Ik kan het me goed voorstellen Sweetangel. Ik hoop echt dat het steeds beter zal gaan.. Wat ik trouwens ook best lastig vind is contact leggen met andere moeders. Ik ben niet bepaald een eh standaard type en vooral niet in ons (kak)dorp. Ik vind het best moeilijk om zomaar gesprekjes aan te gaan, ik merk ook echt dat de andere moeders even aan mij moeten wennen ofzo. Gelukkig kende ik een moeder al en daar sta ik ook wel mee te kletsen. Zij vertelde me dat er ook koffieochtenden zijn, en avonden waarop een paar moeders al het speelgoed samen schoonmaken enzo. Ik hoop dat ik ze daar ook wat beter kan leren kennen. Herkennen jullie dit?
Hey Vlinderbloem... Nu maak je me nieuwsgierig zeg haha waarom ben jij geen 'standaard' type? Ik leg zelf altijd erg snel contact, maar ben er ook makkelijk in, als ze geen contact zouden willen, dan niet. Ik kom daar voor Iman, niet voor de andere moeders En voor zover ik weet is hier niet zoiets als koffieochtenden enz... Verder valt me wel steeds op dat ik echt de jongste moeder ben, maar ook veel kinderen worden door oma of opa gebracht en gehaald.
Vandaag ging best goed Mijn moeder was meegegaan haar wegbrengen en ophalen. Wel huilen toen we weggingen, maar bij het ophalen stond ze eens even niet bij de deur te huilen haha maar was nog volop aan t spelen! Erg leuk!
Ik hoop ook dat ik wat meer contact ga krijgen met de moeders uit de buurt. Ik zal eens informeren als ze hier ook schoonmaakochtenden hebben.
hallo peutermama's, hier ook een mama die haar dochter op de peuterspeelzaal had. Ja had, want ik ben er dus wel tijdelijk mee gestopt. Het was een regelrechte ramp! Ze is nu net 2 1/2jaar en ik dacht haar er een enorm plezier mee te doen, want ze speelt heel graag met andere kindjes. Toch bleek dit een grote vergissing. Ze vind alles leuk zolang mama er maar bij is, en dat kan natuurlijk niet. Ik heb dus ook de eerste keer wel even een traantje gelaten, en ik wou haar zo snel mogelijk weer ophalen.(dan gaat de tijd zo langzaam) Ze huilt daar heel lang en trekt zich terug op de gang. De juf mag ook niet in de buurt komen en eten/drinken wil ze ook niet. Het enige dat ze nog wel leuk vind is het buiten spelen, maarja dat is maar een half uurtje. We hebben het 4keer geprobeerd en iedere keer was het een drama. De juf moest haar helemaal over de rooie uit mijn armen rukken.(afschuwelijk) En het sloeg zelfs zover door dat ze zelfs thuis al zei mama ik wil niet met de kindjes spelen en de school is dicht.(de slimmerd!) Ook als mijn schoonmoeder komt oppassen als ik ga werken gaat ze nu compleet flippen. Dus ze is momenteel heel erg bezig met verlatingsangst.(mama mag niet weg moet bij mij blijven.) Vind het best moeilijk, maar heb dus samen met mijn man besloten om tijdelijk te stoppen met de peuterspeelzaal omdat wij vinden dat het wel iets moet zijn waar ze plezier aan beleeft en geen vervelend iets gaat worden. Eerst maar weer eens door deze fase heen en dan zien we wel weer verder. ik wou nog even zeggen dat ik jullie kindjes allemaal heel stoer vind! Succes met het moederschap liefs Annrieke
He annrieke! Het ziet ernaar uit dat jou kleine even oud is als Iman. Zij heeft ook erg last van het kleef-aan-mama-virus Het afscheid nemen is ook nog altijd een ramp, maar ik weet gewoon dat ze het erna wel heel erg leuk heeft daar. Dat scheelt een hoop. Ik vind t knap dat je het toch nog 4 keer geprobeerd hebt! Als de fase voorbij is wil ze misschien wel weer gaan Liefs Linda
Ik kan het me helemaal voorstellen Annrieke, het moet wel enigszins te doen blijven natuurlijk. Wie weet is ze er over een tijdje wel aan toe. Wel heel erg slim om te zeggen dat de school dicht is!
