Ja inderdaad wat je zegt, mannen zijn zielig als ze ziek zijn!! amai, zo klagen! We zijn deze morgen samen naar de dokter geweest, was eigenlijk wel grappig, alletwee ziekjes!! We zijn de rest van de week thuis, is een virale luchtweginfectie... bij mij is het al het begin van een longontsteking, heb echt veel pijn wanneer ik hoest, moet drie keer per dag puffen (medicatie met cortisone) en zou binnen paar dagen nu echt moeten beteren... En hoe is het met jullie dames vandaag?? leuke dag?
Jeetje ayanna, das wel heftig zeg! Mag je wel zwanger raken als je cortisone gebruikt? Hier niet zo'n geweldige dag. Ben chagrijnig en de kinderen doen precies allerlei dingen die niet zo handig zijn. Niet stout, maar gewoon onhandig. Ik zal er even over vertellen, en ik gebruik de koosnaampjes die we tijdens de tweede zwangerschap hadden verzonnen, staat wat leuker dan nr 1 en 2. -"tiny" had om 5.30 een fles op en wilde om 11.30 nog niks -"notsotiny" huilt werkelijk om elke scheet...drinkenop->huilen, maggeensnoepie->huilen, moetwachtenopfruit->huilen, fruitisop->huilen:x -sta ik net even tofu te marineren en notsotiny speelt buiten, wil tiny opeens wel drinken -notsotiny heel duidelijk gemaakt dat er niet in de zandbak gespeeld kon worden, want vol met water. Uiteraard vind ik na het voeden van tiny, notsotiny in de zandbak -uiteraard was notsotiny al meerdere malen met veel zand naar binnen en buiten aan het lopen ("breng buiten naar binnen!!!"<- ja, maar niet zo letterlijk ) -notsotiny zeurt om brood -na alle vieze, natte blubberkleren uitgetrokken te hebben zit notsotiny aan de boterham en is, jawel, na 5 happen "klaar-eten" :x -tiny is moe en valt beneden al half in slaap dus die breng ik naar boven, waar ze vervolgens op haar buik gaat rollen. Natuurlijk zit haar arm dan klem en moet ik komen helpen (je was toch moe???) -na de tweede keer terugdraaien, nu maar op de buik laten liggen, wat resulteert in luid gemopper en huilen na een minuut of 7. En nu liggen ze allebei op bed, en ze zijn nog stil ook!!! Wat een verademing!!!
Haha ja tuurlijk, ik schreef het met een vette knipoog hoor Op het moment zelf denk je: aaaah nee he.... Daarna lach je er om. Ik zie wat interessants op je kaart..... klopt dat?
Wolfje: super!!!!! Yup: duimduimduim... voor een hoge temp morgen!! Dee, Ik vond het heel grappig je verhaal te lezen én vooral hééééél herkenbaar! Toen de dokter me die cortisone-puffers voorstelde was ook mijn eerste vraag, mag ik dan wel zwanger worden???????????? Maar ze verzekerde me voor de volle honderd procent dat die puffers echt geen kwaad konden wat dat betreft!! (oef) Ze vertelde dat ook vrouwen met astma problemen deze tijdens de zwangerschap gebruiken! Het is een héél lichte dosering van cortisone uiteraard en ook wordt deze heel lokaal toegediend.... de puffer heet trouwens "Pulmicort" en ik herkende dit van toen mijn zoontje als klein baby'tje moest puffen via het Aërosol-toestel, dus dan zal het wel ok zijn... IK voel me wel nog steeds niet echt goed, zal wat tijd nodig hebben vrees ik, ik hoop dan ook dat m'n vruchtbare dagen nog even wegblijven want nu zou het echt wel niet zo goed uitkomen... En..... Juultje, we missen je hier meid, maar ik hoop dat je daar een superleuke tijd hebt in "La douce France"!!
Waha. Je bedoelt dat ik een positieve ovulatietest had? Dat klopt... Muts, gaat nog een plaatje bewerken ook hahaha. Kinderen liggen zeker op bed ofnie Maareh.. ja..., als 't nou raak is gok ik op een jongetje.... Temp is nou echt hoog trouwens, heb de 37 graden aangeraakt. Ben benieuwd wat ie morgen doet. Alles ok daar? Ayanna, hoe voel je je? Al wat beter?
