Hallo, Over een paar weken moet ik weer aan de slag, 3 dagen per week. Moet er nu nog niet aan denken Mijn ouders gaan 2 dagen oppassen en mijn schoonouders 1 dag. Het probleem ( voor mij ) zit bij mijn schoonouders. Hele lieve mensen, maar ik wil graag dat ze bij ons komen oppassen. Ze hebben nl helemaal niks in huis voor een baby. Mijn ouders ( is voor hun 1e kleinkind ) hebben alles; wipstoeltje, ledikant, maxi cosi en zelfs een box. Mijn meisje is straks bijna 4 maanden en ik zou niet weten wat mijn schoonouders de hele dag met dr willen gaan doen. Mijn vriend zegt dat als ze een wipstoeltje hebben dat wel genoeg is. Maar ze kunnen haar toch niet de hele dag in een wipstoeltje laten? Ben ik onredelijk om graag te hebben dat ze hier komen om op te passen? Ze hebben ook een hond, dus ze kan ook niet op een kleed op de grond ( vind ik r ook te klein voor ) We hebben t nog niet gevraagd, ben ook bang dat ze t niet willen. Mijn schoonmoeder is altijd heel druk in huis. Maar heb zelf liever dat mijn dochter dan ergens anders heen gaat die ene dag, misschien nog een dag naar mijn ouders.. ( staan op de wachtlijst voor 2 dagen kdv dus uiteindelijk gaat ze daarheen en dan 1 dag naar mijn ouders ) Wat denken jullie hierover, mag ik van mijn schoonouders verwachten dat ze hierheen komen? En kan ik het maken om te zeggen dat ik anders een andere oplossing ga zoeken? Groetjes Debby
Ik vind je niet onredelijk hoor! Het is voor zo'n kleintje ook niet zo goed om de hele dag in een wipstoeltje te zitten. Dan kunnen ze niet zo goed bewegen en ze moeten de rugspieren te veel gebruiken. Volgens mij is het advies voor een wipstoeltje hetzelfde als voor een maxi-cosi, niet langer dan een uurtje oid. Werkt het niet als jullie gewoon aangeven wat het probleem is en wat jullie graag zouden willen? Als ze structureel oppassen vind ik het ook niet raar als je van ze verwacht dat ze op een babietje zijn ingesteld. Groetjes Rosa
Nee, je bent niet onredelijk. Koop anders van marktplaats en 2e hands box die je bij hun in huis plaatst Een kind heel de dag in de wipstoel is niet goed voor de ontwikeling, ze moeten zich wel lekker kunnen bewegen. Gewooon eens proberen of ze bij jullie thuis komen opassen Succes
Hebben ze geen campingbedje? Mijn schoonmoeder gebruikte die vaak als box en tijdens slaapje ging die naar de andere kamer om als bedje te dienen. Maxi cosi is niet nodig, want die geef je gewoon af als je de kleine brengt. (Dan weet je ook zeker dat het een goede is, mijn schoonma had die anders nog wel 2e hands willen kopen) Je kan niet van iedereen verwachten dat ze alles in huis hebben, net zoals dat je niet kunt verwachten dat jij alles voor hun moet kopen. Mijn schoonmoeder heeft nu wel een box gekocht, maar dat komt omdat haar tweede kleinkind er aan komt en wie weet wanneer de derde komt (mijn schoonzusje die gaat ooit vast ook kinderen willen) Betaal jij ze voor het oppassen of willen ze dat niet? Ik vind dat stiekem wel een hoop schelen. Als ze betaald worden dan is de aankoop van de spulletjes voor hun aftrekbaar van de belasting. Omdat ik ook ben gaan uitzoeken hoe het "hoort" kwam ik er achter dat het dus kennelijk zo is dat als de opa/oma gaat oppassen dat de ouders zorgen dat de spullen er zijn (heb dit in de informatie van verschillende gastouderbureau's gezien) Maar helemaal als het een tijdelijke oplossing is dan zou ik een geen halszaak van maken, wel aangeven hoe je het wilt hebben en als het niet zo kan als jij graag wilt, dan zou ik idd naar een andere oplossing zoeken. Ik had persoonlijk ook liever gezien dat mijn schoonmoeder hier thuis kwam oppassen, maar ja.. dat zag zij dus echt niet zitten. En ze hielp ons er wel mee uit de brand door toch op te passen.
