Dames, kunnen jullie me even helpen? De banner onderaan al mijn berichten is voor mezelf ook handig om bij te houden wanneer mijn man en ik moeten klussen. Op dit moment staat er: dag 9 van mijn cyclus, nog 9 te gaan en dan is de ovulatie. Als ik mij niet vergis dan is 9+9=18. En 2x 18= 36. Mijn cyclus is alleen geen 36 maar 31. Snappen jullie wat ik bedoel? Stel je voor als mijn cyclus 28 dagen was, dan betekent het dat mijn ovulatie 14 dagen na dag 1 van de menstruatie is. Dus op de helft van het cyclus klussen. Wat ik niet begrijp is dat ik volgens de banner op dag 18 van mijn cyclus moet klussen omdat ik dan vruchtbaar ben. Maar dat klopt toch niet? Als ik 31 deel door 2 dan is dat toch iets meer als 15? Dus dan zouden we toch op dag 15 moeten klussen en niet op dag 18? Wie kan me helpen want de tijd van veel klussen nadert straks weer. Wanneer adviseren jullie mij om te beginnen met klussen?
De periode na je eisprong is gemiddeld 14 dagen. Je moet dus niet 18+18 doen maar 18+14. Dan kom je op 32 uit, maar bijna niemand heeft een perfecte cyclus. Dus je ei kan bijvoorbeeld ook op dag 14 of 20 zijn.
Je moet andersom rekenen. De eisprong is ongeveer 14 dagen voor je menstruatie. Als je een cyclus van 31 dagen hebt, dan heb je de eisprong rond dag 17. De eisprong is niet op de helft van je cyclus! Als je wilt nagaan wanneer je eisprong echt is, zou je ovulatietesten kunnen doen. Dan heb je wat meer duidelijkheid.
Ik zelf ben onregelmatig. Maar door de temperatuurcyclus die ik bijhou heb ik nu wel gezien dat ik pas heel laat ovuleer. 1e keer temperaturen: ovulatie op dag 30. Cyclus was 43 dagen. 2e keer temperaturen: Ovulatie op dag 27. Cuclus was 37 dagen. 3e keer temperaturen ( ben ik nog mee bezig): ws ovulatie op dag 25. Ik zit nu op dag 31 v/d cyclus nog even afwachten dus wat het doet. Zoals je ziet is het nooit gelijk en 14 dagen voor mijn menstruatie komt dus ook niet uit.
@ P26 Ik zie het inderdaad, dat je ovulatie best laat is met je cyclus. Ik ben inmiddels druk bezig met testen. Volgens de banner is morgen mijn ovulatie, maar we zullen zien of dat zo is. Heb inmiddels ook al 3x de ovulatietest gebruikt en nog niet vruchtbaar volgens die strips. Maar het werkt wel goed. Je weet dan precies wanneer je moet gaan klussen met evt. resultaat. (hopelijk).
Hoi Barbara, De ovulatietesten zouden idd kunnen werken. Ikzelf gebruik dit niet. Kan dus niet mijn ervaring hierover delen. Wel heb ik toen ik net was gestopt met de pil, Persona hiervoor gebruikt. Dit heeft maar een paar keer gewerkt, omdat ik te onregelmatig was kon ik hier niet van op aan. Je moet dan een nette cyclus hebben van tussen de 28 en 35 dagen. Bij mijn zus heeft het wel heel goed gewerkt, die was ook gelijk bij de eerste poging (van beide zwangerschappen) zwanger. Groeten P26