Nee, dat je op tijd je wipje gemaakt hebt mutsie hahahah (BD->Babydance ) Hopelijk blijft ie hoor dan kan het duimen hier gaan starten! Verder nog wat leuks meegemaakt? Ben benieuwd hoe juultje zich voelt, wel stil hier zonder haar. ayanna, gelukkig dat je gewoon door mag "klussen" voor een kleintje. Hopelijk heb je deze maand net zoveel kans! Hier alles ok... kindjes waren vrolijk en lief vandaag. Verder een gewone leuke dag. Vanmorgen mijn beste vriendin op bezoek met dochtertje van bijna 3, en in verwachting van nr2. Was erg gezellig en ook wel druk.
Hoi meiden OOOH sorry ik kan dit topic niet meer bijhouden hihi ik lees nog wel mee hoor! maar heb ik de laatste tijd ook niet zo'n behoefte meer aan de computer, volgens mij heb ik nu echt ook last van nesteldrang want ik ben maar aan het ruimen in huis en ben flink aan het shoppen geweest moest wel want ik had 2 weken geleden nog maar 2 rompertjes en 2 pakjes in de kast hangen over een paar dagen krijg ik m'n geld weer dus dan ga ik nog effe verder kijken want ik vind dat ze niet veel leuks hebben in de winkels kwa kleding ben ook wel een zeur misschien want ik ben niet zo gek op opdrukjes op kleding. Gisteren ben ik nog bij de VK geweest voor controlle en alles was perfect! helaas krijg ik toch geen extra echo want deze VK zei dat het gewoon op schema liep. volgens de vk heb ik een smalle baarmoeder en leg het hoog in de lengte en niet in de breedte vandaar dat ik geen rond buikie heb zei ze, ons wondertje kon ze nu goed voelen het lag lekker met het kontje omhoog tegen mijn ribben aan verder was alles ook goed kwa bloeddruk, ijzergehalte en gewicht, was maar 200 gr aangekomen 1 sept heb ik weer een afspraak en dan gaat ook mijn man is een keer mee, die had belooft dat hij meeging na ramadan dus ben helemaal blij als die ramadan voorbij is Groetjes meiden
Hier al beter inderdaad, wel nog hoest maar ja dat zal even duren voor die verdwijnt hé.... het is hier ook best druk vandaag, een vriendinnetje van mijn dochtertje komt de hele dag bij ons spelen, ze zijn enthousiast en happy en dus ook "drukdrukdruk"... En, ik heb nu al twee dagen 'smorgens een temp van 37.2 dus ik denk dat dat ongeveer mijn babistemp is, ik had hem lager verwacht? Het is eigenlijk hetzelfde als toen ik savonds laat temperatuurde (doe ik nu trouwens ook en ook dan 37.2), ik denk dat ik mijn kaartje ga invullen met die temp... Is natuurlijk terug nogal vaag deze maand door de koorts die ik had.... anyway we zien wel...
ayanna, temp je wel echt voordat je op staat? Ik vind het ook hoog namelijk. Hanuna, wat gaat het opeens snel nu!! Nog maar een paar weekjes en dan ben je een mama!!! Ben zo benieuwd of je een jongen of meisje krijgt. Ik denk een jochie hoor. En wat grappig die nesteldrang, leuk he als je zoveel mag kopen omdat je het ook echt nodig hebt. En wat supernetjes ook dat je maar zo weinig bijkomt elke keer, echt knap hoor hihihi. Zie je op tegen de bevalling?
Ja gaat toch snel he die tijd, ben ook erg benieuwd wat het nou is oooh spannend over het kopen, had mijn man nou ook een beetje meer begrip dat ik die spullen moet kopen dan zou het wel wat leuker maken maar mijn man vind het allemaal een beetje onzin, in zijn fam is het heel normaal om alles 2e hands te krijgen en te kopen, zelfs een compleet kamertje weten hun niet wat dat is, maar ik wil het wel voor mijn kindje dus jammer dan voor de papa ik zie niet echt op tegen de bevalling gelukkig, heb ook geen idee wat me te wachten staat, maar als ik kijk naar de pijngrens die ik heb dan kan ik een hele hoop hebben dus we zien het wel
Ja ik temp echt voor ik opsta hoor, ik doe het wel niet onder mijn oksel maar in m'n .... en met een digitale misschien ligt het daaraan??? In ieder geval is het nu al paar dagen hetzelfde, ben benieuwd voor morgenvroeg Hanuna, voor jou wordt het nu echt spannend, die netsdrang had ik ook héél sterk! Binnenkort komt de allermooiste dag van je leven meid!!!
ayanna, je bent gewoon warmbloedig Yup, ik heb je toch niet beledigd? 't was grappig bedoeld in elk geval... Hanuna, oh dat is niet tof inderdaad. Is dat het verschil in cultuur misschien?