Ik vind eigenlijk niet dat je van je schoonouders kunt verwachten dat ze naar jou toe komen. Dan kunnen je schoonouders geen kant op. Ik vind het al heel wat dat ze uberhaupt elke week een dag op willen passen. Misschien kun je via marktplaats een box en een campingbedje voor ze kopen zodat ze die kunnen gebruiken? Ik ben sowieso niet zo voor het structureel oppassen door ouders/schoonouders. Als jij er geen vertrouwen in hebt bij je schoonouders moet je een andere oplossing zoeken denk ik. Je moet je er wel goed bij voelen. Pim
Denk niet dat ze van plan zijn om een box neer te zetten. Ze hebben ook net t campingbedje van hun andere kleinkind opgeruimd omdat die in de weg stond.. Binnenkort maar even rond de tafel zitten denk ik.
Ik vind dat je niet van je schoonouders kan verwachten dat ze allerlei meubilair voor een kleinkind gaan aanschaffen en neerzetten. Zelf heb ik er ook een bloedhekel aan om bij iemand anders in huis op te passen, dus ik kan me voorstellen dat je schoonouders dit niet willen. Als ik het goed begrijp is het oppassen van je schoonouders tijdelijk, ivm de wachtlijst van het kdv. Dan kan je tot die tijd toch een campingbedje als box gebruiken ofzo...
Ik vind het ook niet onredelijk van je hoor. jij weet tog altijd wat het beste is voor je kindje(en hoe je dingen wilt aanpakken). Ik heb hetzelfde gehad als jou.eerst hadden mijn schoonouders ook helemaal niks in huis Nu hebben ze van alles aangeschaft en halen zelfs mijn ouders in. die hebben nu alleen maar spullen wanneer onze kleine man op bezoek komt/logeren,(ik geef hem wat speelgoed mee en onze campinbedje gaat dan gewoon mee ideaal om als box of in te slapen te gebruiken. In tegendeel hebben mijn schoonouders nu zelfs een baby badje en campingbedje een kist vol speelgoedjes van alle leeftijden.Mijn schoonzusje heeft er een tweede bij en kom daar ook regelmatig. Je moet gewoon er met hun over hebben, wat jij het prettigs vind,ze kunnen ook op marktplaats kijken voor een(campingbedje) box misschien?, als ze het echt voor hun kleinkindje over hebben moet t wel goedkomen toch? Goed erover praten en dingen afwegen. ik wens je heel veel succes. kus loesmari en Terence
Ik zou op zoek gaan naar een 2e hands box enz. Want ik zou idd niet weten wat ze de hele dag zonder spullen moesten doen. Je kunt haar echt niet steeds in de wipstoel laten. Als je er nu al geen goed gevoel over hebt, probeer dan een betere oplossing te zoeken.
ik vind niet dat je van je schoonouders kunt verwachten dat ze naar jou toe komen. je zou ze heel dankbaar moeten zijn dat ze willen opassen. je zou een campingbedje kunen kopen inderdaad. als de kleine er is is hij zo uitgeklapt en als er geen kleine is wordt hij zo weer ingeklapt en opgeruimt.
Of misschien heeft iemand die je kent nog een oude box staan die je mag hebben? (of overnemen voor een zacht prijsje) Mijn schoonouders passen niet op, maar hebben wel een box en een bedje. Weliswaas van toen mijn man nog klein was, maar ik vind het wel erg handig dat Jelle daar even in de box kan spelen. En eventueel naar bed kan als het zo uitkomt. Mijn moeder heeft ook een box en een camping bed aangeschaft. En als ik eerlijk ben, vind ik het niet eens zo'n onredelijke eis van je. Ook al is het oppassen maar tijdelijk, het kan later vast nog wel van pas komen...
Ik vind het zeer zeker niet onredelijk. Het is bij ons niet eens ter sprake gekomen dat Zoë naar mijn (schoon)ouders zou moeten. Bij ons thuis heeft ze alles bij de hand. Zo ging dat vroeger bij mijn zusje en mij ook. Toen we wat ouder waren konden onze vriendjes/vriendinnetjes gewoon bij ons komen en zaten we niet 'vast; bij opa en oma.
