. Nu heerlijk van m'n heerlijke meisje genieten en nog maar niet aan maandag denken....
Lekker van genieten! Wij zeggen hier altijd tegen de moeders dat ze echt wel even mogen bellen om te vragen hoe het gaat, misschien stelt je dat ook gerust? Maandag weer wennen?
Nee maandag voor het eest. Ik mag ook bellen. En ze sturen ook foto's. M'n collega's wachten me maandag fijn op dus moet goed komen. Meestal geef ik mezelf een schop onder m'n kont en zeg kom op. Maar deze keer is het wat lastig haha. Jij hebt haar al veel eerder laten wennen. Ik was er wat later bij. De eerste paar weken verliep bij mij nog niet alles zo soepeltjes dus heb daar zeker niet aan gedacht. Maar over een paar weken kennen ze haar zo goed dat ik me daar vast niet meer druk om maak. Plus dat ze nu ook nog niet eenkennig is en dat maakt het ook wel makkelijker hoop ik. Ze ligt nu al de hele middag te slapen dus het kont maandag vast ook goed. Hahaha
Alyssa, het is goed gegaan behalve dat ze opeens heeft bedacht dat ze niet meer uit de fles wil drinken. Ik had mezelf ook echt enorm druk gemaakt of het allemaal we ging lukken en ik denk dat zij het ook gevoeld heeft. Ze wilde me bijna bellen maar uiteindelijk ging er toch wat in. Vandaag ben ik weer met d'r gaan oefenen maar ze wil echt niet meer. Daar snap ik niets van want ze drinkt al uit die fles vanaf 2 weken. Morgen en overmorgen moet ik ook werken ik hoop echt dat het dan wel lukt. Ik doe hard mijn best me er niet te druk over te maken. MuscleMe, helaas heeft mijn hypotheek geen ouderschapsverlof....
Ik heb niet gehuild toen ik haar wegbracht, maar ik vind het altijd wel even slikken bij het wegbrengen. Ik vlieg altijd naar huis om haar op te kunnen halen, ik heb nog nooit zo snel gefietst als tegenwoordig. Maar het heeft wel heel veel voordelen zo'n kdv, helemaal als het je eerste kindje is en je goede leidsters treft. Ik heb zoveel geleerd sinds ze daar naar toe gaat en zoveel bruikbare tips gekregen. Ik vind het ook fijn dat er andere mensen zijn die naar je kind kijken en dingen zien die jij niet ziet. Zo zagen ze daar dat ze behoefte had aan een knuffeldoekje en helpen ze met het leren slapen in een ledikant. Maar ja, dat wil nog niet zeggen dat het makkelijker is om haar weg te brengen...
Ik heb de eerste week continu moeten huilen - en dan bracht ik hem hooguit 3 dagen per week voor slechts 3 of 4 uurtjes. Maar die eerste tijd is toch het zwaarst. Ondertussen is hij bijna 22 maanden en nu breng ik hem vaak nog een uurtje langer dan nodig is Even heerlijk tijd voor mezelf.
Dat fles weigeren komt heel vaak voor. Hier ook hoor. Ik geef dan nog wel bv, maar op het kdv en bij zijn vader moet hij wel een fles natuurlijk. Hij kon het rond die periode ook gewoon en was het naast de live bv ook gewend. Heb via de LK toen wat tips gekregen om het beter te laten gaan. Bij voorbeeld cupfeeden en een ronde van een panty knippen en dat over de speen heen doen. Eventueel heb ik de tips nog wel ergens geloof ik als je ze wilt hebben. En verder was het ook een beetje "dwingen". Heeft al-met-al een weekje geduurd, toen was het ineens over en dronk hij wel weer uit een fles.
Nou wat goed zeg! Voel je je inmiddels al een stukje rustiger? Fles drinken komt misschien doordat ze de leidsters nog niet goed kent en misschien te veel afleiding op de groep. Hier hebben we een personeelsruimte waar dan niemand zit en dan word daar een fles gegeven, onder het genot van zangkunsten van de leidsters
Ik begrijp je helemaal! Ik werk zelf in de kinderopvang, maar mijn eigen kindjes wegbrengen..... Oef niet leuk! Heeft voor mij ook echt wel even geduurd voor het gewend was. Dus je bent echt niet raar, ook zeker geen brute moeder! Je bent een liefdevolle moeder die jammer genoeg weer moet werken. Meer vakantie nemen is geen optie? Dan denk ik echt dat je erdoor moet. Desnoods bel je de eerste paar keer gewoon even smiddags hoe het gaat. Succes met wennen!!!
Zo m'n eerste weekje kdv zit erop. Was best spannend allemaal. Gelukkig drinkt ze nu wel en schatert ze meteen als ze de leidsters ziet. Dat is wel een fijn gevoel. De eerste dag heb ik 4x gebeld de 2e dag 2x en de laatste dag dacht ik nu kan ik het zonder telefoontje af. Best raar dat het zo snel went. Het blijft natuurlijk niet leuk maar het geeft wel een goed gevoel dat ze het echt leuk heeft. Het afkolven gaat me nu ook goed af. Heb nog wel altijd teveel voeding dus dat is wel een geruststelling. Ik moest een knuffel en een doekje 2 dagen bij me houden zodat het naar mij ruikt. Maar nog steeds slaapt ze niet erg lang. Nou ik vind het allemaal wel prima als ze s nachts maar slaapt. Dank je wel voor jullie reacties. Leuk om te weten dat ik lang niet de enige ben die er moeite mee heeft. Gelukkig heb ik over 6 weken alweer vakantie.