Voor het eerst naar school!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emma86, 14 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Zoon has gister zijn eerste speelafspraakje, bij ons thuis en hij was zo trots en zo blij en ze hebben echt heerlijk gespeeld :) zo leuk om te zien!
     
  2. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Haha, ongetwijfeld!
    Nog geen dingen gehad in de avonduren maar help met liefde een keer mee met schoonmaken.

    Ik kijk nog even aan hoe het de komende weken gaat en als het zo blijft kaart ik het in het nieuwe jaar aan. Ook met werk van andere ouders is het lastig op deze manier.

    Hier geen schoolfruit, zelf meegeven in de trommel. Zo zie je maar dat het op elke school anders gaat. Mijn jongste kan ik momenteel nergens normaal bij hebben, hij gaat er net zo hard vandoor als zijn beentjes hem dragen kunnen.
    Super dat het goed gaat, je brengt ze toch met een fijner gevoel weg als je weet dat ze het er leuk hebben.
    Qua moeheid valt het mij juist erg mee maar die van mijn gaat ook niet naar de BSO. Voor haar gaat het dubbelop natuurlijk en sinterklaastijd is spannend.


    Knap dat de juf dat nu al weet. Vreemd[/QUOTE]
    Ja vond ik ook best bijzonder dat ze dat nu al zo kon (durfde :p) te zeggen. Aan de andere kant: deze juf is zo'n oude rot in het vak. Die draait op 25+ jaar ervaring.

    Ik hoor daar ook niks over maar ze horen en zien overdag op school zo veel dat ze thuis denk ik gewoon niet meer weten te vertellen wat ze hebben gedaan.

    Leuk zeg! Voor jou natuurlijk ook een beetje spannend ;)


    Hoi! Ja leuk! Die eerste weken zijn intensief ja maar dat komt vast snel goed.
    Mijn dochter had het ook al maanden van te voren steeds over school haha. Eigenlijk had ze van mij wel wat eerder heen gemogen.
     
  3. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ja maar dat zegt niks over de ontwikkeling van jouw kind, of ze moet een glazen bol hebben :roflmao:
     
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dag, mag ik met jullie meelezen en schrijven?
    Onze dochter gaat vanaf morgen elke week 1 of 2x wennen om na de kerstvakantie officieel op school te starten.

    Ben blij om te lezen dat de meesten van jullie het best lastig vinden.

    ik hoop maar dat morgen een goede rvaring gaat zijn, ze vindt het zo spannend allemaal en ik ook (ook al doe ik alsof ik het geen probleem vind en het allemaal heus heel leuk is:rolleyes::D)
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  5. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Spannend! Ik vond het ook heel spannend maar het went ongelooflijk snel! Onze oudste gaat nu 2 weekjes heen en het is net of het nooit anders is geweest. Alleen de allereerste keer wennen was heel spannend voor ons allebei, maar daarna vond ze het superleuk en was het voor mij ook niet meer zo spannend. Succes morgen!
     
    RoIn vindt dit leuk.
  6. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    ja dank je!
    Van sinterklaas heeft ze een rugtasje gekregen en een beker/lunchtrommeltje met haar favo prinses (Rapunzel).. en nou ja, ze kent er ook 1 kindje dus hopelijk neemt die haar een beetje aan de hand..

    Thnx! hopelijk gaat het hier net zoals bij jou!
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  7. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    I. zit in een combiklas 1/2 en ze werken met ‘maatjes’. Een meisje uit groep 2 waar I. nog heel even mee op de psz heeft gezeten is toegewezen als haar ‘maatje’ en die heeft haar wegwijs gemaakt. Heel lief en fijn.
     
    RoIn vindt dit leuk.
  8. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Het ging gisteren gelukkig heel erg goed. Er was pietengym en gelukkig had ik haar gymschoentjes meegegeven. Was wel jammer dat ik niet wist dat alle kindjes als pietjes naar school mochten maar oke. Ze heeft het leuk gehad en de juf was heel tevreden.
    Hopelijk volgende week weer!
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  9. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Wat fijn dat het goed is gegaan :thumup:! Is een drukke periode om op school te wennen/starten nu. Mijn meiden zijn helemaal gesloopt nu met Sinterklaas op psz en basisschool vanochtend. Maar het was hartstikke leuk!
     
    RoIn vindt dit leuk.
  10. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja super druk! In december jarig zijn is niet handig!:roflmao:

    Fijn dat het leuk was!
     
  11. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Daarom komen kinderen bij ons in december ook niet wennen, zo druk.
     
  12. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ah ja. Nou ja. Hier wel. En als ik volgende week merk daar het teveel is Dan skip ik 1x.
    Ik vind het wel erg fijn dat ze weet wat haar te wachten staat. En gelukkig heeft ze het leuk gehad. Dus de eerste ervaring is prima! :D
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  13. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Pfoeh nou idd ik vind het ook druk hoor. De oudste is dan gelukkig 16/11 al jarig maar de middelste 30/11 en dan de drukte van Sinterklaas en ze krijgen een berg kadootjes binnen korte tijd :eek:. Ze zijn wel erg prikkelbaar nu, vooral de oudste.
     
    RoIn vindt dit leuk.
  14. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee klopt. Ik houd zelf ook een beetje slag om de arm. Ach, wij zijn ook niet van die ouders die hysterisch worden van een extra jaartje school.
     
    Wen86 vindt dit leuk.
  15. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat leuk! Ja tuurlijk mag je meekletsen, daarvoor is dit topic!
    Fijn dat de eerste ervaring goed was. Dan breng je ze toch met een geruster hart weg.
     
  16. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    De oudste de hele week thuis gehouden omdat ze ziek was. Woensdag wel heen gebracht zodat ze Sinterklaas mee kon maken en een uur eerder opgehaald. In de middag heeft ze nog flink geslapen en de middag erna viel ze ook zomaar op de bank in slaap.

    Ben blij dat die ouwe knar weer in Spanje zit. Kerst is ook best druk maar toch anders. Minder spanning met schoen zetten.

    Pfff kregen een mail van school met instructies voor Kerst. Heb hem wel 4x moeten lezen om alles in mijn hoofd op te slaan haha. De grootste bak vind ik dat de ouders op het schoolplein aan de glühwein mogen terwijl onze schatjes binnen Kerst vieren :roflmao:
     
    RoIn vindt dit leuk.
  17. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou dat is idd een giller!
    Is je kind weer helemaal beter?

    De Sint geeft inderdaad flink wat onrust. Nu was ze vanmorgen wel wat teleurgesteld dat er geen pakjes onder de boom lagen. Ze had toch de hele dag kerstliedjes gezongen? :rolleyes: beetje uitgelegd dus dat ketst weer heel anders is.

    Dinsdag weer wennen..
     
  18. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.158
    582
    113
    Wij gaan de laatste week voor de kerstvakantie de twee juffen ontmoeten en op 8 januari is de eerste schooldag van mijn zoontje! Ik vind het maar spannend... Ik ben echt zo benieuwd hoe het allemaal gaat straks.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.707
    42.540
    113
    Jij woont toch niet heel dicht hier in de buurt zeker??
    Hier ook een flinke mail van school ivm kerst en wij als ouderraad organiseren nu voor het derde jaar een gluhwein/chocomoment voor alle ouders op het schoolplein. Vuurkorven, iedereen die een extra hapje heeft gemaakt neemt dat mee.
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.707
    42.540
    113
    Zeker spannend!
     

Deel Deze Pagina