Tja, moeilijk. Ik vind wel dat er bij Opa en Oma bepaalde dingen aanwezig moeten zijn om op te passen, zoals : Box, Ledikantje, Wipstoeltje en als er een auto in het huishouden is, ook een autostoeltje. Maar ik kan niet in de portomonnee van je schoonouders kijken en vind dat als jij je kindje daar 1 dag in de week voor oppas brengt, dat je zelf moet zorgen dat er wat spullen komen. Mijn ouders passen met heel veel liefde 1 dag per week op onze kleine jongen. Wij hebben zelf via marktplaats een goede opklapbare, verstelbare box gekocht en een verstelbaar ledikantje, wat nu in hun logeerkamer staat. We hebben ook een 2-de hands babyfoon aangeschaft. Ik vind het niet meer dan normaal, dat als je ouders of schoonouders op je kindje passen en er geen geld tegenover staat, dat je dan wel zorgt voor spulletjes om mee te werken. Dat geld natuurlijk ook voor basisdingen zoals voeding en luiers. Die moet je zelf leveren. Om van ze te vragen dat ze bij jou komen oppassen, vind ik net als anderen ook een beetje veel gevraagd. Ik denk dat je het beste gewoon even op marktplaats kunt kijken en wat spulletjes kunt kopen. Het kost heel weinig, maar je krijgt er veel voor terug. Je weet dan in ieder geval dat je kindje in een ledikantje kan slapen, want dat heeft je beebje nog hard nodig die eerste tijd. Die van ons is nu 4,5 maand en slaapt nog heel veel. Succes, Meis. Groetjes, Marianne
Mijn schoonmoeder komt ook bij ons thuis, een halve dag per week. Ze vindt dat geen probleem. Maar ze hebben zelf ook alles. Ik heb een ikeabedje voor ze gekocht en een wipstoel. De commode had ze zelf al en het speelgoed heb ik ook gegeven. Maar dat is maar incidenteel nodig, want meestal is ze dus hier.
In mijn ogen is het idd onredelijk om van je schoonouders te verwachten dat ze bij jullie op jullie kleine komen passen zodat jullie kunnen blijven werken. Dat ze helemaal niks in huis hebben voor de kleine, is niet hun verantwoording, maar die van jullie als jullie willen dat zij op jullie kind passen, vindt ik dat jullie moeten zorgen dat er bij je schoonouders dat komt te liggen cq staan wat ze nodig hebben om goed voor de kleine te kunnen zorgen Dat is idd minimaal een box (campingbedje) later een wipstoeltje, en natuurlijk luiers, voeding e.d. Mijn moeder heeft ook alles in huis voor de kleine van ons, maar dat hebben we wel sam-sam betaald, ik vindt niet dat zij moet opdraaien voor de kosten van mijn kleintje en zij vond niet dat ik(wij) voor de kosten op moesten draaien omdat het bij haar zou blijven staan, dus net zo eerlijk Waarom zou de kleine op een kleed op de grond moeten? Zeker omdat ze een hond hebben lijkt me dat geen optie en is (daar komt ie weer) de box meer dan genoeg of later als ze wat groter is een speelkleed Dus nee ik persoonlijk vindt niet dat je van ze mag verwachten dat ze bij jullie thuis op komen passen en dat het aan jullie is om ervoor te zorgen dat de benodigde spullen bij je schoonouders komen te staan tis daarbij toch ook makkelijk als jullie daar op visite zijn of wat dan ook? Je kan het natuurlijk altijd maken om te zeggen dat je een andere oplossing gaat zoeken, maar of dat nou de manier is om op goede voet met je schoonouders om te blijven gaan? Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo, een nieuwe box kost pakweg 105 euro incl. kleed bij de bartsmit een heel leuk wipstoeltje inclusief buis met speeltjes eraan 15 euro dus voor 120 hebben je schoonouders datgene wat ze nodig hebben zodat de kleine daar de hele dag kan vertoeven (voeding e.d. is normaal dat je daar ook zelf voor zorgt natuurlijk) . Maar goed ieder kijkt daar anders tegenaan natuurlijk succes in ieder geval
