Binnenkort is er weer de negenmaandenbeurs in de RAI in Amsterdam. Ik ben pas gestopt met de pil i.v.m. kinderwens en had dus helemaal niet over deze beurs nagedacht. Maar tot mijn verbazing kwam mijn vriend met de vraag om er naartoe te gaan. Ik had dit eigenlijk nooit verwacht van hem! Meestal is hij heel nuchter als het om dit soort dingen gaat en wat betreft het zwanger worden, is hij ook vrij terughoudend (ik kan aan niets anders denken ). Wel vroeg ik me even af of het wel slim is om er naartoe te gaan, want het kan natuurlijk zomaar zijn dat het niet lukt om zwanger te worden (al hoop ik uiteraard dat dat niet aan de orde zal zijn) of dat het nog heel lang duurt... Verder vroeg ik me af of het niet vreemd is om er naartoe te gaan, terwijl ik nog niet zwanger ben.... Toch besloten kaartjes te bestellen, omdat het me eigenlijk wel heel interessant lijkt. Als het om kinderen gaat, ben ik redelijk blanco en daar kun je wel wat kennis opdoen. Ik ben niet van plan om al spullen te gaan kopen, maar gewoon lekker rond te kijken en dus kennis/ideetjes op te doen. Zijn er meer hier die er naartoe gaan (en ook vrouwen die nog niet zwanger zijn)? Ben wel benieuwd!
Ik ga ook gezellig met een vriendin. Vriendlief krijg ik naar een kinderbeurs/huishoudbeurs niet mee Ik ben dus ook nog niet zwanger (of het moet deze maand raak zijn) en ga lekker ideeën op doen. Misschien dat ik wat kleine dingetjes aanschaf als ik het echt heel leuk vind, maar wil nog niet te voorbarig zijn zolang ik nog niet zwanger ben. Ben erg benieuwd
Leuk dat je ook gaat, Mieks! Met een vriendin is net zo gezellig! Ben heel benieuwd wat mijn vriend er uiteindelijk van vind. Heb 'm al gewaarschuwd dat het er erg druk zal zijn Heb trouwens wel de Woezel- en Piptas bij het reserveren van de kaarten gekocht. Dat lijkt me sowieso leuk om te hebben...
Ik zou graag willen ook, maar hier ook nog niet zwanger, vind dat ook zon gek idee om daar dan rond te lopen hahaha. Maar eigenlijk maakt dat geen zak uit natuurlijk! Vriendlief lijkt het altijd wel leuk, die houd namelijk van alle beurzen, rommelmarkten en braderieen hahahaha. Dus misschien gaan wij ook als het lukt met vrij zijn
Die beurs moet eigenlijk elk half jaar zijn. Theoretisch kun je nu niet zwanger zijn en volgende keer dus bevallen en wel. Ik heb steeds zo'n gevoel dat als ik zoiets doe ik deze maand wel niet zwanger zal zijn. Slaat nergens op, maar ik wil het niet jinxen. (wat is de nederlandse uitspraak hiervoor, kan er toch niet opkomen, zo stom! Ben niet eens engels ofzo haha)
@Maytje: gewoon gaan dus, als je er zin in hebt! Vond het dus eerst ook vreemd om te gaan, terwijl ik nog niet zwanger ben, maar ach...waarom niet, is toch leuk om vast ideetjes op te doen! Tuurlijk is het ontzettend vervelend (zacht uitgedrukt) wanneer je uiteindelijk niet zwanger blijkt te worden, maar dat is dan sowieso vervelend, of je nou wel of niet naar zo'n beurs bent gegaan. Ik kan mijn gedachten helemaal niet van heel het zwanger worden afhouden, al probeer ik er nuchter in te blijven. Dan kan ik net zo goed ook wel naar die beurs gaan En wat Babke zegt is ook waar. Doordat die beurs maar 1x in het jaar is, heb je er de volgende keer misschien niets aan. Dan maar beter nu vast gaan
@Babke: bedoel je, dat je bang bent als je naar zoiets toegaat, je dan juist niet zwanger zal worden? Zoiets heb ik ook in mijn achterhoofd, maar ik ga er vanuit dat ik dat niet op die manier negatief kan beinvloeden.....
