Als jij zelf helemaal achter de keuze staat om alleen met je man te gaan, dan zou ik me er niets van aantrekken. Het is jullie kind en jullie leven, dus ook jullie beslissing! Toch snap ik je moeder ergends ook wel, ze is indd nog best jong om al 5 dagen alleen te blijven (vind ik dan). Zo is mijn moeder voor heel wat jaren terug een keer 5 dagen naar Parijs geweest met vriendinnen. Geloof dat mijn zus destijds ook een jaar of 3 was. Ze had het heel erg gezellig maar toen ze de 2e dag mijn zus huilend aan de telefoon had, omdat ze mama zo miste, heeft mijn moeder het eerste vliegtuig weer naar Nederland genomen!
Wij zijn ook 5 dagen ertussen uit geweest toen onze dochter 11 maanden was. Hebben haar gezien / gesproken via Skype en heeft een heerlijke tijd bij haar grootouders gehad.
wij zijn trouwens 2x een week op vakantie geweest toen onze dochters bij opa en oma logeerden..... zij hebben het geweldig naar hun zin gehad... waren misschien nog iets te jong om het te snappen de eerste keer... maar de tweede keer begreep onze oudste het heel goed... we hebben het erg leuk gehad (curacao) maar ik doe zoiets niet weer zonder mijn kinderen. ik heb ze vreselijk gemist... overal zag je op het strand ouders met kleine kindjes aan het spelen en toen begon het gemis bij mij wel erg op te spelen... de volgende keer gaan ze lekker met ons mee....! ze zijn nu ook wat ouder dus is alles makkelijker kwa reizen e.d. maare ik zou het lekker doen hoor, dan pas weet je wat het met je doet en hoe jullie kindje erop reageerd!
@mora: ja dat is het juist, ik vind wintersport met een peuter van 3 iets heel anders dan een strandvakantie. Dat is ook de reden dat we haar niet meenemen. Wij skiën beiden té graag om af te wisselen en ons meisje is nog te klein en te jong om te skiën. En 4 dagen om en om sleetje rijden zien we niet zitten. Vandaar nemen we haar niet mee.
Lekker gaan hoor. En als ik zo aan je planning ziet, is ze nog veel weg ook.. En ze is ook lekker in haar eigen huis. Geniet ervan!!
Mee eens! Ikzelf zou niet zonder mijn kind op vakantie willen, dat is voor mij niet echt op en top vakantie. Ik geniet gewoon het allermeest als we helemaal compleet zijn, slapeloze nacht(en) oid neem ik eigenlijk wel voor lief
Ik kan me voorstellen dat al je tijd voor jullie tweetjes nodig hebt dat je je kleine dan een paar dagen niet meeneemt. Wat ik dan niet snap is dat je met 5 andere stellen weggaat. Lijkt mij dat je dan nog niet aan tijd voor jullie 2 toekomt? Maar goed, ik zou zeggen lekker van genieten, er word goed voor je kleine meid gezorgd.
Mijn man en ik skiën overdag samen, de andere stellen ook. We gaan aan het eind vd dag allemaal samen uiteten en naar de apresski Dus allemaal samen, en toch ook apart.
Ik ben het eigenlijk wel met je moeder eens, maar dat is omdat ik mijn kleine zelf nooit bij iemand achter laat nog geen 5 minuten. Ik kan gewoon niet zonder haar en zou al nooit zonder haar op vakantie gaan. Maar ik kan me ook voorstellen dat er zat ouders zijn die het wel doen en uiteindelijk zijn de ouders dan degene die bepalen of ze wel niet op vakantie gaan zonder kinderen. Jij bent moeder en jij bepaalt dus wat er met jou kindje gebeurt dus ik zou zeggen niks van je moeder aantrekken want iedereen doet het op zijn eigen manier!
ja dat begrijp ik! ach als ze wat ouder is kan ze zelf skilessen nemen en lekker mee gaan toch! voor nu zou ik het er lekker van nemen en je dochter vermaakt zich ook vast prima!