Ik verwacht ook niet van ze dat ze alles zelf gaan aanschaffen, ik wil alles voor ze kopen. Wipstoeltje is ook geen probleem, campingbedje ook niet. Probleem is een box, die willen ze niet neerzetten. Ze hebben pas de hele woonkamer veranderd en een box past daar niet in/bij.. Wat ik vervelend vind aan het idee dat ze bij hun thuis is, is dat ze niet de hele dag in het wipstoeltje kan zitten,en ook niet de hele dag op schoot kan zitten. Kleed op de grond vind ik eng met de hond.. Ik wil sowieso een campingbedje kopen voor die kleine om in te slapen, dus denk dat die als bed/box gebruikt gaat worden dan. Gelukkig beginnen mijn schoonouders pas in mei met oppassen dus dan is ze ook alweer een stuk groter... Groetjes Debby
Tja overal is het anders en zo ook met mensen als ik kijk naar mijn moeder die is weer bezig gegaan met schilderen behangen en weer de inrichting te veranderen e.d. die heeft onderhand haar hele huis Zoë vriendelijk gemaakt incl. die box, maar ja verschil is natuurlijk dat ik elke dag wel bij mijn moeder zit dus dat ze daar gewoon vaak is, en niet alleen maar om op te passen De kleine zal zo te lezen 1x per week bij je schoonouders zijn, en dan kan ik me indenken dat ze niet haar hele huis wil veranderen voor die 1e dag, wat ik wel vindt is dat ze dan een opklapbare box of campingbedje neer kunnen zetten, want hoewel de kleine straks wat groter is, is het natuurlijk niet goed als de kleine de hele dag in de wipstoel zou zitten Op de grond liggen terwijl er honden lopen zou voor mij in ieder geval wel een reden zijn om de kleine daar niet te brengen hoe lief de honden ook zijn, je weet het maar nooit, maar je mag er van uitgaan (neem ik aan) dat je schoonouders dat zelf ook beseffen Hoe lief de honden van mijn moeder ook zijn tegen de kleine (jack russels dus zenuwpezen) mogen ze nooit bij het gezichtje in de buurt komen en zij zal de kleine echt niet op de grond laten liggen terwijl de honden los lopen Anyway, ik denk dat je man heus wel zal snappen dat het gewoonweg slecht is voor de kleine om de hele dag in het wipstoeltje te vertoeven, dus dat kan en mag je toch ook gewoon zeggen al is het een moederskindje..hij is nu zelf papa en zal er mag ik aannemen altijd aan denken het beste voor zijn kind te willen Heel veel succes in ieder geval meid.. Gr.smoekie
Bij mijn moeder is het inderdaad ook een heel verschil. Die heeft een box staan, boven een ledikantje. Wipstoel, maxi-cosi. Dat had ze allemaal nog eerder dan dat ik mijn spullen had. Maar het is inderdaad net wat je zegt, daar zit ik ook veel meer dan bij mijn schoonouders. Gelukkig beseffen mijn schoonouders wel dat het toch uitkijken is met de hond. Het is een hele lieve hond ( gemixed ras ) maar het blijft toch een hond, hij is helemaal dol op mijn vriend maar die is toch ook een keer door hem gebeten. ( wel toen hij eten uit zijn bek wilde halen maar toch) Mijn ouders hebben een labrador, ook hartstikke lief maar je weet maar nooit. Ik heb al een wipstoeltje voor ze gekocht, die zet ik dan nu alvast daar neer, handig voor als we op visite zijn. Binnenkort dan nog een campingbedje en deken en dan moet het wel lukken. Het is ook maar 1 dag per week, dus dat is nog wel te overbruggen.. Bedankt. Debby
Ik denk dat dit inderdaad een goede oplossing is. Ik vind dat je je schoonouders niet kan verplichten bij jou thuis op te passen of zelf hun spullen aan te schaffen. En ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet een box in de kamer willen voor die ene dag in de week! Dit lijkt me een prima oplossing en het komt heus wel goed!