Hoi allemaal, Mijn dochtertje is 7 keer op de peuterspeelzaal geweest. De eerste 2 keer heeft ze superhard gehuild, vooral de 2e keer omdat ze toen wist wat er komen ging. Ze is van zichzelf een rustig meisje die alles over zich heen laat komen, dus ze speelde ook niet echt mee, maar keek meer en liep wat verdwaasd rond. De 2e keer heb ik thuis een kwartier lang heel hard gebruld (terwijl ik toch dacht dat ik tot de stoere moeders behoorde ). Nu roept ze als we binnen zijn heel hard DOEIII MAMA en kijkt ze niet meer naar me... hahaa... en ze speelt steeds meer mee met de rest.
Hoi Lilith, wat leuk dat jou prinsesje ook naar de PSZ gaat Vandaag ging Iman al huilen op de gang, en binnen ook heel hard, ze wist natuurlijk dat ik weg zou gaan, dus ik ben ook snel gegaan, maakt het natuurlijk alleen maar moeilijker als je nog langer blijft. Toen ik haar ging ophalen spiekte ik door t raam, en zat ze te lachen in de kring. Toen ze me zag even huilen en erna trots binnen laten zien wat ze gemaakt had vandaag. Gaat echt steeds beter
Oh dat is echt heel goed van je meisje Sweetangel, grote meid! Zelfde geldt natuurlijk voor jouw meisje Lillith, vooral als het van zichzelf een beetje een verlegen kindje is. heel goed hoor! Enne, zoals je kon lezen heeft deze "stoere" moeder het niet eens tot de deur van de psz gered met niet huilen. Maar dat was alleen de eerste keer hoor!
De stoerste mama's krijgen nog traantje als je kind zo huilt hoor... Ik ook! Ik had het vooral de 3e keer toen moest de juf haar echt in de houdgreep pakken en toen ik nog n keer achterom keek toen stak ze haar handje naar me uit met dikke tranen MAMAAAA *slik*
@Sweetangel: Ooww dat is zooooo zielig... maar gelukkig dat het met Iman ook steeds een beetje beter gaat! En gelukkig begrijpen we elkaar allemaal... het loslaten begint nu al he...
Hoi meiden. Vandaag is het zover, mijn mannetje gaat naar school. Hoe ging het bij jullie met de eerste keer? Hier lees ik dat ik het eerste dagdeel mag blijven maar nu hoor ik van iemand anders dat het maar heel even kijken is
Ik mocht inderdaad maar eventjes blijven. Had ik ook niet verwacht hoor. De juffen maakten ons (vriend en ik gaan tot nu toe elke keer samen) snel duidelijk dat we nu maar moesten gaan. Vandaag ging het ook weer prima, we hebben nog even met de blokken gespeeld en daarna zijn we gegaan. Geen probleem gelukkig!
Ik heb net met iemand gepraat die haar kindje op dezelfde school heeft. Volgens haar mocht ik de hele middag bij hem blijven
Ben benieuwd hoe het gaat gewoon mama! Ik ben eerst een halve ochtend samen met Iman geweest en erna is ze alleen gegaan. Wij mogen idd bij binnenkomst even blijven, maar dan moeten we gaan. Even samen spelen enz. Maar als Iman zoals gister al op de gang gaat huilen dan ga ik direct. Ze huilt dan immers omdat ze weet dat ik uiteindelijk toch wegga, dus dan kan ik maar beter zo snel mogelijk gaan.
Het was dus een drama! Toen we kwamen bleek dat hij vanmmorgen had gemoeten en de leidsters dit verkeerd hadden ingevuld. Helaas pindakaas. Maar dat mijn zoontje door een leidster in opleiding een smurf werd genoemd ging te ver
Hallo, Bedankt allemaal voor jullie reacties en succes met het peuterspeelzaalgebeuren! groetjes Annrieke
Nou vandaag weer ik hoogte punt in kaye zijn leven Maandag middag heeft die altijd 2 juffen en toen wij weg gingen riep de ene juf ''aaah kom maar kaye'' maar nee kaye vond die andere juf veel en veel liever en liep met een grote boog om haar heen Maar vandaag helemaal niet gehuild! Hij ging gelijk aan tafel zitten om broodje te eten en zwaaide ons voor de eerste keer terug! Ben echt super blij alleen nu hoeft die een weekje niet dus ben bang dat het volgende week toch weer drama wordt maar ja dat is zorg voor later! En de rest van de dames hoe gaat het nu ?