Wie heeft er ook een fietsstoeltje achterop een normale fiets? Wij hebben ons reservestoeltje op mijn normale fiets gezet, zodat mijn moeder lekker kan fietsen met de kleine als ze hier is. Mijn moederfiets staat al bij mijn moeder thuis omdat wij daarheen gaan verhuizen in augustus en ik toch al de hele zws niet kan fietsen. Maar, hij steekt uit aan de achterkant. Zit verder wel stevig, maar schommelt nu natuurlijk erg. Hij lijkt ook niet verder naar voren bevestigd te kunnen worden. De voorste klem moet tussen de eerste 2 "spaken" van de bagagedrager. Hopelijk is het een beetje duidelijk zo?
Welk fietsstoeltje heb je? Ik herken het probleem namelijk niet. Hier bobike-stoeltjes achterop een gewone fiets
Toen ik nog een kind had, had ik het stoeltje achterop een gewone fiets. Ging prima. Zat wel wat beweging in, geloof ik, maar niet extreem veel. Misschien even langs een fietsenwinkel om te vragen of hij goed zit?
Wij hebben hier altijd al een zitje achterop gehad. Het is wel normaal dat het stoeltje meeveert. Dat is een extra vering zodat je kindje niet in elke put knalt. Als je twijfelt, even naar de fietsenwinkel?
That's a first...hahaha, heb normaal geen internet op mijn foon, dus even via de wifi. Joehoe, wordt nog wel eens wat met mij. Maar goed, hij steekt dus best ver uit. Wij wonen echt flink buitenaf, dus even naar de fietsenwinkel wordt hem niet. Ga ook nog even verder googelen. Is 2e hands stoeltje, dus ook geen handleiding. Even online zoeken.
Denk dat mijn man de voorste klem direct onder het zadel had moeten monteren, althans volgens het filmpje. Vanmiddag maar even kijken of dat kan.
Volgens mij moet hij inderdaad veel dichter bij het zadel (daar in de buurt zat hij vast, ik geloof met een tussenstuk, dat verschilt ook per fiets). Weet niet meer precies hoe die bij ons zat, maar in ieder geval niet zo.
Het leek mij ook ietwat risky zo, dus fietsen hadden we zo zeker niet gedaan. Brrrr Hij mag weer aan de bak vanaaf. Weet niet waar hij de schroevedraaiers voor deze heeft gelaten, anders had ik zelf even gaan prutten. Maar, heb ook nog genoeg andere dingen te doen.
de bobike heeft 2 verschillende soorten bevestigingsbeugels en deze zit er standaard bij. als het niet wil moet je dus de andere hebben.. ik heb er ook alleen dit blok bij en heb hem er zelf opgezet onder het zadel..
Even een plaatje gezocht. Bij mij zit ie zoals de onderste, maar bij sommige fietsen moet ie dus zoals de bovenste.
We hebben zo'n klem als de bovenste, dus moet vast lukken zo dan. Wel grappig dat mijn man gewoon dacht dat hij zo ok zat...mannen. Veel aan zijn hoofd op het moment, dus op standje automatisch.
Wij hebben ook een Bobike kinderstoeltje, die zit dichter op het zadel. Ik vond het echt een ramp om zelf te bevestigen, dus ik heb het door de fietsenmaker laten doen. Wist ik gelijk zeker dat het goed zat.
Zoals genoemd/bedacht moet hij inderdaad aan de stangen onder het zadel vast, hoop dat je man het kan regelen Heb je ook de plastic platen erbij voor voetbescherming? Zoals te zien op het plaatje van NiekeKris. Gewone jasbeschermers zijn namelijk niet geschikt ter bescherming (te slap), maar op de foto zie ik helemaal geen bescherming (open spaken). Er komen ongeveer 2300 kinderen per jaar met hun voet tussen de spaken, dus vandaar mijn 'zorgen'. Ook de reden waarom ik zelf wel een tweedehands Bobike voorzitje heb gekocht, maar geen tweedehands achterzitje omdat die veelal voetbescherming missen. Wilde het verder niet betweterig overbrengen, dus hoop dat je het niet zo opvat, maar die plastic beschermplaten kun je ook los kopen bij de fietsenwinkel als je daar geinteresseerd in zou zijn. Dat ter informatie, veel fietsplezier!
Ik heb een qibbel fietsstoeltje op een gewone fiets. Maar met een zadel bevestiging. Dan past die precies op je bagagedrager s6