Ik zoek een bijzonder land.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Minny, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik wil van de zomer (juni) wel naar de zon en natuurlijk ook zwemmen, maar daarnaast moet het ook echt speciaal en anders zijn dan de gewone zonvakanties. Het liefst zou ik richting midden amerika reizen, maar dat is financieel gewoon niet haalbaar.

Wie kent een echt bijzonder land in Europa?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ligt eraan wat er bijzonder aan moet zijn. Cultureel bijzonder, zodat je ook af en toe naar musea kunt en bijzondere voorstellingen kunt zien? Of historisch bijzonder, dat je uitstapjes kunt maken naar historische plaatsen? Of gezellig winkelen? Er zijn zovel keuzes!

Ik vind altijd Turkije nog heel bijzonder, en dan niet de grote toeristische plekken (ben ik eigenlijk ook nog nooit geweest) maar eerst lekker naar istanbul (mijn favoriete stad!) en dan afzakken via de Dardanellen (historisch eerste wereldoorlog slagveld) naar Troje (spreekt voor zich). Fijn een klein kustplaatsje opzoeken en dan ondertussen naar Efese, Pamukkale en ander oude griekse steden. Heerlijk.

Of Andalusie, zuid spanje. Niet naar Marbella of al die afschuwelijke plaatsen aan de kust, maar een huisje in de bergen in de buurt van Ronda, met een zwembad erbij, en dan lekker uitstapjes maken en een paar dagen weg naar oude moorse steden (Granadais top! En Sevilla en Cordoba) Winkelen en historie!

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wow jij hebt al veel van de wereld gezien volgens mij. Ik wil ook zo graag reizen...

We zitten erover te denken om al in maart naar de zon te gaan. Dan is de jongste nog net geen 2 en kan hij lekker goedkoop mee. Egypte lijkt me mooi, ben je daar wel eens geweest? Die foto's op Google Maps, echt fantastisch!!

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ja, Egypte is supermooi, maar mijn heinerringen zijn een beetje gekleurd. Ik vons het niet zo'n leuk land, heel vervelende en opdringerige bevolking. Maar daarentegen, ik was toen 20 en het was mijn eerste reis op de bonnefooi met de rugzak op, dus ik was ook nog niets gewend :D

Wat ik toen gedaan heb ik doorvliegen naar het zuiden, Aswan dam, Philae, Abu Simbel bekijken. Korte Nijlcruise gedaan tot aan Luxor. Daar vallei van de koningen en zo gezien. Toen met een ferry overgestoken naar de Sinai, naar Hurghada gegaan en naar Dahab. lekker strandvakantie :D Toen door de Sinai naar Cairo om de pyramides en het museum en zo te bekijken, en vandaar naar huis vliegen.

Het weer is geweldig, lekker eten, mooie historie en geweldig zwemmen in de Rode Zee (wat een helder water!). Maar de mensen waren echt supervervelend. Ik zeg altijd dat je het betse georganiseerd door Egypte kunt reizen, want dan houden ze de locals een beetje op afstand. Erg onaardig, maar wel zo rustig.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik sluit me bij Juul aan en dacht al hetzelfde nog voor ik haar post gelezen had.
    Heb heel veel van de wereld gezien en gereisd, ik heb ook ruim 3 maanden in Granada gezeten (Andalusië) en in het weekend trokken we er vaak op uit om de omgeving te bekijken en Andalusië heeft zoveel moois te bieden, leuke stedentrips, het Alhambra in Granada is echt de moeite waard (aanrader, ga 's avonds, dan is het afgekoeld en heerlijk rustig daar), Sierra Nevada is een prachtig gebergte, leuke dorpjes in het binnenland, allerlei badplaatsen in de buurt, van grote bekende badplaatsen tot kleine, knusse badplaatsen etc.
    Hurgada ben ik ook geweest, totaal niet mijn soort vakantie, vond er niets aan eerlijk gezegd.

6. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Weleens aan Slovenie gedacht wij hebben daar een geweldige vakantie gehad. Piran is prachtig veel te zien en heerlijk weer.
    Succes met zoeken.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    we denken nu aan Andalusie, Costa de la Luz. Maar welke plaats is dan leuk?

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik vond het in het binnenland geweldig, een beetje meer richting Ronda. In de buurt van Ronda heb je een aantal 'witte' dorpjes (de pueblos blancos), onder andere Gaucin en Arcos de la Frontera. Super mooi in de bergen, geweldige omgeving, alle moorse steden (redelijk) in de buurt, je kunt naar Tarifa, naar Gibraltar. Echt helemaal super.

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Andalusie is echt prachtig en heel divers, je kan strand, bergen en stad combineren.

Ik zou een huurauto nemen en dan verschillende dag excursies maken.
    Wij hadden vorig jaar juni een vakantiehuis met privé zwembad gehuurd vlakbij Comares in de bergen van Malaga.
    Vanuit daar hebben we dagexcursies gemaakt naar Antequera, Malaga en een paar andere kleinere dorpjes.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik vind de vliegtickets alleen zo duur!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Bij welke maatschappijen heb je gekeken? Mijn vader vliegt nog wel eens naar Spanje en die is erg tevreden over Vueling, die is ook niet zo duur. Ik was er zelf met Transavia heengevlogen.

12. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
  13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik vond Kroatie heel mooi!
    Wij zijn (toen nog zonder kids) een beetje rond gaan reizen in Kroatie.
    We zijn begonnen een weekje aan de kust in Istrie. Daarna helemaal naar het zuiden naar Dubrovnik gereden. Daar een dagje naar Mostar in Bosnie gegaan (wauw). En daarna in het midden in Sibenik terecht gekomen.
    Wat heel mooi is daar zijn de watervallen. Ten eerste vond ik Plitvic heeeeeeeel mooi! En ook Krka is mooi. Bij de laatste kan je zwemmen bij de watervallen.
    Ik vond Kroatie en Mostar heel indrukwekkend omdat je de ene kant kijkt en zie je hele mooie huizen en vervolgens kijk je aan de overkant en daar zie je de kogelgaten nog in de huizen zitten. Het is heftig maar wel de waarheid hoe het was. Ik wil hier zeker nog een keertje terug als mijn kindjes groter zijn en ze het een en ander weten om ze dat gewoon bij te brengen.

Verder is het gewoon een heel mooi land!

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Als je vanaf duitsland kunt vliegen is Airberlin.com heel goedkoop, die vliegen op Malaga.

Deel Deze Pagina