Wij gaan ookn een weekje skien zonder mijn dochter. Ze blijft dan bij opa's en oma's. Ik vind her normaal, mijn ouders deden het ook. Wij vonden het heel erg leuk om bij oma en opa te logeren. Bovendien vind ik dat een kindje van 13 maanden helemaal niets aan een wintersportvakantie heeft. Ik zou zeggen: doen. Lekker belangrijk wat andere ervan vinden! Ik lees en zie vaker dingen waarvan ik denk WTF, maar ja leef en laat leven. Ieder zijn ding
ach, tis nooit goed. Ga je weekend samen weg, ben je een slechte moeder omdat je kind 3 dagen zonder ouders zit. Ga je nooit weg, dan ontneem je je kind sociale contacten en benauwd je je kind. Tis nooit goed, nu niet, nooit niet en dat zal ook nooit zo worden. Dus maak je eigen keuzes en geniet ervan. Je kind heeft er alleen maar profijt van als mama en papa het gezellig hebben samen want dat is ook te merken in de relatie.
Mijn ouders zijn ook een week naar Oostenrijk geweest toen wij klein waren. We logeerden toen bij opa en oma. Of ze gingen weleens weekendje weg en kwamen mijn oom en tante bij ons een weekend. Vind dat zo nu en dan best wel kunnen. Zelf zou ik het (nog) niet doen. Kan nog niet zonder ons manneke. Zou dan snel weer thuis zijn fijne vakantie!!!!!
Ik zou het me ook heel erg aantrekken, maar ik zou toch uiteindelijk voor mezelf kiezen. Dat het misschien altijd zo was, hoef niet te zeggen dat dat altijd het beste is. En natuurlijk zijn er nadelen op te vinden. maar die zijn er ook te vinden als jij en je man niet een paar dagen samen weg gaan. En je kunt ook de positieve dingen zien, je schoon ouders hebben een fantastische week met hun kleinkind, jou kindje heeft een week om heel erg te binden met opa en oma. (overigens, als ze nou van het een naar het ander zou gaan, maar ze komen in jullie huis, alles wat hetzelfde kan blijven, blijft dan het zelfde) Ik ken iemand die echt alles (echt alles) samen doet met haar dochter, verstikkend vind ik dat. Ze zal misschien wat zelfstandigheid winnen, ze zal leren dat de wereld van de mensen die van haar houden iets groter is als alleen papa en mama. Als jij je voor het advies er goed bij voelde gewoon doen!
Je schoonouders passen op? Is je moeder niet gewoon jaloers, dat zij niet op je kids mag passen? 5 dagen even lekker er tussen uit moet kunnen!
Dank jullie wel dames, erg verhelderend allemaal @tessa: nee ze is niet jaloers, ze kan het nl lichamelijk niet aan om zo lang voor ons meisje te zorgen (zwakke gezondheid en een stuk ouder dan mijn schoonmoeder). @spikkeltje: nee maar jouw kindje is ook nog erg klein, wij gingen ook voor het eerst pas een weekendje samen weg toen ze ruim 2 was. @joycedi: ik vind het ook verstikkend als mensen alles alleen maar met hun kind samen doen. Lijkt me voor het kind niet heel goed en voor de ouder ook niet. Maar ieder doet het op zijn manier natuurlijk! @muppet en devil: inderdaad, het is ook nóóit goed
Ik zou willen dat ik het kon! Het lijkt me heerlijk, en tijd voor elkaar is inderdaad broodnodig als je kleine kinderen hebt. Er is alleen iets in mijn gevoel dat mij tegenhoudt om het daadwerkelijk te doen. Ik kan langer dan 1 nacht zonder mijn zoon voor mijn eigen gevoel niet 'verantwoorden' of zo. Ik kan het zelf niet goed verklaren eigenlijk. Maar dat is iets heel persoonlijks, en staat totaal los van mijn mening dat ik vind dat JULLIE gewoon lekker moeten gaan!