Ja zoiets, dat ik er dan ongemerkt veel mee bezig ben. Nu helpt het forum daar ook niet echt aan mee Maar ja, aan de andere kant, kan me niet voorstellen dat mijn ei zegt: "ze denkt er aan dus zaadje, jij mag niet naar binnen!"
Zo herkenbaar! Ik ben zelf ook bang dat ik er veel te veel mee bezig ben. Ergens gelezen dat als je veel denkt aan zwanger worden, je dan juist niet snel zwanger zal worden. Maar wat je zegt, denk toch niet dat dat zaadje daar op let! Als het zo zou zijn, dan is het forum idd ook niet bevorderlijk
Het gaat de hele maand best redelijk. Dan kijk ik hier wat en doet me verder niet zo veel, maar ja nu he, met die eisprong in aantocht! Dan begint het weer te kriebelen en dat is volgens mij niet zo handig
hier ook nog niet zwanger en ik ga ook met mijn schoon zus en een vriendin. schoonzus heeft een kleine van een jaar en ik en die vriendin nog niets. mijn man en ik hebben een grote kinderwens en zijn al druk aan het klussen dus vind het wel leuk om daar niet zwanger rond te lopen idd ideen op doen en misschien nog wat kleine dingetjes mee nemen.
rond 22 feb is mijn NOD. Mocht ik dan roze streep testen dan heb ik al tegen mijn man gezegd dat wij met z'n 2-en gaan
Is ook zo maakt ook eigenlijk niet uit, maar het lijkt me zo vreemd als je ergens bij zon kraam oid staat, dat iemand zegt: Nou en hoever ben je? Euh.. Niet.. Snap je haha Maar toch, we gaan er over denken, het is altijd wel gezellig natuurlijk, en zeker leuk om ideetjes op te doen!
Ik ben ook nog niet zwanger maar ga met mijn schoonzusje en schoonmoeder naar de beurs! Mijn schoonzusje heeft al een kleine (1 jaar oud) en dus is t iets minder raar Zij zijn bezig met een tweede en ik en mn man met de eerste. Mijn schoonmoeder vindt het prachtig natuurlijk!
He dames, Ik heb al een paar weken geleden kaarten besteld. Ik ga samen met een vriendin die ook aan het proberen is zwanger te worden. Vorige week positief getest, dus wel leuk dat ik nu zwanger naar de beurs toe mag Maar zwanger of niet, is altijd leuk. Gewoon lekker gaan!
ik zou naar de 9 maanden beurs gaan omdat ik zwanger was. Maar heb 31 januari een miskraam gehad en had al wel kaartjes besteld. Vond het ook een beetje raar om nu nog te gaan, maar toen zei mijn vriend ik zou gewoon gaan als je wat leuks ziet gewoon kopen! dus ik ga nu toch maar!
een vriendin nodigde me uit om mee te gaan. zij heeft in sept haar 1e kindje gekregen. ze wist dat we bezig waren voor een tweede en dat hield me nogal bezig. ze had een heel lief kaartje geschreven dat ze me wilde uitnodigen voor de 9maandenbeurs voor wat afleiding. ze schreef ook nog: tegen die tijd hebben we vast goed nieuws. (dat kaartje is van half december). ik kreeg zo'n rust over die uitspraak en wat blijkt? zie banner! extra leuk om te gaan dus! met het kaartje van de 9m.beurs kun je ook naar de huishoudbeurs, dus als je alle dikke buiken om je heen zat bent, kun je daar naar ontsnappen! ik denk trouwens echt niet dat ze gaan vragen hoe ver je al bent ofzo, hoor. zij snappen juist des te beter denk ik dat er vrouwen rond zullen lopen bij wie het niet lukt of nog eventjes op zich laat wachten...